K-J tegen rock

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Villain is rock 10-3 (waar zitten die loose vissen tegenwoordig op 888, of ligt het aan mij :) ?), limpt zo'n 10% in alle posities over 650 handen. Fold to Cbet 50% over 6 handen.

Pf probeer ik de hand onder controle te nemen. Daarna een CB op de flop, die had misschien iets hoger gemogen. Turn called hij niet meer met minder dacht ik, dus ik check om hem de river te laten bluffen, ook al is hij niet aggressief (aggr freq 17%, AF12.5, zeer hoog omdat hij weinig called wss...). Daarna call ik 1/2 potbet op river, want als je behind checkt om een bluf uit te lokken, moet je je aan het plan houden :) .

Comments?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($10.76)
      BB ($10)
      UTG ($11.48)
      UTG+1 ($10.15)
      UTG+2 ($10)
      Hero ($10.46)
      CO ($11.50)
      BTN ($4)

Dealt to Hero J:diamond: K:club:

fold, UTG+1 calls $0.10, fold, Hero raises to $0.40, fold, fold, fold, fold, UTG+1 calls $0.30

FLOP ($0.95) J:club: 6:club: 5:diamond:

UTG+1 checks, Hero bets $0.47, UTG+1 calls $0.47

TURN ($1.89) J:club: 6:club: 5:diamond: 9:diamond:

UTG+1 checks, Hero checks

RIVER ($1.89) J:club: 6:club: 5:diamond: 9:diamond: Q:heart:

UTG+1 bets $0.94, Hero calls $0.94
  • 4 antwoorden
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Ik snap niet dat je zegt dat geen enkele mindere hand je nog callt?
      Zou graag hebbe dat je eens nadenkt zoals we in de handjudgingscoaching zouden doen , welke range heeft villian na limp-call , wat na flop , en wat zou ie ch-callen op de turn
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey yoshiwa,

Ik denk dat je hier doelt op een flush draw, maar ben hier niet helemaal mee akkoord. Zijn AF is 12.5 hoewel hij een lage aggr freq heeft. Dit wijst erop dat hij meestal ofwel bet/raised ofwel fold. Mocht hij suited connectors of iets dergelijks gaan limp-callen en dan blijven callen, zou hij toch een lagere AF hebben? Bovendien lijken zijn stats erop te wijzen dat hij een A-Js bv eerder zou check-raisen, niet?

+ stel hij speelt 6-6+, A-J+ en K-Q/K-J, dan zit je al aan 10% VPIP. Zijn stats maken het dus weinig wss dat hij suited connectors speelt.

Of bedoelde je andere handen die in zijn range zitten?

Het enige wat ik in zijn range zie nadat hij called op de flop is: 5-5 tot 10-10, misschien Q-J, niet pairs vooral A-J, K-J.

Als hij geen 6-6, 5-5, 9-9, Q-J, A-J of K-J heeft op de turn, denk ik dat hij sowieso fold. Als hij wel een van deze handen heeft, ben ik beat tenzij het Q-J is (weinig wss). Al zou hij normaal gezien 6-6 en 5-5 raisen op de flop aan zijn stats te zien, dus kunnen we dat misschien zelfs uit zijn range op de turn halen.

Daarom check ik behind om ofwel een bluf uit te lokken ofwel de kans te vergroten dat hij de river check-called met 7-7, 8-8, 10-10, Q-J...

Welke range zie jij voor hem? Waarom moet ik doorbetten op de turn?

Thanks!
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Het punt wat Yoshiwa wil maken is dat, als hij hier de flop alleen callt, dat je dat eigenlijk altijd de beste hand hebt. Omdat er zoveel draws (en pair+draws) op de turn liggen kun je nog wel value halen uit mindere handen, terwijl je eigenlijk altijd de beste hand hebt. Op de river daarentegen is het ook maar zeer de vraag of hij daar 77-TT gaat check/callen of betten. Er is dus meer value te halen op de river dat op de river. Daarnaast heb je op de turn zo goed als altijd de beste hand en wil je die dus ook beschermen.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Beschermen op de turn is hier niet zo relevant als er geen flushes of straight draws in zijn range zitten zoals ik argumenteerde. Je mag het er natuurlijk niet mee eens zijn :) , maar dan had ik graag wat feedback gehad over waarom mijn redenering fout is...

Ik zie weinig value in betten op de turn als je villain niet op een draw kan zetten... Ook weinig argumenten voor protectie aangezien je volgens mij in een way before/way behind situatie zit.

Als hij met een pocket pair 77 -TT zit zal hij eerder de river dan de turn een lage bet callen omdat hij dan weet dat hij de showdown haalt en aangezien een Cbet flop, check turn behind, bet river niet echt sterkte uitstraalt.

Als het mogelijk is, zou je de range die villain volgens jou heeft op de turn eens kunnen bespreken?