NL5 AKs Turn AI?

• guumpie
      guumpie
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, $0.05 BB (8 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($5.48)
      BB ($2.86)
      UTG ($4.73)
      UTG+1 ($2.11)
      MP1 ($2.62)
      Hero (MP2) ($4.61)
      CO ($2.90)
      Button ($5.75)

Preflop: Hero is MP2 with A, K
      3 folds, Hero bets $0.20, 1 fold, Button calls $0.20, 1 fold, BB calls $0.15

Flop: ($0.62) 5, K, 3 (3 players)
      BB checks, Hero checks, Button bets $0.44, BB calls $0.44, Hero calls $0.44

Turn: ($1.94) Q (3 players)
      BB checks, Hero bets $1.30, Button raises to $5.11 (All-In), BB calls $2.22 (All-In), Hero calls $2.67 (All-In)

River: ($12.10) 4 (3 players, 3 all-in)

Total pot: $12.10 | Rake: $0.60

Op de flop speel ik hier check/call om mindere flushdraws en lagere Kx in de hand te houden.
      Turn besluit ik hier 2/3 pot te betten om hier value te krijgen uit elke K en mogelijk ook AQ. Als hij vervolgens shoved verwacht ik vaak tegen KQ te zitten. Is mijn call hier nog oke?
  • 6 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      flop gewoon zelf uitbetten. 2/3 pot is hier prima, omdat je enkel hoeft te protecten tegen eventuele straightdraws. met top pair top kicker wil je de pot vergroten, en door te checken blijft de pot klein. daarnaast ben je ook niet heel blijk als er een 2 of een 4 valt, dus gewoon betten.. flusdraws en kx handjes callen sowieso wel.

turn uitbetten is prima. dat villian hier allin raised kan inderdaad duiden op kq, maar dit is zeker niet de enige hand in zijn range. er zijn nog meerdere kx handjes die in zijn range zitten, eventueel setjes. aq lijkt me zeer sterk, en die had hij wellicht pre ook wel ge3bet (afhankelijk van zijn stats). of je hier callt is grotendeels afhankelijk van zijn stats. wat is zijn agressionfactor, hoeveel handjes heb je al op hem e.d.? BB zet ik hier vaak op een draw, gezien zijn passieve lijn.

zonder stats denk ik dat ik hier overigens wel de call maak. je hoeft maar 2,67$ bij te leggen om een pot te winnen die groter is dan 10$. je krijgt hier met je flusdraw en nog wat outs voor de A wel de odds voor de call.
    • guumpie
      guumpie
      Bronze
      Ik speel inderdaad zonder stats, zal op de hogere limieten waarschijnlijk wel overwegen om HEM oid aan te schaffen , maar vind het nu om de basis te leggen nog niet echt nodig.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Zo een mooie flop checken multiway? :) Naaa, easy cbet :) . En die mag vrij groot zijn omdat het multiway is. Als je hier nu checkt ga ik zeker wel voor de check/raise...

As played vraag ik me af of je hier moet donken (heb niet echt ervaring met donkbets enzo). Maar het kan zeker niet slecht zijn denk ik. Vooral omdat er wss 1 drawt en je zo geen freecard geeft.

Als ze raisen is het een easy call allin.
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Flop gewoon cbetten! Je hebt bijna altijd de beste hand en als dat niet zo is dan merk je dat wel (op een raise kun je 3way wel folden). Turn zou ik dan check callen, omdat ik weinig value van mindere handen verwacht en je hand redelijk invulnerable is.

As played is turn een call. Je moet 2,67 bijleggen in een pot van 14 ofzo. Alleen je flushdraw is al ongeveer genoeg om te callen (9 outs). Soms zal een A ook nog een out zijn en heeeeeeeeeel soms (lees: almost never) lig je voor.

Overigens is dit de enige turn die ik zou check/callen. Elke andere non-Q zou ik nog eens voor value betten.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door 09024875
      Flop gewoon cbetten! Je hebt bijna altijd de beste hand en als dat niet zo is dan merk je dat wel (op een raise kun je 3way wel folden). quote]

Op een raise fold je daar zowat nooit tenzij hij meteen pusht. Een raise daar is vaak sterk ja, al lig je soms nog voor ... Als hij dan een setje heeft ofzo heb je dikke implieds om je flush te hitten
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Bedankt voor je reactie Farmachist. Ik had inderdaad over het hoofd gezien dat je op de flop ook al een flushdraw had. Folden op een raise kan dan inderdaad echt niet:D . Vind het wel goed als je geen flushdraw had, omdat je 3way na zon raise nooit de beste hand hebt. Indien je in dit geval op de flop geraised wordt call je wss flop en turn en hoop je dat je op de river je flush hebt. Zoniet fold je, zowel ship je. Paired board kun je waarschijnlijk nog steeds wel folden dan, omdat villian dan altijd een fullhouse heeft.