AJ offsuit en en J 10 suited NL2

• EliasCoenders
      EliasCoenders
      Bronze
      Speler net nieuw aan tafel nog geen reads op NL 2

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP1 = ($4.97)
      MP2 = ($5.00)
      MP3 = ($1.02)
      CO = ($2.47)
      BU (Hero) = ($2.61)
      SB = ($3.48)
      BB = ($0.95)
      UTG2 = ($4.06)

Preflop: Hero is BU with J, A.
      4 folds, CO raises to $0.07, Hero calls $0.07, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.17) A, 2, 4 (2 players)
      CO bets $0.14, Hero calls $0.14.

Turn: ($0.45) 5 (2 players)
      CO bets $0.30, Hero calls $0.30.

River: ($1.05) K (2 players)
      CO bets $0.60, Hero calls $0.60.

Final Pot: $2.25.
      Results follow:

CO shows a pair of aces(A Q).
      Hero shows a pair of aces(J A).

CO wins with a pair of aces(A Q).

Is deze hand wel goed gespeeld?

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      CO = ($2.19)
      BU = ($0.80)
      SB = ($2.06)
      BB (Hero) = ($2.00)
      UTG2 = ($5.03)
      MP1 = ($2.88)
      MP2 = ($0.76)
      MP3 = ($1.54)

Preflop: Hero is BB with T, J.
      UTG2 raises to $0.04, MP1 calls $0.04, MP2 calls $0.04, 4 folds, Hero calls $0.02.

Flop: ($0.17) 9, 4, T (4 players)
      Hero checks, UTG2 bets $0.02, MP1 calls $0.02, MP2 calls $0.02, Hero raises to $0.18, UTG2 folds, MP1 calls $0.16, MP2 calls $0.16.

Turn: ($0.73) T (3 players)
      Hero bets $0.54, MP1 folds, MP2 calls $0.54.

River: ($1.81) 7 (2 players)

Final Pot: $1.81.
      Results follow:

Hero shows three of a kind, tens(T J).
      MP2 shows three of a kind, tens(Q T).

MP2 wins with three of a kind, tens(Q T).

En is deze hand goed gespeeld?
  • 5 antwoorden
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Beide handen zijn voor mij preflop fold bij een raise.

Maar preflop met de AJ zou ik ook niet doorgegaan zijn, iemand die zo stug doorbet en in deze sizing heeft in mijn ogen een sterkere hand. Verder is de flop erg drawheavy, wat na de turn nog erger wordt met de 5. Dus river is voor mij ook een easy fold.

Bij de 10J heb je toppair dus de raise is goed wel aan de hoge kant. Aangezien er 2 callen zou ik in dit geval vanaf de turn check/call(fold) spelen en gaan voor potcontrol.

Maar ik weet het ook nog niet zo goed dus..... :f_grin:
    • EliasCoenders
      EliasCoenders
      Bronze
      Ja bij die AJ had ik het idee dat hij preflop ook zou kunnen raisen met A-9 of A-10 vanuit MP3. Deze handen zou hij wss ook doorbetten.

En bij die 10-J suited was ik bb en hoefde ik maar 1 bb te callen voor multiway pot met suited connectors. Er wordt 2 ct gebet in een pot van 20 ct dus dat oogt als iemand die goedkoop naar een draw wil. Daarom dacht ik wel goed te staan met toppair. Had niet gedacht dat iemand met 10-Q daar 2ct zou callen op zo'n drawheavy board. Dacht dat die persoon dan wel zou raisen.
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasCoenders
      Ja bij die AJ had ik het idee dat hij preflop ook zou kunnen raisen met A-9 of A-10 vanuit MP3. Deze handen zou hij wss ook doorbetten.
      Deze lijn van denken gaat je op lange termijn veel geld kosten. Ten eerste zie ik het een unknown niet doen, ten tweede bet hij volgens mij nooit 3 straten door met crappy aashandjes.

Ik zeg niet dat je AJ niet profitabel kan spelen, zeg wel dat dit erg veel discipline eist, goede reads en een solid postflop spel. Call daar gewoon niet die $0.07 & wacht op betere spots waar je postflop minder moeilijke beslissingen moet maken.

grtz
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Handen beoordelen zonder suits is niet zo handig, misschien kun je ze even converteren.

Turn zou ik AJ folden, je gaat vaak gedomineerd zijn. Je zegt dat je hem wel ziet doorbetten met kleine azen maar zonder stats kun je dat niet weten.
      JTs kun je denk ik wel callen pre gezien het geld in de pot en je kunt er de flop goed mee hitten.
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Zoals hierboven al vermeld is het lastig om handen te beoordelen zonder suits te zien. Ik ben nu uitgegaan van dat er geen flushes mogelijk waren, maar als dat wel het geval is veranderd er al een hoop.

Hand 1:

Preflop vind ik prima. Je hebt een hand die het zeker niet slecht doet tegen een CO openingsrange. Flop is natuurlijk een standaard call omdat je heel vaak de beste hand hebt en villian waarschijnlijk zijn hele range cbet. Op de turn denk ik dat een fold de beste optie is. Het ziet er erg nitty uit om daar AJ te folden, maar feit is dat ze gewoon zelden een mindere hand voor value betten op deze turn. As played is river zeker een fold om dezelfde reden als dat ik de turn al fold.

Hand 2:

Preflop lijkt me weer prima. Flop vind ik lastig. Je wil aan de ene kant wel je hand beschermen tegen overcards, maar het probleem is dat je weinig value van minder gaat krijgen. Daarom denk ik dat het iets beter is om op een safe turn (lees: T,J, 6 of lager) te wachten om dan een significante bet te plaatsen. Want als er op de turn niet fatsoenlijk gebet wordt kun je er wel vanuit gaan dat je de beste hand hebt. As played is de turn natuurlijk super standaard en niks meer aan te doen.