belgische licentie?

• jokkemoose
      jokkemoose
      Bronze
      Hallo,

Iemand nieuws over eventuele belgische licentie voor ipoker?
      Zonet 50$ 2de startkapitaal ontvangen via pokerstrategy, maar weet niet of het nu nog de moeite is om op een niet-.be goedgekeurde site te beginnen. Zie artikels ivm wetgeving en kansspelcommissie..

J.
  • 8 antwoorden
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      De wetgeving gaat sowieso pas live in het begin van 2012. Bovendien zijn we van mening dat je ook nadien nog op een .com platform kunt spelen, zoals je ook in dit statement kunt lezen: http://nl.pokerstrategy.com/news/world-of-poker/PokerStrategy.com-reageert-op-uitingen-kansspelcommissie_53996/

Verkies je toch op een .be platform te spelen, dan heb je momenteel de keuze tussen PokerStars en Poker770. Beide hebben een geldige licentie, enkel is het nog even wachten tot Poker770 het .be platform lanceert. Ze verwachten dat nog voor het einde van het jaar te doen.
    • jokkemoose
      jokkemoose
      Bronze
      Bedankt voor de reaktie.. maar bij het nalezen van mijn eigen post, blijkt dat ik me vergist heb.. 't is in feite bij Titan poker dat ik die 50$ had ontvangen. Mijn excuses. Kan ik deze thread nog (laten) verplaatsen?
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Titan hoort bij ipoker. Het is een netwerk waar verschillende rooms toebehoren dus je zit juist hoor :)
    • jokkemoose
      jokkemoose
      Bronze
      ok.. wat een boel :-)

en aangezien poker770 ook bij ipoker behoort, zou titan ook een .be licentie hebben in de toekomst.. voor zover ik begrijp :-)
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door jokkemoose

en aangezien poker770 ook bij ipoker behoort, zou titan ook een .be licentie hebben in de toekomst.. voor zover ik begrijp :-)
      nee dit klopt niet ;) Ipoker is een netwerk. Zij laten rooms de keuze in bepaalde mate wat ze doen. 777poker beslist om een licentie aan te gaan maar voor zover ik weet heeft titan deze plannen nog niet. We zullen wel zien wat de wetgeving uiteindelijk brengt maar ik vermoed dat ze wel degelijk in strijd is met de Europese wetgeving en hierdoor dus als niet geldig verklaard gaat worden.
      M.a.w. is het afwachten wat er uiteindelijk uit de bus gaat komen.
      In ieder geval zou ik me niet te veel zorgen maken want als het toch wettig verklaard zou worden zullen de rooms er alles aan doen om hun (ex) klanten toch correct uit te betalen.
      De bedoeling van de wet is niet om ons arm te maken maar om de mogelijkheid voor de staat om controles uit te voeren op speel gedrag en geloofwaardigheid van spelers en rooms.
      Dus als je geld hebt op een room zal er altijd wel een mogelijkheid tot cashout zijn, zelfs na 1/1/2012.
      En dan nog...who cares, de wereld vergaat toch in 2012 dus wat heb je aan een poker room dan? :P
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Over je tegoeden bij de .com rooms zou ik me in eerste instantie geen zorgen maken. Mochten de wetgeving uiteindelijk toch goedgekeurd worden en de .com rooms dus geweerd worden. Dan zullen enkele rooms sowieso een licentie nemen. En waarschijnlijk wordt het spelen op de andere rooms dan gewoon geblokkeerd, maar kun je wel gewoon inloggen in je account om je bankroll uit te betalen (of via support).
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Amnesia85
      Oorspronkelijk gepost door jokkemoose

nee dit klopt niet ;) Ipoker is een netwerk. Zij laten rooms de keuze in bepaalde mate wat ze doen. 777poker beslist om een licentie aan te gaan maar voor zover ik weet heeft titan deze plannen nog niet. We zullen wel zien wat de wetgeving uiteindelijk brengt maar ik vermoed dat ze wel degelijk in strijd is met de Europese wetgeving en hierdoor dus als niet geldig verklaard gaat worden.
      M.a.w. is het afwachten wat er uiteindelijk uit de bus gaat komen.
      In ieder geval zou ik me niet te veel zorgen maken want als het toch wettig verklaard zou worden zullen de rooms er alles aan doen om hun (ex) klanten toch correct uit te betalen.
      De bedoeling van de wet is niet om ons arm te maken maar om de mogelijkheid voor de staat om controles uit te voeren op speel gedrag en geloofwaardigheid van spelers en rooms.
      Dus als je geld hebt op een room zal er altijd wel een mogelijkheid tot cashout zijn, zelfs na 1/1/2012.
      This post is TimPS approved :f_love:
    • jokkemoose
      jokkemoose
      Bronze
      ok gasten, thanks!

Dan zit er maar 1 ding op: Ne keer laten zien wat de belgen waard zijn op titan :-)