Stt 3.5$ TT

• Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Deze staat ook in mijn blog.
      Graag jullie gedacht.
      Flop shove na raise PeePee :f_confused:

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.16+$0.34

Stacks:
      UTG FearmyPeePee (790)
      UTG+1 AntonShalin2 (1,470)
      MP1 hytuk (1,520)
      MP2 mr.QX (1,915)
      MP3 donghatimpy (2,485)
      CO eko_watt (1,520)
      BTN JuicyBlonde (635)
      SB Horemanske (1,440)
      BB 1MBD (1,725)

Blinds: 15/30

Pre-Flop: (45, 9 players) Horemanske is SB 10:diamond: 10:heart:
      FearmyPeePee raises to 105, AntonShalin2 calls 105, 5 folds, Horemanske calls 90, 1MBD calls 75

Flop: 6:diamond: 4:club: 10:club: (420, 4 players)
      Horemanske checks, 1MBD checks, FearmyPeePee bets 210, 1 fold, Horemanske raises to 630, 1MBD calls 630, FearmyPeePee goes all-in 685, Horemanske calls 55, 1MBD calls 55

Turn: 3:club: (2,475, 3 players, 1 all-in)
      Horemanske checks, 1MBD goes all-in 935, Horemanske goes all-in 650

River: J:spade: (4,060, 3 players, 3 all-in)

Final Pot: 4,060
      Horemanske shows three of a kind, Tens
      10:diamond: 10:heart:
      1MBD shows a flush, King high
      7:club: K:club:
      FearmyPeePee shows three of a kind, Jacks
      J:diamond: J:club:

1MBD wins 4,060 (net +2,335)

Horemanske lost 1,440
      FearmyPeePee lost 790
      AntonShalin2 lost 105
  • 6 antwoorden
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Ik vind dat je in eerste instantie postflop AI had moeten gaan en om volgende reden:

Met trips word je op dit board nooit rechtstreeks verslagen, je hebt de nuts.

De 210 van PeePee vind ik al belachelijke stomme CB, OOP en tegen 3 andere tegenstanders moet hij dichter bij potsize bet plaatsen.

Als de beurt dan bij jouw komt heb je een pot van 630 en hebt een stack van 1335. Als je dan een bet van 210 wil raisen naar 3x210=630 ben je dus 1/2 van je stack aan het steken in een pot, je bent dus eigenlijk pot-commited... Daarom moet je meteen All-In gaan, omdat:

Je wil namelijk een hand als die van 1MBD slechte outs geven om te callen. Flushdraws over 2 kaarten hebben 2:1 outs. Als jij All-in gaat, dan geef je 1MBD PotOdds van 1,5:1 (dus zou hij zijn draw slecht afbetalen).

Dus ga hier op de flop meteen AI en bespaar je de acties (en de lastige vraag of te callen op de turn)...

Dat is natuurlijk mijn visie, weet niet of die gesteund wordt door de rest :f_biggrin:
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Horemanske,

Je zit 4 handed, en de flop is tamelijk drawy. Ik vind het hier niet zo'n slecht idee om te leaden, met 270 oid. Zo weet je iig zeker dat je je hand beschermt, en voorkom je dat je als een tegenstander lead direct all in moet.

As played is het verder wel prima gespeeld, door half pot te betten haal je wellicht toch nog wat minder fe, maar toch komt het niet heel lekker uit, vandaar dat een c/r ook niet heel handig is.

Op zich stop je je geld er wel goed in tegen 2 tegenstanders, dus dat is iig goed, maar je post de hand waarschijnlijk omdat het allemaal niet zo lekker uit kwam, en ik vind een c/r dan ook niet heel handig tegen 3 tegenstanders, gezien de potsize en stacksizes, en de drawy flop waarop je absoluut geen 3 checks achter je wilt zien.
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Hij krijgt toch niet de odds voor die call 4:1/2:1
      Of vergis ik mij ?(
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Horemanske
      Of vergis ik mij ?(
      Nee, je vergist je niet. Maar ik bedoelde met beschermen vooral, dat je niet check check check krijgt, dat is naar, en best goed mogelijk op deze flop.

Je bent weliswaar niet all in gegaan op de flop, maar daar lijkt t natuurlijk wel op, zeker t.a.v. de flushdraw gast. Hij maakt hier natuurlijk een enorme blunder, maar ik vraag me gewoon af of c/r (het ziet er erg sterk uit zoals het hier afgebeeld staat) echt wel meer value oplevert. En dat moet natuurlijk wel, gezien checken wel risico geeft.

Maar op zich is het zeker niet slecht gespeeld zo, ik vind c/r zeker als ze callen met flushdraws en dan ook nog overcallen met overpairs (wat nog slechter is eigenlijk) natuurlijk niet slecht ofzo.
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Of vergis ik mij ?(
      Nee, je vergist je niet. Maar ik bedoelde met beschermen vooral, dat je niet check check check krijgt, dat is naar, en best goed mogelijk op deze flop.

Je bent weliswaar niet all in gegaan op de flop, maar daar lijkt t natuurlijk wel op, zeker t.a.v. de flushdraw gast. Hij maakt hier natuurlijk een enorme blunder, maar ik vraag me gewoon af of c/r (het ziet er erg sterk uit zoals het hier afgebeeld staat) echt wel meer value oplevert. En dat moet natuurlijk wel, gezien checken wel risico geeft.

Maar op zich is het zeker niet slecht gespeeld zo, ik vind c/r zeker als ze callen met flushdraws en dan ook nog overcallen met overpairs (wat nog slechter is eigenlijk) natuurlijk niet slecht ofzo.
      Ha ok thx :)
      Hoe zou jij die hand spelen?
      Cbet op flop 3/4 pot .....,PeePee gaat zeker all in met zijn overpair.
      Maybe gaat BB zijn hand wegleggen maar daar ben ik niet zeker van op deze stake :D
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Ha ok thx :)
      Hoe zou jij die hand spelen?
      Cbet op flop 3/4 pot .....,PeePee gaat zeker all in met zijn overpair.
      Maybe gaat BB zijn hand wegleggen maar daar ben ik niet zeker van op deze stake :D
      Nja, het ding hier is, ik denk niet dat je op deze flop heel vaak gebluft gaat worden, dat maakt de kans dat iemand broke gaat tegen jouw donkbet niet kleiner dan dat ze broke gaan tegen jouw c/r, tenzij ze slim genoeg zijn om wel tegen jouw c/r te folden.

Als iemand in staat is een overpair te folden op zo'n board, denk ik dat diegene dat eerder doet op een c/r dan op een donkbet (waar ze waarschijnlijk tegen shoven). Verder zie je op deze limiet wel (te) vaak spelers behind checken met een flushdraw, dus je neemt wel risico met een check.

Ik denk dat 2/3 (270 ofzo) wel prima is, je protect je hand voor als iemand called met een draw, aan de andere kant geef je een overpair villain goede kans te shoven.