10NL (close to) nutsflush op river: betsizing?

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Vraag me af hoeveel ik hier moet betten op de river.

Villain is 22/16 over 234 handen, AF1.8, fold to Cbet 40% over 10 handen.

Cbet percentage zegt nog niet zoveel, maar gecombineerd met de board doe ik hier dus geen CB op de flop. Turn besluit ik te checken omdat een bet hier niet echt geloofwaardig is en dus dikwijls gecalled wordt.

Op de river close to ideal scenario: bijna nutsflush (tenzij villain 5-7h heeft, maar dat zal niet veel gebeuren...). Kortom, hoe krijg ik hier het meeste value uit? Villain doet een soort lure bet, een block bet of een bluf, eigenlijk allemaal mogelijk.

Ik probeer gewoon stevig te raisen: als hij de K of Q heeft, dan kan ik er nog redelijk wat geld uitkrijgen, zoniet fold hij toch zowiezo.

Any suggestions?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($4.01)
      ($2.36)
      UTG ($8.91)
      Hero ($10.49)
      UTG+2 ($22.33)
      MP1 ($10.10)
      MP2 ($13.63)
      CO ($12.63)

Dealt to Hero A:heart: Q:club:

Hero raises to $0.30, fold, fold, fold, fold, SB calls $0.25, fold

FLOP ($0.70) 5:spade: 4:heart: 3:heart:

SB checks, Hero checks

TURN ($0.70) 5:spade: 4:heart: 3:heart: 6:heart:

SB checks, Hero checks

RIVER ($0.70) 5:spade: 4:heart: 3:heart: 6:heart: 8:heart:

SB bets $0.35, Hero raises to $2.65, ...
  • 4 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Wat is jouw hand?
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Zonder hand is het idd moeilijk oordelen :) , aangepast in originele post...
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Zonder hand is het idd moeilijk oordelen :) , aangepast in originele post...
      Je riverraise is veel te groot vind ik, hij gaat daar echt enkel callen met een flush en aangezien jij de grootste flush hebt en je lijn echt A high flush draw schreeuwt callt hij die raise daar bijna nooit. Je moet daar een subtielere valuebet maken (tenzij je natuurlijk weet dat villain een fish is en nooit afstand doet van zijn lagere flush). Aangezien villain bet op de river kan hij heel goed een flush hebben dus raise ik naar 0.9$ en ga je blij zijn als villain er nog overheen gaat :)

Xeno
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik denk dat je de hand prima speelt door niet te betten op de flop en turn.

Wat hier van belang is is zijn WTSD. Als dat hoog is (30% en meer) dan zou ik hier groot raisen omdat hij zijn Q of K toch niet weglegt. Als dat lager is dan zou ik hier gaan voor een kleinere raise aangezien de kans dan veel groter wordt dat je een call krijgt. Daarnaast zijn er hier ook nog spelers die een 7 niet kunnen folden hoor. :)