Ak in 3bet pot

• Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      op de river bet ik voor value tege mid pairs en ax handen. Maar na die shove kan ik eigenlijk niet meer folden toch?

Tegenstander was redelijk onbekend , leek wel reg.

Wat vind je deze hand (behalve dat ik eigenlijk had kunnen 4bette pre)

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$3/$6 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      MP3:
      $627.00
      CO:
      $600.00
      BU:
      $612.00
      SB:
      $628.05
      BB:
      $1104.45
      MP2 (Hero):
      $600.00

Preflop: Hero is MP2 with K, A.
      Hero raises to $24.00, MP3 folds, CO raises to $72.00, 3 folds, Hero calls $48.00.

Flop: ($153) 3, A, T (2 players)
      Hero checks, CO bets $75.00, Hero calls $75.00.

Turn: ($303) 5 (2 players)
      Hero checks, CO checks.

River: ($303) 4 (2 players)
      Hero bets $228.00, CO raises to $453.00(All-In), Hero calls $225.00(All-In).

Final Pot: $1209.
      Results follow:

Hero shows a pair of aces(K A).
      CO shows a straight, seven high(6 7).

CO wins with a straight, seven high(6 7).
  • 2 antwoorden
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ik weet niet of dat anders werkt op deze stakes maar mij is geleerd geen 'gratis' kaarten weg te geven. Dus zou ik de flop hebben gecheckraisd na zo'n kleine cbet. En de turn donkbetten.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Oops, zie deze hand nu pas.

4betten pre of niet kan allebei, hoewel ik een 4bet prefereer omdat het gewoon lastig speelt als je mist. Echter vind ik een call van een 3bet bij iemand die ietwat tight 3bet wel prima.

De vraag is dan of je de flop moet raisen ja of nee. Tegen een unknown zou ik denk ik toch vaak een kleine raise maken (echt iets meer dan een minraise o.i.d.) omdat het er erg bluffy uit ziet. Iedereen gaat er immers vanuit dat je AK hier bijna nooit hebt omdat je dat 'moet' 4betten preflop. Op dit droge board vind ik een check/call eigenlijk ook prima want je bent bijna altijd way ahead.

Of je de river moet folden mja, ik denk niet dat hij ooit blufft en hij gaat ook niet minder voor value shoven. Met zoveel geld al in de pot en de odds die hij geeft verwacht ik eigenlijk altijd dat hij een betere hand heeft ook al is het zo onwaarschijnlijk (A2 of 22 zou het meest voor handen liggen). Als hij wel iets heeft als een midpair of een zwakke Ax dan verwacht ik gewoon niet dat hij dat in een bluff gaat veranderen. Je zou daar wel een fold kunnen maken I guess.

Nog een alternatieve lijn waar je over na kunt denken bij het flatten van AK pre is donkbetten op de flop of turn. Als je de flop donkbet zal hij soms nog wel eens gaan spazzen met de hand die hij heeft bijvoorbeeld omdat een donkbet iets is waar hij nooit tegen speelt wss. Verder zou je ook call flop donk turn klein kunnen spelen. Omdat je zo'n sterke hand hebt kun je hier best wel het initiatief overnemen ergens in de hand want de villain die 3bet zal altijd iets meer agressie willen tonen tegen jouw bets. Je zou op de turn bijvoorbeeld hier gewoon $80 kunnen betten ofzo, kijken hoe hij daarop reageert. Als hij dan spades heeft ofzo zal hij vaak shoven (omdat hij het initiatief had) terwijl hij anders vaak behind gaat checken.