Wheelch4ir opweg naar Down Under

• Wheelch4ir
      Wheelch4ir
      Bronze
      Inleiding

Ik ben nu enkele dagen actief op het forum en kan niet anders dan concluderen dat het me uitstekend bevalt. Zelfs zo goed dat ik besloten heb om mijn aanstaande pokeravontuur met jullie te delen in een blog. Aangezien ik een nieuw gezicht ben hier op het forum en mezelf nog niet heb voorgesteld zal ik dat dus eerst maar even doen.

Ik ben Alex, net 19 geworden en heb vorig jaar mijn VWO afgerond. Wat poker betreft, ik speel het spelletje nu zo'n 1,5 jaar, waarvan het afgelopen half jaar wat serrieuzer. Met serrieus bedoel ik dat ik me wat meer ben gaan verdiepen in verschillende lectuur (artikelen, boeken enzovoort), coachingvideo's op het internet ben gaan checken en dat ik me nu dus ook hier op het forum heb aangemeld.

Reden van blog

Na 6 jaar zwoegen in de schoolbanken heb ik besloten om een jaar te gaan reizen om vervolgens volgend jaar te beginnen met mijn studie. Tot dusver verloopt dit allemaal volgens plan, en ben ik nu 1,5 maand terug van een roadtrip door Zuid-Europa. Het plan is nu om in Maart samen met een vriend op het vliegtuig naar Syney te stappen en pas 4 maanden later weer terug te komen. Allemaal leuk en aardig maar om dit te financieren is natuurlijk ook geld nodig. Nu heb ik nooit echt goed en gedisciplineert genoeg gepokert om er echt wat geld mee te verdienen en was ik tot nu toe al blij als ik af en toe een leuk zakcentje van mijn account kon halen.
      Dit is voor mijn reis naar Australie niet anders en daarom ben ik hier al even voor aant sparen, echter werden mijn plannen enigzins verstoord toen ik 2 weken geleden heel relaxed mijn enkel brak tijdens het voetbal. Nu een operatie en 2 pinnen in mijn been later gaat het allemaal redelijk goed met me en heb ik er vrijwel geen pijn meer aan, maar dit betekend wel dat ik de komende 7 weken niet kan werken. Nu is dit geen catastrofe want ik had al redelijk wat geld bij elkaar en heb na mijn herstel als het goed is nog genoeg tijd om een leuk bedrag bij elkaar te werken maar toch is het behoorlijk onhandig. Om in deze periode toch nog wat geld bij elkaar te spelen heb ik besloten om me wat intensiever te richten op Poker, mede ook overigens omdat ik toch geen kant op kan en de hele dag met mijn been omhoog lig :facepalm: Gedurende deze periode lijkt het mij leuk en motiverend om jullie op de hoogte te houden van mijn ontwikkelingen en hier verslag van te doen in deze blog. Dit brengt mij uiteraard bij mijn doel.

Doelstelling

Nu ik de komende 7 weken dus erg veel vrije tijd over heb die ik in poker kan stoppen moet het mogelijk zijn om een leuk bedrag bij elkaar te spelen. Ik heb niet 1 specifiek bedrag in gedachten maar denk dat het mogelijk moet zijn om aan het einde van deze weken plus minus 700$ te hebben verdient. Dit komt uiteraard neer op zo'n 100$ per week en dit lijkt mij zeer haalbaar.

De manier waarop ik dit ga doen is voornamelijk door het grinden van de single table sng's op PartyPoker en op Stars. Momenteel heb ik op eerstgenoemde site het pokerstrategy startkapitaal + een kleine winst van de afgelopen 2 dagen staan, en op Stars heb ik nog zo'n 40$ staan. Het is dus de bedoeling dat ik deze rolls ga uitbreiden door het spelen van 4 tafels op de 1$ buyins voor een aantal uur per dag. Op beide sites ben ik overigens te vinden onder dezelfde naam als degene die ik hier gebruik

Blog

Deze blog zal ik dus gebruiken om jullie op de hoogte te houden van mijn roll en van het eventuele bereiken van mijn doelstelling, dit zal ik doen door belangrijke/leuke handjes te posten en door mijn winnings te posten. Dit zal allemaal enkele keren per week gebeuren. Ik hoop dat mensen dit met plezier gaan lezen want dat zal mij in ieder geval alleen maar motiveren, als ik nog iets vergeten ben hoor ik het overigens graag.

Wheelch4ir
  • 10 antwoorden
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Leuke openingspost!

Veel succes met je revalidatie, en natuurlijk met je voorlopige pokerdoelen..
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Veel succes! :D
    • safetonight
      safetonight
      Bronze
      grappig en leuk geschreven, ga dit wel volgen.

succes
    • Wheelch4ir
      Wheelch4ir
      Bronze
      Bedankt voor de reacties, werk zeker motiverend.

Update 1

Allereerst lijkt het mij handig om te vertellen dat ik door een swap met een kennis van me, nu AL mijn geld op Partypoker heb staan. Het leek mij handig en fijner spelen met mijn hele roll op 1 site, en op Partypoker ben ik nu bezig met het vrijspelen van een bonus dus vandaar dat al mijn geld daar nu staat. Deze swap betekende dus dat ik zo'n 90$ op mijn account had om uit te breiden, nu enkele dagen later kan ik gelukkig bevestigen dat dit is gelukt. Een eerste stap in de richting van mijn einddoel is namelijk genomen.

De afgelopen dagen ben ik namelijk fanatiek aanwezig geweest op de single tables sng's van Partypoker met 1$ buyin, en af en toe tijdens een shotje, ook op de $3 tafels. Ik voelde me erg lekker bij deze microstakes, speelde alleen onder goede(uitgeruste) omstandigheden en heb dus ook geen rare dingen gedaan. Gelukkig maar, want vroeger kon ik nog wel is heerlijk agressief als een klein stampvoetend kind mijn geld wegtilten.

Dit klinkt allemaal heel voortvarend, maar er waren natuurlijk ook wel periodes dat het wat minder ging. Ik kan echter toch wel concluderen dat ik over het algemeen runde als Forrest Gump. Fantastisch natuurlijk, want dit betekend dat ik een goede start heb kunnen nemen.

Alles bij elkaar opgeteld staat mijn rol nu op 133$ en ben ik dus erg tevreden. Tussen nu en mijn volgende update zal ik ook nog wat intressante handjes posten, maar die ga ik er nu eerst even uithalen.

Ik heb verder ook nog een klein vraagje voor de wat meer ervaren spelers onder ons...Is een HEM echt zo noodzakelijk als sommige zeggen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit bij stt sng's op de microstakes van groot belang is. Maar goed, ik weet hier verder niks van dus vandaar de vraag.

Dat was het alweer, hopelijk bevalt deze eerste update jullie want ik vond het in ieder geval erg leuk om hier neer te kwakken.
    • safetonight
      safetonight
      Bronze
      gaat goed zo te zien, keep it up. ben benieuwd naar de handjes
    • safetonight
      safetonight
      Bronze
      wanneer ga je eigenlijk precies naar Australie? en speel je dan ook door?
    • Roodbaars1986
      Roodbaars1986
      Bronze
      Leuke openingspost en leuk doel.

Zit op dit moment zelf in Australie en het is er eigenlijk wel prima (wel aan de westkust bij Perth) maar het valt me op dat het een vrij duur land is, daar zal je dus wel even rekening mee moeten houden.

Nu kan je al backpacker via verschillende instanties echter wel gaan werken, en ik geloof dat je zelfs iets van een diploma in korte tijd kan halen zodat je in de bouw kan gaan zitten om wat bij te verdienen... Altijd handig om je uitgave patroon wat uit te kunnen bouwen.

Blijf je wel volgen, ben benieuwd of je het zal kunnen halen!

Goodluck
    • Roodbaars1986
      Roodbaars1986
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wheelch4ir
      Bedankt voor de reacties, werk zeker motiverend.

Update 1

Ik heb verder ook nog een klein vraagje voor de wat meer ervaren spelers onder ons...Is een HEM echt zo noodzakelijk als sommige zeggen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit bij stt sng's op de microstakes van groot belang is. Maar goed, ik weet hier verder niks van dus vandaar de vraag.

HEM kan handig zijn, maar op die microstakes is het vaak ABC poker, vooral in sng's en mtsng's.

Echter ga je toernooien spelen is het wel handig om wat statistieken te hebben van je tegenstanders en ook in cash games.

Met een beetje common sense is de microstakes goed te beaten als je maar logisch beredeneert en niet teveel gaat spewen, bluffen etc.
      Op de hogere stakes zal ik het zeker aanraden om te kunnen kijken hoe je zelf speelt ter evaluatie (ook handig wel op de micro's)..

Al met al, hoeft het uiteraard niet, merk zelf dat ik zonder HEM wat meer op intuitie speel, en dit ook wel lekker gaat.. Maar met HEM kan je soms net wat meer informatie hebben die nuttig kan zijn.

HEM is voor een speler een investering op de langere termijn, en ik denk dat iedere pokerspeler er wel baat bij heeft om dit soort software op een ogenblik aan te schaffen.
    • Wheelch4ir
      Wheelch4ir
      Bronze
      Dank voor de leuke reacties!

@Safetonight

Ik ga, zoals in de eerste post aangegeven, in Maart naar Australie. En zal daar wel af en toe blijven spelen op mijn laptop maar denk toch dat ik het ook heel druk ga hebben met andere dingen. Ik zal wel via mijn blog bijhouden hoe de trip verloopt.

@Roodbaars

Leuk dat jij ook in Australie zit, mijn plan is in eerste instantie om naar de oostkust te vliegen en daar te gaan backpacken, dus zal zeker is kijken naar wat van die mogelijke organisaties.

En wat betrefd HEM, het lijkt mij dus dat zolang ik op de 1$ en 3$ buyins speel dit niet noodzakelijk is, maar naarmate ik winstgevend blijf spelen en eventueel wil upmoven dat het een aankoop zeker waard is en erg handig kan zijn. Dankje voor de snelle reactie...
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Nice. Aussie rules :P

Oostkust zelf ook voor een deel gedaan. Als je enkel gaat backpacken, krijg je (volgens mij, 5 jaar terug toch) enkel visum voor 2 maanden. Dus let daar wel even mee op. Vraag een 'student visum ' ofzo aan. Mag je ook nog jaartje daar werken (fruit plukken enzo), en kan je nog jaartje langer aanvragen in Australie zelf.