NL 5 - 76s

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      Ook al weet ik dat ik deze hand in deze positie vaak niet +EV kan openraisen, besluit ik dit hier wel te doen (ik was vrij steamed) Vervolgens besluit villian hier te 3bet min-raises, waarop ik de call maak. de vraag is: kan ik hier profitable callen? en zijn hier nog specifieke vuistregels voor? (zoals bij pp's) ik krijg met dit soort kleine minraises wel vaker te maken, en vaak is dit wel een indicatie van een sterke hand (1010+ AQs+ ), maar aangezien ik al 20 cent in de pot investeer en ik maar 25 cent hoef bij te leggen voor een pot van circa 1$ vraag ik me af of de call hier profitable is..

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,49
      MP3:
      $6,21

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with 7:spade: , 6:spade:
      3 folds, Hero raises to $0,20, MP3 raises to $0,45, 4 folds, Hero calls $0,25.

Flop: ($0,97) Q:spade: , 5:spade: , 2:spade: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $0,69, Hero raises to $2,20, MP3 raises to $5,76 (All-In), Hero calls $2,84 (All-In), MP3 gets uncalled bet back (All-In).

Turn: ($11,05) J:heart:
      River: ($11,05) T:diamond: (2 players)

Final Pot: $11,05

Results follow (highlight to see):
      Hero shows een flush, vrouw high (7s 6s)
      MP3 shows (Ac Qh)

Hero wins with een flush, vrouw high (7s 6s)
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Normaal open ik dit hand PF ook niet omdat je zal zien dat je op lange termijn zal verliezen. Als hij je hier 3bet kan je callen omdat hij je nooit op zo een hand zal zetten. Ook is zijn 3bet niet te groot. Maar je moet hier wel wat postflop ervaring voor hebben. Fold blijft close to de beste optie...

Op de flop is het een easy ch/r
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Preflop is het close. Je kan'm openen, maar dat zou ik pas doen als je wat meer ervaring hebt, aangezien je vaker in lastiger spots terechtkomt OOP.

Persoonlijk fold ik hier tegen de 3bet. Je zit OOP en postflop moet je hopen op een superflop. Je kan er inderdaad wel vanuit gaan dat hij je nooit op zo een hand zet...dat is ook zo, maar dat is vooral omdat het gewoon niet goed is om OOP een 3bet te callen met een SC..dus ik zou het ook niet doen.

Op de flop is het een easy ch/r...dus dat is prima. :)