STT positie?

• Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Ik heb een waarschijnlijk heel simpele vraag.
      Op PartyPoker kun je je positie aan tafel kiezen en kun je daardoor ook je positie tov "regs" en fishes kiezen. Nu vroeg ik mij af of dit hetzelfde gaat als in cashgames.

Aangezien de belangrijkste fase de P/F fase is, is het misschien beter om postflop OOP te zitten zodat je preflop meer kan pushen ipv dat de reg jou telkens voor kan zijn.

Of heeft dit allemaal weinig/geen verschil aangezien vis er snel uitgaat en posities aan tafel dan toch veranderen?

Bvd
  • 7 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      Ik heb een waarschijnlijk heel simpele vraag.
      Op PartyPoker kun je je positie aan tafel kiezen en kun je daardoor ook je positie tov "regs" en fishes kiezen. Nu vroeg ik mij af of dit hetzelfde gaat als in cashgames.

Aangezien de belangrijkste fase de P/F fase is, is het misschien beter om postflop OOP te zitten zodat je preflop meer kan pushen ipv dat de reg jou telkens voor kan zijn.

Of heeft dit allemaal weinig/geen verschil aangezien vis er snel uitgaat en posities aan tafel dan toch veranderen?

Bvd
      Pfoe, dit is ingewikkeld zeg, ik ga altijd gewoon ver van de regs vandaan zitten, verder heb ik er nooit zo over nagedacht.

Dat laatste (vissen gaan eruit, posities veranderen) klopt volgens mij sowieso niet. Op microlimits pakken regs 10, hooguit 15 ROI, dus vissen maken best goede kans het spel te overleven. Ik zou daarom ook sowieso niet tegen een reg aan gaan zitten.

Hoeveel regs zitten er gemiddeld ongeveer in je spel? Dat lijkt me wel belangrijk op zich, als het er 2 zijn is er al niet echt veel keuze meer, zeker omdat je zelf ook niet de enige bent die controle heeft over wie waar zit.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Speel lage limieten dus echt regs die me ownen zijn er zeker niet. Maar sommige verstaan wel het ATC push concept en zouden dus wat durven adjusten. Maar zijn nooit veel regs hoor.

Ga eig vaak ook zelf ver van de regs zitten omdat ik dan weinig tegen ze speel.

Dus eig echt een goede plaats tov de paar regs is er niet echt? Was ook meer een vraag in het algemeen, voor als ik zou upmoven en wat betere spelers zou tegenkomen. :)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Nou, ik vraag me gewoon af, hoeveel invloed heb je echt? Ik bedoel, je kunt maar 1 van de 10 plekken bepalen, en als er al 9 mensen zitten, bepaal je niks, als er nog niemand zit, bepaal je ook niks. Als er 2 regs zitten, tja, dan moet je er toch sowieso op 1 of andere manier tussen gaan zitten.

Stel, je hebt reg leeg leeg leeg leeg reg leeg leeg leeg leeg, dan kun je dus 1 of 2 plekken van een reg zitten, en dan direct respectievelijk 2 en 1 plekken van die andere reg, lijkt me niet dat dat veel uitmaakt.

Als je tegen een reg aan gaat zitten, dan weet je zeker dat je sb vs bb tegen hem komt te zitten, en wordt er dus sowieso losser gecalled (wat voor jullie beiden niet handig is). Verder zou ik, als jij tegen me aan zou gaan zitten op meerdere tafels, gewoonweg opstaan en ergens anders gaan zitten.

Volgens mij schiet het dus niet zoveel op om er heel diep op in te gaan, probeer gewoon afstand te houden zou ik denken.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Oké, dus gewoon afstand houden. Dacht er wrs inderdaad wat te veel over na. Thx Nick! :)

Edit: Je zou dus bang van mij hebben als ik altijd naast je zit? :coolface:
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      Oké, dus gewoon afstand houden. Dacht er wrs inderdaad wat te veel over na. Thx Nick! :)

Edit: Je zou dus bang van mij hebben als ik altijd naast je zit? :coolface:
      Brr, Mods stinken zo ontzettend, kan het door het platform heen ruiken.
    • ILTGGT
      ILTGGT
      Bronze
      Ik heb altijd liefst een reg links van me, dan kan ik in vroege fase vrij makkelijk blinds stelen en geef me dan maar een vis langs rechts want die gaat wellicht minder pushen/stelen en natuurlijk ook af en tot zijn stack aan jou verliezen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Maar k ga nu coachen, dus uitgetrolled. :coolface: