TT en JJ uit de blinds

• giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Ik speel TT-JJ uit de blinds nog altijd verliesgevend, ik denk dat misschien meer spelers dit hebben.

Misschien kunnen we hier een discussie over op gang brengen?

Voorbeeld van mijn kant is dat er een agro regular is die opent vanuit midden positie. Zijn fold to3bet is laag iets van 35%, 3betten is dus kansloos. Als ik flat zit je natuurlijk met overcards en daarbij barreld deze regular vaak nog minimaal 3 keer.

Wat is in deze spot dan best play?
  • 6 antwoorden
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Net als dat je met 77 - 99 speelt. Pre-flop callen, flop folden? Beste wat je tegen zo iemand hebt is een flip.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Lijkt me nogal afhankelijk van zijn openingsrange vanuit MP.
      Stel hij opent met een wijde range en fold vervolgens maar 35% van zijn range dan kun je best wel 3betten voor value.
      Dit is dan ook deels afhankelijk van zijn fold to Cbet stats en zijn WTSD.
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      TT en JJ cap ik meestal gewoon omdat je je hier vaak gaat isoleren tegen QQ+,AKo,AKs met een 3bet, daarbij zit je ook nog eens OOP. TT en JJ niet profitabel spelen uit de blinds lijkt me wel een behoorlijke leak tbh, hier zal ik me eens in gaan verdiepen als ik jou was!
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Zeker tegen een aggro villain denk ik dat je dat soort handen prachtig kunt setminen eigenlijk. Met andere woorden: fold flop indien je niet hit. Natuurlijk is boardtexture wel belangrijk. Als je weet dat hij 3 barrels gaat vuren, heeft het geen enkele zin om postflop nog door te spelen met een marginale hand OOP.

Aan de andere kant vraag ik me af of je zulke handen niet juist zou moeten 3betten. Is het niet zo, dat wanneer een tegenstander wijd opent, je de handen die je terugspeelt op hem ook moet verruimen!? Natuurlijk isoleer je jezelf tegen betere handen, maar aangezien zijn foldto3bet erg laag is zal hij ook veel slechtere handen callen lijkt me.

Edit: Ik heb de thread wel even verplaatst naar 't cashgameforum, leek me er een iets betere plek voor :)
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Ik denk niet dat het zonder initiatief, OOP, tegen een aggressieve regular profitabel is om deze te callen. Hij fold niet zo vaak tegen 3bets dus kan je imo ook gwn 3betten voor value. Als ie 4bet kan je nog shippen als ie ook wijd 4bet (zoals de meeste aggro spelers doen). Dan krijg je nog een fold van z'n 4bet bluffs of lig je zelfs nog voor of flip je tegen z'n wijde shoving range.

Indien ie enkel callt plaats ik bijna altijd een cbet om het initiatief te bewaren. Op de turn wordt het lastig maar kijk ik naar hoe vaak ie float en nr SD gaat. Als ie bet op de turn is ie vaak polarised nr bluffs of erg sterke hands, matige SD value hands zal ie anders wel behind checken. Als ie erg vaak float durf ik op turn wel is te checkraisen, haal je max value uit z'n bluffs.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      ik zal later vanavond even de stats van deze specifieke regular toevoegen.

Ik kan iedereen ondertussen aanraden om TT-JJ eens in equilab te zetten en een equity training te doen tegen een wijde range bv 30% a 35%. Op een Q hoog board heb je gewoon vaak minimaal 65% equity. Op Aas hoog board wordt het een ander verhaal.

Ik was in ieder geval nog redelijk verbaast over mijn equity otf. Ik denk dat de beste play gewoon blijft om check/call te blijven spelen zolang je weet dat het board zijn range vaak mist. Zeker als tegenstander (zoals mijn villain) nogal barrel happy is met een wijde range.

De flop of turn gaan raisen heeft enkel zin als je een set hit maar met een overpair tov het board isolair je jezelf enkel tegen beter.