10NL A-Q met AQx flop, K op river

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hier een hand tegen een villain waar ik nog geen stats over heb. Tafel is behoorlijk tight (de laatste tijd steeds meer op 888 vreemd genoeg).

Hij legt een BB + dead B bij deze hand. Daarna min-raised hij naar 20c.

Ik besluit te raisen pf met A-Q omdat een min raise toch wat vreemd is, wil wat meer info over zijn range. Hij called. Daarna called hij flop en turn CB. River besluit ik door te checken omdat ik niet veel handen meer zie callen die ik beat door de K die valt, aangezien nu ook A-K mij beat.

Had ik hier gewoon moeten doorbetten? Andere comments?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($2.75)
      BB ($6.15)
      UTG ($10)
      UTG+1 ($10.14)
      UTG+2 ($2.10)
      MP1 ($10)
      CO ($11.79)
      Hero ($10.19)

UTG posts $0.10
      MP1 posts $0.10
      MP1 posts $0.05

Dealt to Hero A:heart: Q:club:

UTG checks, fold, fold, MP1 raises to $0.20, fold, Hero raises to $0.70, fold, fold, fold, MP1 calls $0.50

FLOP ($1.50) Q:diamond: A:club: 6:club:

MP1 checks, Hero bets $1.07, MP1 calls $1.07

TURN ($3.64) Q:diamond: A:club: 6:club: 7:heart:

MP1 checks, Hero bets $2.88, MP1 calls $2.88

RIVER ($9.40) Q:diamond: A:club: 6:club: 7:heart: K:diamond:

MP1 checks, Hero checks
  • 9 antwoorden
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      bet fold river , je krijgt calls van slechter en wordt enkel door beter geraised. niet betten hier lijkt me een grote valuebet leak
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Bet fold gaat niet door de stacksizes... Remaining stack all in dus?
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ik vind de check behind hier op de river eigenlijk wel safe, zeker omdat je nog geen stats hebt. villian minraised pf, wat ik mensen best vaak zie doen met pockets, maar ook vaak zat met handjes als j10s , kqs, aks e.d.

dat hij je 3bet called pf, maakt zijn range wel kleiner, wellicht 1010+ , kqs zoeits? (ik zie vissen hier nog vaak zat callen met handjes als kqs en wellicht zelfs nog wel j10s). door zijn passieve lijn van check-call op de flop en turn zet ik hem hier vaak op een draw of een Ax hand waarmee hij goedkoop naar de river wil. river maakt een eventuele straightdraw complete, en inderdaad ook ak. check-fold is geen optie gezien de stacksizes, dus het is shove of check behind.

Persoonlijk zou ik hier denk ik ook check behind spelen, maar ik kan ook begrijpen dat mensen hier nog een keer betten voor value. ben wel benieuwd naar de mening van een judge..
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Nice played tot de river :) .

Ik zie hem als fish vanwege zijn PF actie. Ik denk dat die nog wel 3 straten betaald met Ax daarom bet ik nog 1/2pot voor value. Tegen een reg check ik behind omdat ik niet veel slechtere handen in zijn range zie.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Mijn ervaring leert me dat fishes vaak hun dead BB posten en dan willen te ver gaan in de hand preflop omdat ze zoiets hebben van 'Ja ik heb nu al zoveel betaald, ik kan dus nog een flopje bekijken'
      Ik zou wss dus ook IP preflop raisen, en dan gewoon flop en turn uitbetten. Nu komt die river en zet ik die fish (ga ik vanuit) toch niet op AK en shove ik dus ook. Je zal verbaasd zijn met wat voor handen spelers op dat board nog een call vinden. 10J is gewoon unlucky en maak je meteen een 'callingstation' nota bij villain. Vaak vinden ze daar nog een reden om te callen met Ax trouwens, en zowiezo een KQ die ze nu superduper vinden lijken.
      Obv zoals hierboven, soms check ik ook behind tegen een betere speler maar hier kan je er volgens mij nog vanuit gaan dat er nog wat value te halen valt uit deze hand op de river.

Xeno
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon
      Mijn ervaring leert me dat fishes vaak hun dead BB posten en dan willen te ver gaan in de hand preflop omdat ze zoiets hebben van 'Ja ik heb nu al zoveel betaald, ik kan dus nog een flopje bekijken'
      Ik zou wss dus ook IP preflop raisen, en dan gewoon flop en turn uitbetten. Nu komt die river en zet ik die fish (ga ik vanuit) toch niet op AK en shove ik dus ook. Je zal verbaasd zijn met wat voor handen spelers op dat board nog een call vinden. 10J is gewoon unlucky en maak je meteen een 'callingstation' nota bij villain. Vaak vinden ze daar nog een reden om te callen met Ax trouwens, en zowiezo een KQ die ze nu superduper vinden lijken.
      Obv zoals hierboven, soms check ik ook behind tegen een betere speler maar hier kan je er volgens mij nog vanuit gaan dat er nog wat value te halen valt uit deze hand op de river.

Xeno
      100% mee eens. Ik verwacht hier ook nooit tegen AK te zitten en zou dan ook de river gewoon shoven. Tegen een regular zou ik je check behind wel prima vinden omdat ik ook niet verwacht dat AJ nog gaat callen.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Thanks voor de comments, vond het ook wat te tight van mijzelf (al pakte het hier wel goed uit, villain had Q-Q). Maar tegen een regular checken jullie dus ook behind, goed om te weten. Op 888 vind ik het wel overdreven om iemand die een dead blind post een vis te noemen, die software is gewoon heel slecht op het vlak van instappen op een tafel, het is mij ook al een keer overkomen... Een minraise lijkt dan wel weer zeer fishy.

Nog een paar vragen:
      In deze situatie: wat als de riverkaart een klaveren is (dus tegen deze veronderstelde vis)?
      Wat als de riverkaart tegen een regular een klaveren is?
      Tegen een regular betten jullie nog eens door veronderstel ik als de riverkaart geen K of klaveren is?
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Gelukkig dat het goed uitpakte;) .

Op een klaveren river check ik wel behind. Zowel tegen een fish als tegen een regular denk ik. Je gaat jezelf dan ben ik bang gewoon vaker valuetownen, dan dat je value krijgt van mindere handen.

Ook tegen een regular bet ik de river inderdaad door als het geen K of klaveren is ja. Zie gewoon niet in hoe hij dan ooit een hand kan hebben die jou beat heeft.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 09024875
      Gelukkig dat het goed uitpakte;) .

Op een klaveren river check ik wel behind. Zowel tegen een fish als tegen een regular denk ik. Je gaat jezelf dan ben ik bang gewoon vaker valuetownen, dan dat je value krijgt van mindere handen.

Ook tegen een regular bet ik de river inderdaad door als het geen K of klaveren is ja. Zie gewoon niet in hoe hij dan ooit een hand kan hebben die jou beat heeft.
      Jup dit