3$ STT; JJ overpair IP

• Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Heb geen read op een van de spelers en dennk dat een UTG+1 open callen dan ook redelijk std is met Jacks?

Flop is redelijk drawy, maar toch nog niet slecht voor mijn hand. Ik call hier zijn fancy c-bet en plan hier om op een goeie turn (geen draws of overcards) toch wel de pot proberen in te nemen.

Hij geeft op een goede turn (voor mij) de leiding weg en ik plaats een halfpot bet (te weinig?) uit value en deels protection.

River twijfelde ik zwaar en bega ik wrs een redelijk zware fout. Ik denk hier eig van weinig value te krijgen (8x/7x/99-TT) en een bet is hier wrs gewoon spew.

Wat vinden jullie van deze hand+redenatie? Ik twijfelde bijna elke street beetje over mijn play en zou dan graag ook wat comments krijgen! :)

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $40(BB) Replayer
      SB ($1,800)
      BB ($1,220)
      UTG ($2,000)
      UTG+1 ($2,000)
      UTG+2 ($2,000)
      MP1 ($3,850)
      MP2 ($1,740)
      MP3 ($1,940)
      Hero ($1,940)
      BTN ($1,510)

Dealt to Hero J:club: J:heart:

fold, UTG+1 raises to $160, fold, fold, fold, fold, Hero calls $160, fold, fold, fold

FLOP ($380) 7:spade: 6:club: 8:diamond:

UTG+1 bets $253, Hero calls $253

TURN ($886) 7:spade: 6:club: 8:diamond: 6:diamond:

UTG+1 checks, Hero bets $443, UTG+1 calls $443

RIVER ($1,772) 7:spade: 6:club: 8:diamond: 6:diamond: 3:club:

UTG+1 checks, Hero bets $1,084 (AI), UTG+1 folds

Hero shows J:club: J:heart:

Hero wins $1,772
  • 2 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Copymeistrr,

JJ is lelijk, vooral tegen een UTG raise, zoals je ziet is het voor mij ook 1 grote rollercoaster.

Jouw situatie is wel veel overzichtelijker, omdat de pot veel kleiner is en je nog 50bb's over hebt.

Op zich zou ik het hier, omdat het een STT betreft, niet fout vinden preflop te folden, hoe ziekelijk nitty dat ook mag klinken. Aan de andere kant is het wel een 3$ stt, en moet je, aangezien je dan tegen unknown toch wel voor zou moeten liggen, in positie wel winnend kunnen spelen.

Ik vind het iig niet goed als setvaluecall, en deze flop moet je dan ook zeker flatten. Ik ben in dit soort spots veel te passief, en check de turn nog wel eens behind. Je protect hier eigenlijk alleen maar tegen A, K, Q, andere handen zou hij preflop wel hebben gefold, 99 had wel doorgebet, tenzij villain echt niet spoort, dan nog, je ligt tegen 99 natuurlijk ook voor. Ik vind iig, gezien vrijwel elke combo die villain kan hebben 6 outs heeft, een half pot bet makkelijk genoeg. Ik hou niet zo van die rare cijfertjes, dus ik had 450 gebet, maar dat maakt verder niks uit natuurlijk.

De river heb je zelf ook al gezien, je wordt hier niet meer gecalled door ace high, dus verander je je hand eigenlijk in een bluf. Villain gaat hier volgens mij alleen maar callen met 99-AA en tegen die range lig je niet eens voor, kun je beter behind checken dus.

Check behind is dus eigenlijk vrij standaard op de river, maar nogmaals, je had het zelf al goed gezien. NH dus toch. Deze hand is wel interessant, dus misschien dat anderen er ook nog iets over te zeggen, nogmaals, het is met JJ tegen een EP raise vrijwel nooit heel duidelijk, er is voor elke lijn wel iets te zeggen. Op een 3$ toernooi durf ik er echter wel vanuit te gaan dat villain ietwat fishy is, en dan is jouw lijn (afgezien van de river) wel de beste denk ik.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Bedankt voor de uitgebreide analyse! JJ is inderdaad niet altijd een mooie hand om te spelen. Speel hem hier uiteraard niet enkel voor setvalue maar hoop af en toe ook gewoon wat leuke potjes als hier op te pakken.

Rivershove is idd gruwelijk, maar deze keer kreeg ik dus gratis leergeld! ;)

Bedankt nogmaals :)