NL30, light 3B IP, NFD paired board

• ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Nog niet veel stats op villain: 50 handen, 25/6, AF 8.0

Was een Full ring table, maar bleven maar met 6 over
      Ik besluit light te 3beten preflop.

Op de flop donkbet villain, ik denk nog genoeg equity en foldequity te hebben en raise. Als hij all-in gaat, voel ik mij commmitted.

Pacific, $0.15/$0.30 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BB: $39.51 (131.7 bb)
      UTG: $54.86 (182.9 bb)
      MP: $20.23 (67.4 bb)
      Hero (CO): $30 (100 bb)
      BTN: $31.17 (103.9 bb)
      SB: $30.53 (101.8 bb)

Preflop: Hero is CO with A 3
      UTG raises to $1.40, MP folds, Hero raises to $3.18, 3 folds, UTG calls $1.78

Flop: ($6.81) 8 8 6 (2 players)
      UTG bets $4, Hero raises to $14.10, UTG raises to $30, Hero calls $12.72 and is all-in

Turn: ($60.45) 6 (2 players, 1 is all-in)
      River: ($60.45) 2 (2 players, 1 is all-in)

Results:
      $60.45 pot ($3.02 rake)
      Final Board: 8 8 6 6 2
      UTG showed A 8 and won $57.43 ($27.43 net)
      Hero showed A 3 and lost (-$30 net)
  • 3 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik zou niet gaan 3betten maar gewoon folden. Hij speelt preflop tot nu toe vrij passief en opent dan nog UTG. Ook ga je niet erg veel FE bereiken met deze 3bet grootte.

Op de flop donkbet hij wat ook wel vaak een zwakke hand kan zijn gezien zijn AF. Nu is het handig om zijn WTSD te weten vind ik om te zijn of je hier voor de semi bluf kan gaan. Maar zijn range is volgens mij toch vrij sterk omdat hij als passief preflop utg een 3bet callt. Daarom call ik hier gewoon en zie ik wat er op de turn gebeurd.

Als hij na je raist pusht is het idd een easy call.

*Zonder te kijken gok ik dat hij QQ zo speelt* :P spannend
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Preflop kun je het beste niet 3betten tegen dit soort tegenstanders. Hij ziet er preflop inderdaad passief uit en opent maar een kleine range van handen. Als hij ge3bet wordt zal hij dus niet veel op gaan geven. Als je 3bet zou je het sowieso wat groter moeten maken.

Preflop zou ik dan ook folden omdat hij het zo groot maakt en zijn range te sterk is om met deze hand een potje tegen hem te spelen.

As played zou ik deze flop ook raisen zodat hij zijn air fold, als hij dan shipt heb je nog 40% tegen overpairs (behalve AA) en kun je dus callen.
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      je moet niet 3 betten preflop om je dan vragen te stellen wat je moet doen als je de nut flushdraw en een overcard flopt. Natuurlijk ship je de poen erin. Wrm 3 bet je preflop , toch omdat je zwakkere handen uit zijn erg sterke range UTG range wilt folden zoals bijv 88 99 KQs. Nou dat deed hij niet dus DUH hij heeft een overpair en je bent idd committed.

preflop denk ik dat je hebt ge 3 bet zonder te begrijpen waarom. Je moet begrijpen waarom je 3 bet. Niet a la A3s yes ik heb een blocker ofzo. Je moet begrijpen wat het doel van je 3 bet is tegen zijn range vanuit een bepaalde positie.

Hier op pokerstrategy is iedereen altijd suupervriendelijk als het over hh reviews gaat , ik kan je garanderen dat op andere fora mensen dit nog eens niet willen bekijken omdat het zo standaard postflop is en prefop gruwelijk zwak zonder specifieke reads.

Zeg ik niet om je de grond in te boren hoor. Heb soms het gevoel dat mensen hh posten omdat ze de analyse niet zelf willen maken of zich onzeker voelen.

lijstje van gedachten die ik overloop vooraleer ik 3 bet
      -welke range handen opent hij vanuit positie x
      -is die range tight of wide ( hoe wider hoe beter en als ie vaak called kan je makkelijk een hand als KQs voor value 3 betten)
      -called die vaak 3 bets of niet
      - tegen een sterke range, welke handen verwacht ik hem te folden en als hij niet fold heb je dus wsl een goed idee met welke handen hij doorgaat zeker als hij een sterke range opent en redelijk vaak fold op 3 bets
      - GEBRUIK POKERSTOVE dan weet je waar je aan toe bent

voorbeeld : UTG opent 10 % van zijn handen pre en fold tegen 3 bets in het algemaan zo'n 75%
      range van handen die hij opent : 77+
      ,A9s+,KTs+,QTs+AJo+Kqo+

we nemen jouw hand A3s. tegen deze range heb je 38% equity , niet geweldig op het eerste zicht maar wat belangrijker is we hebben preflop fold equity , zoals je kan zien zijn er veel handen die hij zal folden, als hij erg passief is wat 4 betten betreft moet je al helemaal geen zorgen maken want dan fold je gewoon.

handen die ik verwacht te folden, alles behalve TT+-AK. zeker in full ring waar mensen belachelijk weak tight zijn preflop tegen 3 bets vooral omdat je direct naast hem zit wat onwaarschijnlijk sterk lijkt tenzij je de image van een spewtard hebt.

laten we ervan uitgaan dat hij TT+ AK niet fold. TT en JJ verwacht ik te callen ( al vind ik dit persoonlijk erg zzwak om een 3 bet uit positie mee te flatten in deze situatie) QQ+ 4 bet die en AK is een speciaaltje. zowel TT JJ als AK heeft die volgens mij hier. Slechte nits kunnen AK vaak niet folden maar zijn te angstig om te 4 betten en af te stacken. dus volgens mij had dit TT JJ en miss een heel belabberd gespeelde QQ hand.

in het kort overpairs dus of een gruwelijk slechte setmine met 77 ofzo waar ik mensen toch nooit credit voor zou geven, alst een regular is zal die wsl niet setminen oop. zeker niet als jij een light 3 bettor bent. Ik zou ook niet geschokeerd zijn mocht ie hier KK of AA tonen omdat ie dacht tricky te kunnen zijn aangezien jij in zijn ogen miss superaggro bent.

Maakt eigenlijk niets uit zijn range prelfop nadat ie je called is doorgaans supersterk. op de flop moet je natuurlijk de gamble aangaan tegen die range. Nog een reden waarom je 3 bet echt slecht was. Op zo'n flop moet je je wel comitten, je hoort mensen dan zeggen dat het niet zo'n slechte spot is , equity enz. Op het einde van de dag het enige wat je doet zelfs als de flop zo gunstig voor je komt is netjes 100 bb erinschuiven als een kleine underdog tenzij ie AA heeft en je crushed bent.

Op de microstakes moet je beseffen dat deze spots echt niet zo geweldig zijn als je denkt. Mensen rechtvaardigen zwakke plays vaak voor zichzelf ' want ik had toch wel redelijk wat equity + fold equity en dead money'. In deze spot had je nr mijn mening 0% fold equity tegen zijn range. Ik begrijp dat je het er in deze spot inschuift zou ik ook soms doen maar ik denk dat calllen op de flop ook absoluut een optie is. Je hebt toch geen fold equity tegen een nit in deze spot