qq, first hand, 0.5 NLH T 45m

• wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Te tam of nice pot control :P ?( ?
      Mijn pre raise? Moek het hier gewoon inrammen ipv 320 te raisen?
      A op flop. Als ik met 2 ben, dan bet ik hier wel in positie. Nu lijkt me een check op de flop wel OK?
      Op de turn wordt er dan weer naar mij toe gechecked. Misschien is hier een bet beter? Maar van hoeveel dan? 3/5 pot, 550 ofzo? Maar dan ben ik commited? 300, nogal weinig? Ik check.
      Op de river checked weer iedereen. Op dit moment ben ik vrij zeker dak de beste kaarten heb. En doe een kleine valeubet. OK? Misschien groter?

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $0.45+$0.05

Stacks:
      UTG (1,500)
      UTG+1 (1,500)
      MP1 (1,500)
      MP2 (1,500)
      MP3 (1,500)
      CO (1,500)
      wcgrutto (BTN) (1,500)
      SB (1,500)
      BB (1,500)

Blinds: 10/20

Pre-Flop: (30, 9 players) wcgrutto is BTN Q:club: Q:diamond:
      UTG calls 20, UTG+1 raises to 80, 4 folds, wcgrutto raises to 310, SB calls 300, 1 fold, UTG folds, UTG+1 calls 230

Flop: A:heart: 2:heart: 7:spade: (970, 3 players)
      SB checks, UTG+1 checks, wcgrutto checks

Turn: 10:club: (970, 3 players)
      SB checks, UTG+1 checks, wcgrutto checks

River: 6:club: (970, 3 players)
      SB checks, UTG+1 checks, wcgrutto bets 300, SB calls 300, UTG+1 calls 300

Final Pot: 1,870
      wcgrutto shows a pair of Queens
      Q:club: Q:diamond:
      SB shows
      J:heart: 10:heart:
      UTG+1 shows
      K:spade: 10:spade:

wcgrutto wins 1,870 (net +1,260)

SB lost 610
      UTG lost 20
      UTG+1 lost 610
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi wcgrutto,

QQ is een vrij makkelijke hand om te spelen postflop, je hit een overpair of je hit een A en je hand wordt veel lastiger.

Verder zit je sowieso in positie na de flop, ik zou dus gewoon naar 240 o.i.d. raisen, dat lijkt me wel genoeg. Je raised hier wel erg groot, en dan loop je het risico dat teveel spelers zullen folden preflop. Ik zou dus sowieso niet "het hier gewoon inrammen", maar juist wat kleiner raisen, dat is wel genoeg al.

Ik vind je eerste 2 checks sowieso goed. Je hand wordt natuurlijk met elke check van je tegenstanders een stukkie sterker, maar op de turn protecten tegen bijvoorbeeld een flushdraw vind ik nog steeds wel wat overdreven, veel andere handen zijn er niet waartegen je wilt beschermen.

Je hebt 'slechts' second pair, dus 1 valuebet is sowieso wel het maximum, en dan is het wel een idee om hem op de turn te plaatsen ipv op de river. Ik denk dat daar half pot het maximum is wat je kunt winnen, dus ik zou 400-450 aanraden.

Op de turn heb je nog protectie, en de kans dat iemand na 4 checks nog een aas heeft lijkt me verwaarloosbaar, dus alleen tegen een c/r heb je een probleem. Je haalt hier wel bijna maximaal value, dus ik vind de hand eigenlijk wel prima gespeeld. De resultaten had je nog wel weg mogen laten.

De situatie op de turn en river is ~gelijk, ook wat betreft je kansen hier voor te liggen, dan denk ik dat de turn betten net iets handiger is, aangezien je in positie zit. De hand is echter alsnog met bijna maximaal value gespeeld.

EDIT: Ik zie nu pas dat het de eerste hand is, dat maakt het wel erg aantrekkelijk om het er direct allemaal in te stoppen (first hand shove bias noem ik het, mensen nemen shoves van unknowns erg vaak als uitnodiging te gokken, waardoor je de gekste handen kunt gaan zien, zoals A2o, 33, etc.).

AA shove ik hier sowieso, KK op deze limiet ook wel, met QQ zou ik zelf over het algemeen eerder gewoon 3betten, de kans dat een tegenstander KK+ heeft is bijna 20%, en dat vind ik toch wel veel. Je zou dan tegen 4 all ins nog kunnen folden, hoe onwaarschijnlijk het ook is dat zoiets gebeurt. Verder heeft QQ natuurlijk een stuk minder equity dan KK, dus dat maakt een shove sowieso al wel een stukje zwakker.