Taking a stand

• kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Villain raise de laatste 4 of 5 orbits de cutoff zodak ik niet kon stealen :s_evil:
      had er even genoeg van en 3bette hem om de pot af te pakken/showin' whos boss

villain is 31/16 met steal van 50 over 200 handjes dus zijn range was vrij wijd.

Heb ik de hand hier decent gespeeld of niet?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (10 handed)

Known players:
      UTG2:
      $1.51
      MP1:
      $2.00
      MP2:
      $2.84
      MP3:
      $5.24
      CO:
      $5.00
      BU (Hero):
      $2.54
      SB:
      $1.78
      BB:
      $1.00
      UTG:
      $0.99
      UTG1:
      $1.11

Preflop: Hero is BU with K, J.
      6 folds, CO raises to $0.08, Hero raises to $0.26, 2 folds, CO calls $0.18.

Flop: ($0.55) J, 5, 9 (2 players)
      CO checks, Hero bets $0.27, CO calls $0.27.

Turn: ($1.09) T (2 players)
      CO checks, Hero checks.

River: ($1.09) 9 (2 players)
      CO bets $0.54, Hero calls $0.54.

Final Pot: $2.17.
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Als hij veel stealt is zo een hand wel goed om te 3betten want je hebt blockers :) . Een foldto3bet stat is wel handig maar hij zal je normaal ook wel wat meer respect geven als dit je 1e 3bet is.

Je flopt nice :) . Je bet nu eigenlijk vooral ter protectie tegen overcards en daarom maak ik het wel minsten 35c. 2/3 pot dus.

Er komt een harten aan. Op zich heeft hij veel minder flushes in zijn range dan AQ/AK. Hij kan ook nog TJs ofzo hebben, JQ, JK, AJ. Het is hier dus protecten of potcontrol. Als je je hier niet zo goed voelt om te betten wat ik kan begrijpen vind ik de check best oke.

En dan heb je een easy call op de river.

EDIT: Vorige post (hierboven) ging ik ervanuit dat je in de blinds zit. Ik denk dat je hier PF beter callt omdat je voor ligt op zijn openingsrange
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Preflop vind ik erg goed om de argumenten die je geeft. Helaas is de turn misschien wel de vervelendste kaart uit het deck. Als villian een callingstation is kun je hier nog wel voor value betten uit pair+ flushdraw of pair+straightdraw (grote voordeel is dan dat je de river behind kan checken zonder dat hij vaak zal bluffen). Je bet dan dus eigenlijk ook voor een free showdown (villian zal je niet van je hand af bluffen). Als villian kan folden check ik hier liever en fold ik de river ook op een bet, omdat ik niet verwacht dat hij minder voor value gaat betten. Daarnaast gaat hij waarschijnlijk geen made hands in een bluf veranderen.

Key is dus. Als je van plan bent om de river te callen, kun je beter de turn betten. Tenslotte, als je hier de turn bet en je wordt geraised kun je natuurlijk makkelijk folden.