NL 10 - trips

• delourre
      delourre
      Bronze
      Party Poker
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      9 players
      Converter

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG with A 7
      Hero raises to $0.4, 6 folds, SB calls, BB folds.

Flop: T 7 7 ($0.9, 2 players)
      SB bets $0.5, Hero raises to $1.8, SB calls.

Turn: 5 ($4.5, 2 players)
      SB checks, Hero is all-in $3.38, SB calls.

River: 3 ($11.26, 1 player + 1 all-in - Main pot: $11.26)

Results:
      Final pot: $11.26

Wat hiermee aan te vangen, is deze all in een correcte beslissing (want SB toont geen sterkte op de river en als hij ook trips heeft heb ik de hoogste kicker), of kan ik hier door de flushmogelijkheden beter aan potcontrol doen?
  • 5 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      allereerst moet je A7 hier folden.

zo`n hand wil je niet uit positie spelen.
      zelfs AJ kun je in deze positie nog wel folden. (niet dat ik dat doe :D )

nu callt de sb en speel je in positie. de sb heeft echter een kleine stack, volgens mij 55 big blinds en dan is de all in op de turn eigenlijk niet te vermijden.
      als hij hier deep was geweest had ik denk ik behind gecheckt op de turn omdat de flushdraw goed in zijn range ligt.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Allereerst welkom op het forum,

Het is goed dat je handen post en deze zullen dan ook zeker beoordeeld worden. Als we even kijken naar jou hand, zie ik gelijk een aantal dingen wat je hier zou kunnen veranderen.

Ten eerste zou ik jou aanraden om je eerst aan de SHC van PokerStrategy te houden. A7s is vanuit UTG niet te spelen. Je krijgt tevaak achter je een raise te verduren waarop je zult moeten folden. Ook een call is niet fijn, omdat je vaak OOP speelt.

Deze SHC kun je hier vinden:
      SHC

Ten Tweede zou ik je inkopen voor de volledige 100bb. Als crippled BSS speler heb je niet genoeg implied odds om door te spelen. Gewoon telkens rebuyen tot 100bb. Op Party Poker hebben ze de Auto-Rebuy to max functie, deze is daar erg handig voor te gebruiken.

As played, zou ik de flop nog iets harder raisen, dit wil je doen om de FD te laten betalen, en ten tweede wil je zien waar je precies in de hand staat.
      Bescherming

Op deze Turn ga ik voor Pot Control. Je zit in positie en kunt een Freecard voor de river nemen.
      Pot Control

Wanneer Villian dan op de river weer checked, kun je er 100% zeker van zijn dat je hier de beste hand hebt, en niet bang hoeft te zijn voor de flush.

Hopelijk heb je hier wat aan, en ik waardeer feedback :)

M.v.g.
      Shark
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Fold preflop, A7s is gewoon veeeeeeeel te zwak om te spelen vanuit UTG positie. Vanuit UTG begin ik enkel AJs te raisen...

En waarom speel je maar met een halve stacksize?
    • delourre
      delourre
      Bronze
      ik zal mij vanaf nu altijd inkopen voor 100 BB, 50 BB inkopen is een gewoonte van toen ik nog niet veel geld had en zo mijn stack een beetje wou "beschermen".
      mijn preflop-raise was inderdaad iets te "optimistisch", daar zal ik zeker rekening mee houden, maar af en toe gebeurt zo'n foutje nog bij mij ...
      op de flop nog harder raisen? ik dacht dat 3betten normaal al ruim was?
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Veel fouten in één hand :(

Volledig inkopen inderdaad, folden preflop ook duidelijk.
      Voor meer informatie voor preflop spel bij No Limit Hold'em : De starthandenkaart (SHK)

Op de flop zou'k met uw kleine stack direct pushen. Geloofwaardigheid hebt ge met zo een stack toch zelden, dus zou'k proberen te profiteren van uw eerdere fout ;)