55; Bottomset foldbaar?

• Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Noobquestion die wrs te resultaatgericht is, maar kan je hier een set folden door de vele actie? Vadjke is een winnende speler (zeldzaam op Party) maar is geen pro ofzo.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $40(BB) Replayer
      SB ($2,020)
      Hero ($2,000)
      UTG ($1,960)
      UTG+1 ($2,000)
      UTG+2 ($2,000)
      MP1 ($2,000)
      MP2 ($1,960)
      MP3 ($2,000)
      CO ($2,140)
      BTN ($1,920)

Dealt to Hero 5:diamond: 5:spade:

UTG calls $40, fold, UTG+2 calls $40, fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero checks

FLOP ($140) A:diamond: 8:diamond: 5:club:

Hero bets $70, UTG raises to $240, UTG+2 raises to $465, Hero raises to $1,960 (AI), UTG folds, UTG+2 calls $1,495 (AI)

TURN ($4,300) A:diamond: 8:diamond: 5:club: T:diamond:

RIVER ($4,300) A:diamond: 8:diamond: 5:club: T:diamond: Q:spade:

Hero shows 5:diamond: 5:spade:
      (Pre 19%, Flop 8.9%, Turn 22.7%)

UTG+2 shows 8:spade: 8:club:
      (Pre 81%, Flop 91.1%, Turn 77.3%)

UTG+2 wins $4,300
  • 10 antwoorden
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Simpel antwoord; NEE!
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Goedemiddag
      Simpel antwoord; NEE!
      Dacht ik wel. Speelde hem daar ook zo. Maar ook niet op hogere stakes? Nuja, de A maakt deze flop wel altijd broke verplicht iig.
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      Oorspronkelijk gepost door Goedemiddag
      Simpel antwoord; NEE!
      Dacht ik wel. Speelde hem daar ook zo. Maar ook niet op hogere stakes? Nuja, de A maakt deze flop wel altijd broke verplicht iig.
      Maakt niet uit, je gaat een set nooit folden 50bb deep, op welk board dan ook..
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Oké, ty. ^^
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Inderdaad, 88 is het enige in zijn range dat je niet beat. A8 bijvoorbeeld wel en daar zijn er al meer van. Je kunt ook tegen een A of een random bluff zitten. Daarnaast zit er zoveel fish die deze moves met mindere handen maakt dat het zonde zou zijn weg te leggen. Gewoon een cooler.
    • 100Alexandra
      100Alexandra
      Bronze
      Hi, Deze zou ik ook niet folden. Daar is de hand te sterk voor. Alleen de flushdraw moet je wel in de gedachten houden. Maar ja hoe groot is die kans? Zoiets vandaag ook al gehad. :facepalm: . Maar toch NH.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 100Alexandra
      Hi, Deze zou ik ook niet folden. Daar is de hand te sterk voor. Alleen de flushdraw moet je wel in de gedachten houden. Maar ja hoe groot is die kans? Zoiets vandaag ook al gehad. :facepalm: . Maar toch NH.
      Tegen een flushdraw wil ik graag spelen, want daar lig ik met mijn set redelijk zwaar op voor. :)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi copymeistrr,

Welke van de 2 spelers is vadjke? Ik kan hier nog wel wat over zeggen, sets dodgen met bijvoorbeeld KK overpair is namelijk wel grappig, en kan wel in dit soort spots, moet je wel in een goede positie zitten. Dus wie is de winnende speler, UTG of UTG+2?
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      De speler met de set is die winnende speler. Maar heb geen speciale reads hoor.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      De speler met de set is die winnende speler. Maar heb geen speciale reads hoor.
      Och ja, ik had natuurlijk de resultaten ff moeten bekijken dan, zo zie je maar hoeveel waarde ik eraan hecht ;) .

Ik begrijp iig je vraag nu beter, de lijn van villain is zo duidelijk een set, de vraag is dus of hij die set hier ooit niet heeft. Ik denk dat ik met echter met de andere posters in deze thread aansluit en gewoon broke ga. Er is wat mij betreft wel een uitzondering, en dat is als je wél hele sterke reads hebt, dat villain hier zeker niet op Ax zit. Bijvoorbeeld, je hebt 1000 handen van hem o.i.d., en zijn vpip is maar 1 procentje hoger dan zijn PFR, én je hebt hem AQ zien raisen op het één of andere moment, dan kan het hier idd niet mis zijn, en moet hij hier een set hebben, waardoor je de fold van de eeuw kunt maken.

Echter, er zien behoorlijk wat sng pokerscholen die aanraden AQ te limpen in deze fase van de sng, om je range moeilijker raadbaar te maken (villain heeft hier altijd een pocket als hij elke Ax raised), en omdat die hand door die coaches marginaler wordt gevonden als raisehand. Je kunt hier zonder zo'n vrij extreme read dus sowieso niet folden, omdat wat mij betreft AJ en AQ nog wel in de range kunnen zitten, verder is het weliswaar waarschijnlijk dat villain goed speelt, je weet dat natuurlijk nooit 100% zeker, dus wie weet is zelfs een slechtere aas nog een mogelijkheid.

Ik ben wel van mening dat een bet/fold hier wel mogelijk is, maar dus tegen een veel betere read. Ik heb dit soort folds vroeger ook wel eens gemaakt toen ik 20 uur per week tegen dezelfde tegenstander zat te spelen, maar je moet wel heel zeker van je zaak zijn natuurlijk, want feitelijk zet je je tegenstander hier op 1 hand.