NL20: 87s

• luca02
      luca02
      Bronze
      Edit: kan deze hand verplaatst worden naar het SH gedeelte?
      Heb per ongeluk in de verkeerde sectie gepost.

Deze hand is gespeeld op de anonymous tafels op Unibet.
      Stats heb ik dus niet op deze speler. Heb ong. in 80 handen wat reads op kunnen doen van hem.

Ik vraag me af of de genomen line correct is.

Villain is redelijk nitty en speelde voornamelijk fit or fold.
      Zijn check op de flop zie ik als een teken van weakness, dus ik besluiten te betten (semi bluf). Turn geeft me ook nog eens een OESD en villain checkt weer. Ik bet ong 2/3e pot, waarop villain ineens minraist. Meestal is dit het teken dat hij een set of een overpair heeft. Echter bied hij mij de odds om te callen en aangezien ik een FD+OESD heb lijkt het me een easy call. De river geeft me de nuts en villain checkt opnieuw. Heb heel ff zitten denken om een 3/4 potsize bet te maken, maar uiteindelijk besluit ik te overbetten aangezien villain sowieso een sterke hand heeft en deze waarschijnlijk toch niet weg kan leggen.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.20(BB) Replayer
      SB ($22.92)
      BB ($19.80)
      UTG ($20.30)
      CO ($20.20)
      Hero ($21.35)

Dealt to Hero 8:club: 7:club:

fold, CO raises to $0.60, Hero calls $0.60, fold, fold

FLOP ($1.50) 9:diamond: 4:club: 2:club:

CO checks, Hero bets $1, CO calls $1

TURN ($3.50) 9:diamond: 4:club: 2:club: T:diamond:

CO checks, Hero bets $2.40, CO raises to $4.80, Hero calls $2.40

RIVER ($13.10) 9:diamond: 4:club: 2:club: T:diamond: K:club:

CO checks, Hero bets $13.80, CO calls $13.80 (AI)

Hero shows 8:club: 7:club:
      (Pre 19%, Flop 27.4%, Turn 29.5%)
      CO shows 9:heart: 9:spade:
      (Pre 81%, Flop 72.6%, Turn 70.5%)
      Hero wins $38.67
  • 6 antwoorden
    • luca02
      luca02
      Bronze
      -
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Geen idee hoe/of ik handen kan verplaatsen. Zal hem in ieder geval wel even judgen.

Preflop lijkt me redelijk standaard, tenzij villian echt suuuper nitty is en alleen monsters speelt. Flop speelt eigenlijk ook zichzelf. Villian zal hier bijna altijd cf spelen, dus je hebt hier een easy semi-bluf. Turn eigenlijk hetzelfde verhaal. Villians range ziet er nog steeds zwak uit (dus veel foldequity) en je pikt nog meer outs op. Easy semi-bluf dus.

Als je ineens wordt geraised op de turn door iemand die redelijk nitty op je overkomt dan gaan er wel wat alarmbellen rinkelen. Dit zal inderdaad bijna altijd sterk zijn en dus lijkt een call me beter dan een ship. Shippen zou ik beter vinden als ik dacht dat je veel foldequity had, maar dat denk ik dus niet.

Op de river vind ik een ship denk ik ook wel de beste optie. Op NL20 verwacht ik dat villian, als hij hier op de turn een super sterke hand heeft op de river eigenlijk zelden kan folden, ondanks dat er best wat draws aankomen. Daarnaast vind ik het ook altijd een beetje lame om net niet allin te betten. Dan geef je villian de mogelijkheid om nog value uit jou hand te halen (als hij ineens de nuts blijkt te hebben, wat natuurlijk erg unlikely is), terwijl jij minder value krijg als jij de beste hand hebt.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Ik check hier de turn wel behind. Als villain daar de flop gaat callen, moet hij toch ook een soort drawing hand hebben (weet natuurlijk niet hóe nitty villain preflop is) want elke made hand bet hij toch wel uit ter protectie. Je krijgt zeer veel outs, maar wilt daar het lieft niet geraised worden op de turn aangezien je dan moet folden of een rare shove moet maken met barweinig foldequity aangezien villain daar nooit meer gaat folden. Daarom check ik behind om alsnog een bet van villain te kunnen raisen in de vele gevallen dat je hit en om bv als de fd niet aankomt nog de river misschien te gaan bluffen...
      Ook geef je zo villain de kans om te bluffen op de river.
      Je hebt daar nu geluk dat villain minraised en dat je kan callen op basis van odds, maar wat doe je als villain daar naar ^8$ raised?

Trouwens na de spoiler bekeken te hebben, kan ik maar één ding zeggen, maak ff een note van hoe villain topset op een drawy board speelt ;)

Xeno
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon
      Ik check hier de turn wel behind. Als villain daar de flop gaat callen, moet hij toch ook een soort drawing hand hebben (weet natuurlijk niet hóe nitty villain preflop is) want elke made hand bet hij toch wel uit ter protectie. Je krijgt zeer veel outs, maar wilt daar het lieft niet geraised worden op de turn aangezien je dan moet folden of een rare shove moet maken met barweinig foldequity aangezien villain daar nooit meer gaat folden. Daarom check ik behind om alsnog een bet van villain te kunnen raisen in de vele gevallen dat je hit en om bv als de fd niet aankomt nog de river misschien te gaan bluffen...
      Je hebt daar nu geluk dat villain minraised en dat je kan callen op basis van odds, maar wat doe je als villain daar naar ^8$ raised?

Trouwens na de spoiler bekeken te hebben, kan ik maar één ding zeggen, maak ff een note van hoe villain topset op een drawy board speelt ;)

Xeno
      De turn behind checken is geen optie lijkt me. Aangezien Villain zeer tight (postflop fit or fold) speelt bestaat zijn range na de call op de flop doorgaans alleen uit overcards. Hij zou een overpair/set wel uitbetten ter protectie op zo'n drawheavy board. Aangezien de turn een blank brengt lijkt me dit juist een easy bet, aangezien hij hier zijn overcards zal folden. Ik was hier dus ook absoluut niet bang voor een checkraise.
      Die note heb ik niet gemaakt, aangezien hij na deze hand gelijk weg ging. (op anonymous tables verdwijnen je notes als een speler weggaat).

@nummer

Bedankt voor je feedback!:)
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door luca02
      Edit: kan deze hand verplaatst worden naar het SH gedeelte?
      Done :)
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door luca02
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon

Xeno
      De turn behind checken is geen optie lijkt me. Aangezien Villain zeer tight (postflop fit or fold) speelt bestaat zijn range na de call op de flop doorgaans alleen uit overcards. Hij zou een overpair/set wel uitbetten ter protectie op zo'n drawheavy board. Aangezien de turn een blank brengt lijkt me dit juist een easy bet, aangezien hij hier zijn overcards zal folden. Ik was hier dus ook absoluut niet bang voor een checkraise.
      Die note heb ik niet gemaakt, aangezien hij na deze hand gelijk weg ging. (op anonymous tables verdwijnen je notes als een speler weggaat).

@nummer

Bedankt voor je feedback!:)
      Als villain fit or fold speelt waarom zou hij daar dan callen met overcards?