FlushDraw vanuit freeplay

• barry1975
      barry1975
      Bronze
      Deze komt uit een 9 max sng. Het wordt tijd om chips te vergaren..

Hoe speel je deze hand het beste ?
      Call je deze voor de pot odds, echter hit je de FD 33% bij turn en river
      Shove je omdat je naar alle waarschijnlijkheid > 33% equity hebt + mogelijke FE ?
      Fold je om je FE te behouden voor de push fold fase.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$100/$200 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      MP2:
      $1003.00
      MP3:
      $3955.00
      CO:
      $3375.00
      BU:
      $2560.00
      BB (Hero):
      $1582.00

Preflop: Hero is BB with J, 2.
      3 folds, BU calls $400.00, Hero checks.

Flop: ($400) K, 5, 3 (1 players)
      BU bets $150.00, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $400.

Hero ???
  • 3 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi barry1975,

Welkom op het forum, en specifiek op het handjudge gedeelte.

Eerst preflop, Je hebt een zeer zwakke hand, en waarschijnlijk tegen de limper niet echt folding equity. Ik zou dus net als jij gewoon checken, zie geen nut in een shove preflop.

Vervolgens minibet BU de turn. Wat ik niet begrijp, is hoe hij minder dan 1bb kan betten, dat hoort niet te kunnen namelijk.

Verder called villain preflop 400, terwijl de bb 200 is. Snap ik eerlijk gezegd ook niet.

Wat ik wel weet, is hoe het komt, pokerstrategy handconverter werkt namelijk voor geen meter, en desondanks blijft deze bovenaan staan in de "hoe convert ik een hand"-thread, waardoor ieder nieuwe lid eerst die toch gaat gebruiken.

Ik raad je daarom ook aan de converter van flopturnriver te gebruiken, ik heb hier al 100-en handen mee geconvert en nooit problemen gehad. Zoals de hand nu gepost is begrijp ik er erg weinig van, dus durf niet met zekerheid te zeggen wat het beste is, maar in dit soort situaties, met een draw op de flop, en een villain die nog makkelijk op een pure bluf (ace high oid) kan zitten, is c/r meestal wel het beste.

Ik hoop dat je de hand nog terug kan vinden om hem opnieuw te posten.
    • barry1975
      barry1975
      Bronze
      Hi Nick,

Ja die handconverter is tilting :-) De SB wordt niet meegenomen, ik heb meerdere keren geprobeerd om er iets begrijpelijks van te maken, echter na 30 minuten was dit mijn beste resultaat.

De hand komt van 888 poker waar het converteren altijd een probleem is.

Ik wil de vraag ook graag algemener stellen, aangezien ik merk dat ik in soortgelijke situaties niet weet of en hoe ik 'drawy' handen het beste kan spelen.

De probleemgevallen zijn allemaal mid en late game waarbij ik vaak net voor de push fold fase zit >13BB <20BB. In deze fase komt chip verlies des te harder aan.

De beslissing die voor mij lastig is, is de volgende.
      Ik hit een FD op de flop. Er wordt gebet en ik krijg de odds om te callen. Echter hit je 33% je FD, in de andere 66% van de gevallen kan je de chips niet missen en kom je direct in de push fold fase waarbij je dan weer chips verliest doordat je 'loose' blind steals op moet geven.

Voor het gemak laat ik achterwege of de situatie een freeplay is of een raise vanuit positie, waarbij villain donkt.

Tot en met welke Blind limits - Equity vs pot odds callen we puur om een FD te hitten ? Hoeveel chips kun en wil je maximaal investeren.

Speel je de hand anders HU tegen Calling stations, Loose Agressive players en Tight Agressive players dan tegen multiway pots.

De manier waarop ik de handen nu speel is dat ik vooraf een limiet bepaal hoeveel chips ik van mijn stack wil investeren om bij een 2e barrel op de turn te callen waneer de pot odds nog steeds 'voordelig' zijn en nog FE te behouden voor de push fold fase.

Een video zou voor mij helemaal fantastisch zijn.
      Blinds, Outs en pot odds in SNG's

Bedankt,
      Barry
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Barry,

Je vraag is best lastig, omdat het erg algemeen is, terwijl elke situatie natuurlijk weer anders is. Ik kon geen goede video's vinden, wellicht dat er wel een aantal flushdraw handen in dit forum staan waar je wat aan hebt.

In feite zou ik al niet snel naar odds kijken. Zelfs vroeg in het toernooi heb je nooit 100bb's, dus odds krijg je nu eenmaal niet snel om te callen, verder vind ik alleen een call overwegen met een flushdraw wat te passief.

Door zelf je flushdraw op enig moment te betten, kun je winnen door een fold van je tegenstander(s), callt er dan toch een tegenstander, dan heb je altijd nog je 9 outs (of meer, als je bijvoorbeeld AKs hebt).

Als we dus allemaal 1500 chips hebben, wij raisen naar 4bb's UTG met AQs, we krijgen een call van CO en van SB, en de flop komt J 9 2, en villain donkt uit naar 50, dan zou ik gewoon een raise plaatsen naar 200. Villain krijgt dan 150 to call voor een pot van 400, dus dat is een redelijk normale raise.

Als hij naar 150 donkt, dan kun je dat niet meer echt handig doen, en kun je dus niet echt meer raisen zonder jezelf te committen. In dat geval zou ik eerder callen, om te kijken of je op de turn met een raise de pot kunt pakken (tenzij je de flush hit, want dan wil je natuurlijk niet tegen een check betten en je tegenstander vaak uit de pot verdrijven).

In een freeplay geldt min of meer hetzelfde. Als je een BB freeplay krijgt met J2s, en je hit de flop zoals in de door jou geposte hand, dan zijn er 2 mogelijkheden, of je bet uit, of je c/r-ed, c/c-en is nooit echt handig, omdat het voor je tegenstander heel intuïtief is om jou op dat moment op een draw te zetten. Met blinds 10/20, en een stuk of 3-4 spelers in de flop, zou ik gewoon 2/3 pot uitbetten. Of je vervolgens kunt callen hangt van je odds af. Je hebt met 9 outs op de flop ~20% kans om de turn te hitten, dus of je moet callen hangt ervan af, kan ik hier een x bedrag callen, dan moet ik in totaal een 5x bedrag winnen. Stel de pot is 90 chips, we betten 60, en we krijgen een reraise naar 150. De reraise is erg sterk in een freeplay, en duidt op een sterke hand. We krijgen 90 to call, dus moeten we 450 winnen. De pot is al 150 (bet villain) + 60 (jouw eigen bet) + 90 (preflop pot) =300, dus dan hoef je op de turn + river nog maar 150 chips te winnen, gemiddeld. Je krijgt dan dus een easy call op de flop.

Maar het is over het algemeen dus niet handig puur naar call odds te kijken. Als je heel weinig blinds over hebt, en je ziet een tegenstander preflop limpen, dan weet je dat hij in een HU pot vaak uit zal betten op de flop, een c/r all in ziet er dan sterk uit, en je kunt op die manier een villain dus vaak doen folden, als hij bluft zal hij natuurlijk altijd folden. Je kunt zo de pot op de flop al winnen met agressie, tegen paartjes of zelfs 2 pair handen waarmee villain called heb je dan altijd nog ~35% kans om de hand te winnen. Je wedt op die manier dus eigenlijk op 2 paarden, en dat is in zo'n geval heel handig. Aan de ene kant pak je de meeste value uit blufs, aan de andere kant ligt het geld er op de flop met flushdraw direct in, in het geval je tegenstander wel bet/called op de flop, en op dat moment is je kans de hand te winnen iig groter dan op een turn waarop je je flush niet hit.

Het verschilt dus nogal, en het is voor mij het makkelijkst uit te leggen als je gewoonweg nog een aantal flushdrawvoorbeeldjes kunt posten in de toekomst, dan zul je zien welke overwegen in die unieke gevallen bij mij een rol spelen, dus weet je niet alleen hoe je die specifieke hand had moeten spelen, maar ook hoe je soortgelijke handen in de toekomst speelt.