DoN 2$: 88

• kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      IPoker, $2 Buy-in (100/200 blinds, 25 ante) No Limit Hold'em Tournament, 8 Players

BB: 4,555 (22.8 bb)
      UTG+2: 1,640 (8.2 bb) (32/20 over 45 handen)
      Hero (MP1): 1,300 (6.5 bb)
      MP2: 2,135 (10.7 bb)
      MP3: 885 (4.4 bb)
      CO: 1,180 (5.9 bb)
      BTN: 795 (4 bb)
      SB: 2,510 (12.6 bb)

Preflop: Hero is MP1 with 8 8
      UTG+2 raises to 1,615 and is all-in, Hero calls 1,275 and is all-in, 6 folds

Goede beslissing om hier de all-in voor me te callen of niet en vanaf welke range kan ik hier goed callen? Iemand die voor me even SnG Wiz kan openen :f_biggrin: Thnx
  • 4 antwoorden
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Lijkt me met een snelle kijk een nogal slechte call. Maar heb even in SNGwiz gezet voor je;

Ante is hier 20 ipv 25, maar zoals je ziet zal dat niet veel uitmaken:

Edit; ziek om te zien is als je zijn shove range op ATC zet, je nog steeds maar JJ+ mag callen. Tight @ DoN ;) .
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Wat Copy zegt, hele foute call. Je wilt confrontaties vermijden in DON.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi kennethjue,

Ik wil om te beginnen even copymeistrr quoten, hoewel de overcallrange van met name de blinds veel en veel te loose staat, is bij DON's tight is right wel het juiste mantra.

Edit; ziek om te zien is als je zijn shove range op ATC zet, je nog steeds maar JJ+ mag callen. Tight @ DoN .

Dit is voor mij geen rede om tighter te spelen bij DON's, dit is voor mij de reden dat ik nooit DON's speel. Omdat je hier zo ongelooflijk tight moet callen, en in andere situaties zelfs nog veel tighter moet spelen, heb je in dit toernooiformaat veel minder mogelijke edge dan in toernooien met een 'ingewikkelder' pay out structuur. Hoewel er genoeg spelers zijn die op deze limieten nog veel te loose zijn, waardoor je wellicht nog een even grote of zelfs grotere edge hebt dan in andere sng's, vloeit die edge veel sneller weg als je omhoog gaat in limieten dan in andere gameformaten.

Ik heb nog wel wat met de overcall ranges zitten spelen, maar het veranderd in dit geval niet echt iets aan de zaak. Je kunt hier niet callen, omdat je zelfs tegen een wijde openrange niet genoeg equity, easy fold dus.
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Thnx :) Bedankt voor de uitleg...
      Heb ondertussen ook filmpje gezien over DoN's en heb begrepen dat ik veeeeeeel tighter moet gaan spelen :) Toch ga ik probere om op dit format men kleine bankroll wat omhoog te trekken voor ik overstap op de 'normale' structuur...