AQs; Flopplay Draw+overcards

• Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Nog eens een handje uit de vroegere fase van een 3$ SNG.
      Ik raise over de limpers heen en krijg een speler of 5 mee op de flop.

Ik check hier omdat er gewoon te veel spelers zijn om weg te bluffen. Ik heb namelijk geen made hand. De laatste speler aan beurt besluit hier uit te betten aan half pot. 1 caller en ik krijg hier 1:4 odds, wat redelijk mooi is voor een FD met 1 overcard die volgens mij vaak genoeg live zal zijn.

Nu is mijn vraag, shove je hier dan beter over zodat je turn & river ziet en je meestal op FD+overcard zit en toch nog iets (niet veel) FE hebt? Of leg je deze best weg? Callen lijkt me geen optie in een SNG.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $40(BB) Replayer
      SB ($1,960)
      BB ($2,000)
      UTG ($1,840)
      UTG+1 ($2,000)
      UTG+2 ($1,400)
      MP1 ($2,000)
      MP2 ($2,000)
      Hero ($2,000)
      CO ($2,280)
      BTN ($2,520)

Dealt to Hero Q:spade: A:spade:

fold, UTG+1 calls $40, UTG+2 calls $40, fold, MP2 calls $40, Hero raises to $240, CO calls $240, fold, fold, fold, UTG+1 calls $200, UTG+2 calls $200, MP2 calls $200

FLOP ($1,260) K:spade: 3:spade: 4:club:

UTG+1 checks, UTG+2 checks, MP2 checks, Hero checks, CO bets $630, UTG+1 calls $630, UTG+2 folds, MP2 folds, Hero raises to $1,760 (AI), CO calls $1,130, UTG+1 calls $1,130 (AI)

TURN ($6,540) K:spade: 3:spade: 4:club: T:spade:

RIVER ($6,540) K:spade: 3:spade: 4:club: T:spade: 5:spade:

Hero shows Q:spade: A:spade:
      (Pre 47%, Flop 43.0%, Turn 100.0%)

CO shows K:club: J:diamond:
      (Pre 35%, Flop 44.6%, Turn 0.0%)

UTG+1 shows 5:club: A:diamond:
      (Pre 18%, Flop 12.4%, Turn 0.0%)

Hero wins $6,540
  • 6 antwoorden
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Ik zou hem ook zo spelen. De caller lijkt niet sterk en degene die uitbet in positie hoeft dat ook niet te zijn. Je hebt nog een klein beetje FE (op deze buyinn) en je hebt prima equity denk ik.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Ik limp mee pre. (Zal wel mis zijn, maar verlies zoveel keer deze hand, omdat ze zo licht callen in het begin van STT, dat ikzelf minder raise, en hoop afbetaald te worden postflop doordat je een 'meer verborgen' hand hebt. Verwachten niet dat je AQ limpt.)

Maar buiten bovenstaande (zever, aangezien het voor de hand er niet toe doet :P ), NH .

Als je villains hier op een range van Kx,34,56,52,A2,A5,33,44 zet. (Wat al vrij tight is want zullen nog wat lagere flushdraws inzitten)
      Heb jij 41% tov 2*30% . Maakt het zonder FE al goede shove?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi,

Ik reraise dit niet preflop, 1/6 van je stack vind ik preflop teveel.

As played shove ik gewoon de flop, ik denk dat je nog wel folding equity hebt, als niemand een K heeft pak je de pot gewoon op, anders heb je alsnog wel juiste equity. Wel maakt dit al duidelijk waarom ik preflop liever de miniraise alleen call. Je hebt een wat marginale hand, waarmee je preflop de pot helemaal op blaast. Dit vind ik zelf niet handig, liever heb ik hier een situatie waarin ik in positie een bet kan callen of zelf de eerste bet kan plaatsen, zonder dat er direct om stacks gespeeld wordt. Met AK zou ik veel meer geneigd zijn preflop equity te pakken, omdat AK het veel en veel beter doet tegen een tighte range dan AQs.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Hi,

As played shove ik gewoon de flop, ik denk dat je nog wel folding equity hebt, als niemand een K heeft pak je de pot gewoon op, anders heb je alsnog wel juiste equity. Wel maakt dit al duidelijk waarom ik preflop liever de miniraise alleen call. Je hebt een wat marginale hand, waarmee je preflop de pot helemaal op blaast. Dit vind ik zelf niet handig, liever heb ik hier een situatie waarin ik in positie een bet kan callen of zelf de eerste bet kan plaatsen, zonder dat er direct om stacks gespeeld wordt. Met AK zou ik veel meer geneigd zijn preflop equity te pakken, omdat AK het veel en veel beter doet tegen een tighte range dan AQs.
      Wakker worden :P
      Coppy raised hier First In. Is geen minraise voor hem :P
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Hi,

Wakker worden :P
      Coppy raised hier First In. Is geen minraise voor hem :P
      Huh wat [wordt verschrikt wakker], ik ga deze hand vanmiddag na mijn sessie nog maar eens bekijken, nu zit ik er al tot mijn ellebogen in, mijn excuses alvast.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Zo, zelfde tijd, maar ik ben nu echt wel wakker, ik vind preflop er eigenlijk wel goed uitzien zo, nh wat dat betreft.

Hoeven we alleen maar te kijken naar postflop verder. Ik vind de check op zich wel goed, uitbetten commit je op de flop, en met 12 outs is dat waarschijnlijk niet echt handig tegen KT o.i.d. Vervolgens committen 2 villains zich op de flop, en moeten we eigenlijk gewoon kijken wat onze pot odds zijn als we hier all in gaan.

We zetten 1760 in voor 2x 1760 +1260 = 4780.

Ik ga eerst even alle $EV mogelijkheden uitrekenen:
      We folden en houden 1760 over, en CO wint de pot: 9.334% van de prijzenpot.
      We folden en houden 1760 over, en UTG+1 wint de pot: 9.268% van de prijzenpot.
      We gaan met zijn allen all in en we verliezen: 0% van de prijzenpot.
      We gaan met zijn allen all in en we winnen: 6530 chips = 27.333% van de prijzenpot.

Ik denk dat we er hier best vanuit mogen gaan dat onderling CO en UTG+1 dezelfde winstkansen hebben, gemiddeld is een fold dus (9.334+9.268)/2 = 9.301% waard.

p is de kans dat we de all in winnen.
      9.301 = p * 27.333
      9.301 = 27.333p
      p = 34%, we hebben dus 34% equity nodig. Folden is dus kortom alleen maar goed als je 100% zeker weet dat je hier tegen tenminste 1 set zit (dan kom je namelijk maar op ~28% uit). Als beide villains top pair nog in hun range hebben zitten, dan is het sowieso al een goeie all in, want tegen 33, 44, KQ, AK heb je al 35% wat al genoeg is.

NH dus, want ik zet beide villains hier op een nog wijdere range (zoals wcgrutto al zegt zijn flushdraws zelfs ook nog wel mogelijk, maar zwakkere top pair handen zullen ze natuurlijk ook wel pushen op zich.