QJs call of fold river

• kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (10 handed)

Known players:
      UTG1:
      $0.89
      UTG2:
      $1.10
      MP1 (Hero):
      $2.00
      MP2:
      $3.17
      MP3:
      $1.99
      CO:
      $4.25
      BU:
      $6.90
      SB:
      $1.51
      BB:
      $2.56
      UTG:
      $0.53

Preflop: Hero is MP1 with Q, J.
      3 folds, Hero raises to $0.08, MP2 calls $0.08, MP3 calls $0.08, 4 folds, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.27) 6, 9, Q (3 players)
      Hero bets $0.13, MP2 calls $0.13, MP3 calls $0.13.

Turn: ($0.66) 5 (3 players)
      Hero checks, MP2 bets $0.02, MP3 calls $0.02, Hero calls $0.02.

River: ($0.72) 5 (3 players)
      Hero checks, MP2 bets $0.72, MP3 folds, Hero folds, MP2 gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.72.

Weet dat dit eigenlijk preflop een fold is, maar aangezien ik hem toch geraisd heb:

easy fold op river toch? ik kan me niet echt handen inbeelden die ik beat, en is vis die ineens bet, dus ik ben beat toch?

villain is 52/0 over 50 handjes ofzo

greetz
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Op de flop moet je minimaal 20c betten op zo een drawy board...

Dan een van mn punten waar ik erg aan twijfel, @ judge: Als je dus vrij groot gebet hebt en 1 iemand callt en de turn blankt bet je dan nog eens met dit pair, weak kicker??? En zowiezo opgeven op een club?

Ik weet dus niet zeker of je de turn nog eens moet betten, omdat je hier nog tegen 2 man zit zou ik checken.

Easy fold @ river
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Preflop vind ik niet terrible hoor. QJs is best goed speelbaar, zolang je je maar realiseert dat je niet meteen de nuts hebt als je toppair hit.

Flop zou ik inderdaad wat groter betten, maar prima dat je bet. Turn check ik ook ja. AQ en KQ kunnen ze beiden nog hebben, waardoor je het niet goed doet tegen de range die ze op de turn nog gaan callen. Daarnaast is 78 aangekomen.

Die 2 cent bet is vaag, mijn ervaring bij vissen is dat zo'n bet vaak een draw is. MP3 callt vervolgens ook alleen maar, waardoor ik de neiging krijg om te denken dat ze beide aan het drawen zijn. Op dit moment zou ik dan toch voor een kleine raise (30 cent ofzo) gaan. Hierdoor bereik je dat je de river behind kan checken, zodat het risico te hebben dat ze je van je hand af gaan bluffen.

As played denk ik dat ik de river call, omdat ik het er nogal als een bluf uit vind zien en omdat mijn ervaring is dat zo'n minbet vaak een draw is. Slaat in ieder geval nergens op wat hij doet. Als je callt en ziet dat hij het met een goede made hand doet maak je daar een note van en kun je volgende keer wel folden.