NL5 JJ , welke lijn?

• guumpie
      guumpie
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, $0.05 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (Button) ($4.88)
      SB ($4.17)
      BB ($5)
      UTG ($5.34)
      MP ($1.45)
      CO ($3.03)

Preflop: Hero is Button with J, J
      3 folds, Hero bets $0.12, SB calls $0.10, 1 fold

Flop: ($0.29) 8, 9, 4 (2 players)
      SB bets $0.22, Hero raises to $0.65, SB calls $0.43

Turn: ($1.59) 7 (2 players)
      SB bets $1.06, Hero folds

Total pot: $1.59 | Rake: $0.07

Villain was hier unknown, heb hem 1x eerder zien limpen met lage PP. Besluit hem hier op de flop te raisen omdat ik hier nog wel value verwacht te halen uit A8/A9 misschien ook nog wel uit AK/AQ, ook wil ik hem duur laten betalen voor zijn flushdraw. Vervolgens komen de flush+straight draws aan en insta bet villain, ik besluit hier nu te folden omdat ik hier vaak niet verwacht voor te staan, hoewel ik hier nog steeds voorsta tegen bovengenoemde handen :?

Hoe spelen jullie deze hand?

Ik zat hier nu 6 handed omdat er net twee spelers leavde, wanneer gaan jullie normaal van de tafel af?
  • 4 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      preflop openen naar 3bb vanuit lp (in dit geval dus 0.15$). dat villian hier donkt, duidt vaak op een draw, eventueel paartje 9ens. je moet hier wel protecten, omdat er veel turnkaarten zijn die je niet wilt zien, dus 3bet is prima. handjes als ak en aq kan je na je 3bet overigens wel uit zijn range halen. zeker ak zal hij pf 3betten. aq zal hij wellicht wel callen, maar op dit board zal hij de flop nooit donken.

als ik naar zijn stacksize kijk, shoved villian hier niet, maar donkt hij gewoon uit? (hij begon met een stack van 4.17$?) ik fold hier vaak, omdat hij op de river sowieso nog een keer zal betten, en de kans dat je dan nog voorligt zeer klein is.
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Preflop maak ik het ook 3bb, omdat je op de button gewoon meer handen wil openen omdat je postflop altijd positie hebt. Hoe meer handen je opent hoe zwakker je range hoe minder profitabel het is om groter te openen.

Je flopraise vind ik erg goed. Overpairs had hij ge3bet en ik zie hem hier niet vaak sets donken. Zijn callingrange vanuit de blinds is waarschijnlijk erg wijd en daar sta je gewoon heeeeel ruim op voor. Raisen voor value is dus de beste move als je het mij vraagt. Zijn turndonkbet komt op mijn erg sterk over. Hij bet ook genoeg om de river te kunnen shoven. Ik verwacht hier op de turn ook erg vaak beat te zijn. En daarnaast; als je nog niet beat bent en hij besluit toch de river te betten moet je alsnog folden. Ik vind vind een turnfold dus ook de beste optie. Well played sir!
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 09024875
      Preflop maak ik het ook 3bb, omdat je op de button gewoon meer handen wil openen omdat je postflop altijd positie hebt. Hoe meer handen je opent hoe zwakker je range hoe minder profitabel het is om groter te openen.

Je flopraise vind ik erg goed. Overpairs had hij ge3bet en ik zie hem hier niet vaak sets donken. Zijn callingrange vanuit de blinds is waarschijnlijk erg wijd en daar sta je gewoon heeeeel ruim op voor. Raisen voor value is dus de beste move als je het mij vraagt. Zijn turndonkbet komt op mijn erg sterk over. Hij bet ook genoeg om de river te kunnen shoven. Ik verwacht hier op de turn ook erg vaak beat te zijn. En daarnaast; als je nog niet beat bent en hij besluit toch de river te betten moet je alsnog folden. Ik vind vind een turnfold dus ook de beste optie. Well played sir!
      Wat voor handen uit zijn range wat jij beat gaat hij daar een bet/call op de flop mee maken, waar jij dus value uit gaat halen? Wat is trouwens je plan als hij daar de flop callt en naar je toe checkt, nogmaals betten isoleert je toch wel tegen heel sterke handen, dus dan maar behind checken en hopen dat villain nog bet met zijn TPGK of zijn (hopelijk) missed flushdraw gaat betten?

Ik vraag dit omdat ik op dit board wss zelf de flop zou gecallt hebben en villain zou de kans gegeven hebben om zijn TP of FD te overspelen. Hij bet hier iets in de grootte van wat mijn cbet zou zijn dus waarom niet gewoon callen en de turn herevalueren? Het is niet dat villain zichzelf betere drawing odds geeft door te betten dan door bv mijn cbet te gaan callen daar.

Xeno
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon
      Oorspronkelijk gepost door 09024875

Wat voor handen uit zijn range wat jij beat gaat hij daar een bet/call op de flop mee maken, waar jij dus value uit gaat halen? Wat is trouwens je plan als hij daar de flop callt en naar je toe checkt, nogmaals betten isoleert je toch wel tegen heel sterke handen, dus dan maar behind checken en hopen dat villain nog bet met zijn TPGK of zijn (hopelijk) missed flushdraw gaat betten?

Ik vraag dit omdat ik op dit board wss zelf de flop zou gecallt hebben en villain zou de kans gegeven hebben om zijn TP of FD te overspelen. Hij bet hier iets in de grootte van wat mijn cbet zou zijn dus waarom niet gewoon callen en de turn herevalueren? Het is niet dat villain zichzelf betere drawing odds geeft door te betten dan door bv mijn cbet te gaan callen daar.

Xeno
      Door te raisen haal je wel nog uit redelijk wat handen value hoor. Heeeel veel draws die je laat betalen. Ook iets als 8T en 9x... Of TT natuurlijk. Het is echt wel een easy valueraise.

Op een blank turn bet je dan nog eens. Op een spade check ik behind. Op een overcard die geen spade is en geen A is bet ik. Op een A check ik wss.