Range aanpassen na meerder orbits SB->BB steal

• CarlyTuur
      CarlyTuur
      Bronze
      Deze hand wil ik gewoon als kapstok gebruiken, want dit is natuurlijk een duidelijke push. Als extra info is deze hand net voor de bubble.

Wil de zaak van de SB en de BB bekijken.

PokerStars NLHE Tournament, ($1.32+$0.18), t300/t600/t50 blinds, 6 handed, 40%/30%/20%/10% payouts
      Hand exported from the SitNGo Wizard. How to import this hand into the SitNGo Wizard.
      {Tournament|PokerStars|1.32|0.18|300|600|50|NLHE 6-max, 3-tables}
      UTG: t1390 2.1 BBs{Player|UTG|1390|Fold|50}
      UTG+1: t10675 16 BBs{Player|UTG+1|10675|Fold|50}
      CO: t4210 6.5 BBs{Player|CO|4210|Fold|50}
      BTN: t4097 6.3 BBs{Player|BTN|4097|Fold|50}
      Hero: t3678 5.7 BBs{Player|Hero|3678|Jc|9c}
      BB: t2950 4.5 BBs{Player|BB|2950|Call|2950|Average|168|54}

Preflop: Hero is SB with J:club: 9:club:
      4 folds, Hero?

Opponent calling ranges when hero pushes:
      BB (29+)

Vannuit SB:

De BB heeft een vrij tighte image. Echter dit zal de 4 opeenvolgende orbit zijn dat hier wordt gepushed. Meestal zal ik 1 a 2 handen, naargelang het idee dat ik heb van de tegenstander ATC pushen. Maar ben dan meestal geneigd range adjustments te gaan doen omdat ik ervanuit ga dat zij dat bewust of onbewust ook wel zullen gaan doen. Is dit OK om deze aanpassing te gaan doen of moet villian eerst hebben aangetoond dat hij deze calling adjustments maakt? Ik ga dan rond de 60-65% handen nog pushen als ik mijn range in SGNWiz bekijk? Is dit te tight? Als de villian meer dan 40% handen gaat callen, krijg je nogal een stijle val in de push range van ATC naar rond 55% in SNGWiz?

Vannuit de BB:

Ik werd op deze hand gecalled door een kerel die ervannuit ging dat ik ATC push. Ikzelf neig niet gauw iemand op ATC te plaatsen, ook al pushen ze al meerdere rondes. Als ik de ranges in SNGWiz bekijk zal ik niet gauw meer dan 30% callen. Is deze range misschien ook de tight in geval van de zoveelste steal?
  • 3 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi carlytuur,

Maar ben dan meestal geneigd range adjustments te gaan doen omdat ik ervanuit ga dat zij dat bewust of onbewust ook wel zullen gaan doen. Is dit OK om deze aanpassing te gaan doen of moet villian eerst hebben aangetoond dat hij deze calling adjustments maakt?

Met maar 5bb's (of 6) en antes in het spel, heb je die vrijheid niet. Simpel de push is veel te winstgevend om hem ook maar ergens te laten liggen om wat voor reden dan ook.

Ik ga dan rond de 60-65% handen nog pushen als ik mijn range in SGNWiz bekijk? Is dit te tight?

Veel te tight. Met 6bb's zonder antes push ik altijd any two, met 5 bb's met antes is het al helemaal een any two push. Het is dat any two het wijdste is dat ik kan pushen, anders had ik met 5bb's en antes nog wijder gepushed, maar dat kan dus helaas niet.

Als de villian meer dan 40% handen gaat callen, krijg je nogal een stijle val in de push range van ATC naar rond 55% in SNGWiz?

Een callrange van 40% is totaal batshit, je tegenstander moet dan sowieso een enorme mafkees zijn, hier callen met J7o of Q8o is totaal belachelijk, ik verwacht dat soort calls zelfs op deze limiet niet.

Ik werd op deze hand gecalled door een kerel die ervannuit ging dat ik ATC push. Ikzelf neig niet gauw iemand op ATC te plaatsen, ook al pushen ze al meerdere rondes.

Tja, kan gebeuren, note maken, maar met 5bb's is er weinig dat jij kunt doen om hierop in te spelen. Zelfs als villain 30% called (wat in mijn ogen nog wel wat te loose is) is jouw push nog dik +ev$. Met 30% callen vind ik dan ook te loose, tenzij je een read hebt, maar dan nog kun je hier alleen maar callen omdat de bubble nog 3 plekken weg is, op de bubble kun je alsnog niet zo loose callen. Het feit dat deze villain loose called, betekent ook niet dat de gemiddelde unknown zo loose called. Je zult dus alsnog rekening moeten houden met het feit dat iemand op wie je geen read hebt ook nog een nit kan zijn, ook nog een idioot kan zijn die 10 3o called uit frustratie, gemiddeld is 30% veel te loose, ook op deze limiet willen villains graag itm komen, en zullen er niet heel veel zijn die willekeurig gaan gokken, en hier loose callen ruikt wel naar willekeurig gokken.
    • CarlyTuur
      CarlyTuur
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Veel te tight. Met 6bb's zonder antes push ik altijd any two, met 5 bb's met antes is het al helemaal een any two push. Het is dat any two het wijdste is dat ik kan pushen, anders had ik met 5bb's en antes nog wijder gepushed, maar dat kan dus helaas niet..
      Bij deze is mijn range aangepast. Thanks voor alweer een uitgebreide toelichting.

Jammer genoeg speel ik tafeltennis vrijdags, waardoor ik de coachings niet kan volgend :( . Maar binnenkort winterstop. :)

Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Een callrange van 40% is totaal batshit, je tegenstander moet dan sowieso een enorme mafkees zijn, hier callen met J7o of Q8o is totaal belachelijk, ik verwacht dat soort calls zelfs op deze limiet niet..
      Hij calde met Q6o. :f_confused: Waar hij zijn flush hit op de river terwijl ik voorlag met top pair. Hij was zo blij als iets dat hij een donk :coolface: als mij krippel speelde.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door CarlyTuur
      Hij calde met Q6o. :f_confused: Waar hij zijn flush hit op de river terwijl ik voorlag met top pair. Hij was zo blij als iets dat hij een donk :coolface: als mij krippel speelde.
      Dat kan gebeuren, maar feit is wel dat als je niet wist dat hij met die hand zou callen, je dan niet de aanpassing kunt maken. De gemiddelde tegenstander called nog steeds veel tighter, dus ik zou hier alleen van een foute push spreken als dit je keer op keer gebeurt, en je dus door iedereen met totale onzin gecalled wordt.