Grafiek en reports voornaamste Leaks?

• costavan
      costavan
      Bronze
      Hallo
      Ik ben pokere serieuser gaan nemen nadat ik Pokerstrategy.com ben tege gekomen, daarvoor speelde ik af en toe poker in mijn vrije tijd als een goei groote fish:)
      Nadat ik paar van die videos en artiekelen had doorgelopen ben ik begonne met de 50$ startkapitaal van PokerStrategy (dank je wel PS! vr die kans) op de NL10 tafels met een stack van 35bb omdat beslissinge maken veel makkelijker zijn dan met een stack van 100bb en ook nie echt geschikt was voor mijn BR, tot mijn BRM het toeliet voor op NL50 te spelen.
      Nu speel ik al een tijdje op NL50 en ik zou eens een kans wille make op NL100.
      Daarom post ik dit als iemand mijn voornaamste leaks kan zien, wat er opvallend is zodat ik daar aan kan werken voor da ik een kans wil wagen op de NL100 tafels.
      Dit is het report en een grafieke van mijn laatste 25K handen NL50 6Max die ik heb gespeeld.

Alle reacties zijn zeer welkom!
  • 42 antwoorden
    • costavan
      costavan
      Bronze
      [/IMG]
      [/IMG]
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Veel te hoge flop c-bet%. Je bent te makkelijk te floaten / blufraisen omdat je c-bettingrange erg zwak is. Daardoor ben je op de turn/river ook heel voorspelbaar.

Verder is het sample nog best wel klein. Ik vind het gat tussen je PFR en VPIP ook veel te groot, je called VEEL te veel handen in de blinds, echt belachelijk veel. Dat is echt een hele grote leak, je moet veel meer handen gaan folden in de blinds. Iedereen die ook maar een beetje handreading skills heeft outplayed je keihard vanaf de BU, je speelt zelfs meer handen vanuit de SB dan van de BU. Dat mag nooit.
    • costavan
      costavan
      Bronze
      Ja ik cbet heel vaak ik ben aan het minderen, barry greenstein had ik eens hore zegge da je 100% moet Cbette vandaar da ik het doe:) en inderdaat ik limp wel vaak mee in de SB als er voor mij ook gelimt word, dan ga ik veel meer moete folde in de blinds. Ik had nie gedacht da het zoveel was thx
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Je wtsd ligt ook veel te hoog, deze zou tussen de 20 en 30 moeten liggen.
      Verder is aggr factor te laag, hier zou je ong. 3+ voor moeten aanhouden.
      Daarnaast denk ik dat je net wat meer zou kunnen openen vanuit de CO en minder kunnen openen vanuit de SB.
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Veel te hoge flop c-bet%. Je bent te makkelijk te floaten / blufraisen omdat je c-bettingrange erg zwak is. Daardoor ben je op de turn/river ook heel voorspelbaar.

Verder is het sample nog best wel klein. Ik vind het gat tussen je PFR en VPIP ook veel te groot, je called VEEL te veel handen in de blinds, echt belachelijk veel. Dat is echt een hele grote leak, je moet veel meer handen gaan folden in de blinds. Iedereen die ook maar een beetje handreading skills heeft outplayed je keihard vanaf de BU, je speelt zelfs meer handen vanuit de SB dan van de BU. Dat mag nooit.
      Dit, en je ziet ook aan je resultaten dat je niet winstgevend speelt vanuit de blinds, je verdedigt waarschijnlijk te veel marginale handen en aan de resultaten kan je ook zien hoe belangrijk positie is aangezien je verlies maakt in de blinds en winst in late positie. Dus zeker wat minder callen en meer in positie proberen te spelen.
    • costavan
      costavan
      Bronze
      Ok is mss een domme vraag maar hoe krijg ik die Agg omhoog
      en is Agg% dan ook de laag?
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Erg goed om te zien dat je jouw statistieken hier post, costavan, en actief om feedback vraagt. Zijn dat MSS-statistieken? Of speel je ondertussen met een 100bb stack?
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Hey costavan, top dat je dit plaatst! Zal je zeker helpen om je game te verbeteren :) .

Ik weet zelf niet erg veel van MSS maar heb Gerv, onze MSS coach, er even op aangesproken. Ik weet zeker dat hij je wel aan het een en ander kan helpen.

Ik zal ook Noisecore eens naar het topic wijzen, wie weet kan die je ook nog wat helpen. :)
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door costavan
      Ok is mss een domme vraag maar hoe krijg ik die Agg omhoog
      en is Agg% dan ook de laag?
      Minder downcallen en vaker betten.
      Kan door de volgende acties:

- flop/turn checkraisen (zowel met air als voor value)
      - Je bent ook redelijk passief op de river, als je een value hand hebt niet slechts een raise callen, maar (all in) reraisen. Hier zul je de hand wel goed voor moeten lezen, zodat je weet dat je voor value kunt raisen.
      - Vaker 2nd barrelen tegen villains die veel flop cbets callen, maar vaak opgeven op een turn cbet.

Uiteindelijk wordt de aggr factor dus bepaald, door jou betting gedrag.
      Door veel te downcallen en weinig zelf te betten zal je aggr factor naar beneden gaan.
    • costavan
      costavan
      Bronze
      Hey TimPS en Melvin ja dit zijn MSS statistieken, ik ben beginne te spele met 35bb op NL10 ik heb paar videos en artiekels van SSS en MSS doorgenome en herbekeken dus weet ik nie beter dan alleen maar met een MS stack aan tafel te gaan zitten en de beslissinge die je moet maken is ook veel makkelijker dan met 100bb dus speel ik voorlopig niet met een BS.

Iedereen die dit eens kan bekijken en advies kan geven is zeer welkom! :)

Luka02 goed uitgelegt daar kan ik heel wat mee.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      wat luca zegt zit wel een kern van waarheid in.
      Maar de meest verontrustende stats vind ik je hoge WTSD, je hoge flop-cbet% en je lage BU-steal percentage.

In de blinds speelt bijna niemand profitabel, dus ik zou me hier niet héél erg zorgen ommaken. Maar voornamelijk uit de SB zou ik wat tighter worden, omdat het gewoon een kutpositie is en niemand geeft je credit.

Door je hoge flop cbet, float iedereen je en wordt het heel duur om je bluf voort te zetten. As je iets minder cbet (als MSS-er is denk ik 70-75% wel ok, omdat je als het goed is ook kleiner cbet), is je turn range gebalanceerder en zal jouw turn cbet vaker werken. Het is echt niet erg als de flop jouw range erg hard mist, om gewoon te c/folden, of behind te checken.

Ik zie nu nog een verontrustende; 30% callen van 3bets. Dit is een serieuze leak, helemaal als MSS-er! Je hebt namelijk meestal de stack niet om profitabel een 3bet te callen. Bijvoorbeeld; een set hit je maar 1 op de 8 keer. dit betekent dat de effectieve stack minimaal ~12x de raise size moet zijn om hem te kunnen callen. Dit heb je niet op MSS. Een hand als TJs kan ~1 op de 6 keer doorspelen op de flop (SD, FD, 2pair). Maar weet wel dat je als MSS er geen fold equity meer hebt als je in een 3bet pot op de flop terecht komt. Dus minder callen van 3bets!
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Costavan,

Leuk dat je openstaat voor constructive feedback om jezelf te verbeteren!

Ik heb even je post doorgekeken en ik heb hier een kleine analyse:

IK denk dat jou stats meer op dat van een BSS 6max speler is. Als je kijkt naar PFR/VPIP ratio dan is die 72.4 wat naar mijn mening 1 van de redenen is waarom je bb/100 maar 0.78 is want het is namelijk heel moeilijk om als nonPFR mss player money te maken.

Je speelstijl is anders dan wat PS aanschrijft want je speelt meer een non-sd winning orientated stijl terwijl PS een meer showdown orientated style suggereert. Dat is ook logisch als PS zegt geen speculatieve handen te raisen en dus raise je alleen sterke handen = win at showdown more often

Je ziet dit dan ook op Bigblind & SB. BB: 21/8, SB 32/23 wat betekent dat je pre uit positie flat

Vs 3bet call je ook 30.4% wat ongeveer dit betekent met je 35bb stack:
      Jij opent 3x, Villain 3bet naar 9.5, Blinds fold, JIj called 6bb:

Postflop: Pot is dan 20.5 en jou stack is 24.5. Basically als je bijv 87s flat en je flopped 9:s8:s2 dan ben je eigenlijk al committed

Je btn stats zijn fine.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je ingame speelt door je nonSD line die vrij hard omhoog gaat terwijl die van mij rond de break-even line zit :) Mocht je meer open staan voor analyse, is het mogelijk dat je een sessie opneemt met Camtasia van 4-6 tafels voor een uur? Ik review die dan voor je en komt op de site te staan

Mvg,
      Gerv
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Free gerv coaching itt :D
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Je speelt veel teveel vanop de SB, de small blind moet je net tight spelen omdat je volledig OOP zit. Volgens mij onderschat je het belang van positie.
      Het is goed om loose te openen vanaf de button (zelfs ATC als er 2 nits in de blinds zitten) maar vanop de SB zul je je range toch tighter moeten maken vermits je zo weinig mogelijk OOP wil spelen.

Ten tweede ligt je flop cbet% te hoog. Je hebt dus veel troep in je cbetting range en regs op hogere stakes kunnen daar heel makkelijk op inspelen door flops klein te gaan raisen of floaten. Ik ben ook een fan van veel cbetten maar mijn cbet ligt nog een pak lager. Let er wel op dat als je minder gaat cbetten dan je je cbet range niet polarized.

Ik denk ook dat je (deels door je te hoge cbet%) te weinig ruimte laat in je spel voor alternatieve lines met check raises e.d.

Verder moet je eens kijken naar het verschil tussen je flop cbet en turn cbet. je turn cbet is ongeveer de helf. Dat wil zeggen dat je heel vaak gewoon de turn c/f na een flop cbet. als je dus iets tighter gaat openen en minder cbet op de flop moet je minder troep c/f op de turn = minder geld weggooien.

Ik lees ook dat je veel complete vanuit de SB, dat is echt wel een no-go. Je zet jezelf in een pot volledig OOP en zonder preflop initiatief. Preflop vanop de SB in limped pots is heel simpel. Ofwel isoraise je, ofwel foldt je.

je WTSD is ook te hoog, je called veel te veel down. ik zeg niet dat je alle top pairs die geen top kicker hebben moet folden op turnbets maar je zal wel meer moeten gaan folden tegen de river toe.

Conclusie:
      -speel iets tighter, zeker OOP.
      -Cbet minder
      -laat meer ruimte voor c/r op flop turn en river
      -call minder 3bets
      -Call minder down
      -Niet limpen
    • costavan
      costavan
      Bronze
      Ja WTSD is teveel, maar ik dach dat het komt omda ik met een MS aan tafel zit en dus ook iets meer naar de showdown ga dan iemand met een BS.
      Dus eigenlijk moet ik meer hande folde.

Mijn cbets zijn altijd het zelfste als de pot nu 3$ is of 3.75$ (wat het meest voorkomt) ik bet altijd 2$
      Is om paar redene, ik cbet veel en als ik moet opgeve ben ik minder kwijt:) voor reads vooral als er één of meerdere persoone maar 1tafel speelt die pikke dat dan sneller op denk ik en ik speel nie met deep stack als je klein beetje minder bet, calle folde raise moete ze toch zowiezo doen. Met een open rais zou ik ook nooit nie afwijke van 3x gewoon omwille van de reads.

en ja ik call vaak 3bet met klein PP voor de hoop een set te floppe maar daar had ik al een gedacht dat het niet profitabel is omda ik maar met een MS aan tafel zit, nu is het dus confirmed niet profitable.
    • costavan
      costavan
      Bronze
      Ja ik wijk af van MSS wat PS u leerd voor MSS, maar klein beetje afwijke kan niet zoveel kwaad dach ik, maar ik wijk mss te ver af:)
      Ik had er al eens aan gedacht om BSS te spelen nadat ik mijn stats zag, maar daarvoor vind ik dat ik nog niet goed genoeg speel of de juiste bislissinge neem.
      Ik heb een heel intresante artikel gelezen Het gebruiken van stats in je HUD dat gaat mij zeker helpe voor beslisseninge te maken en de advies die ik hier al heb gekrege is super! Ik begin in te zien wat mijn groote leaks zijn, super!

En die sessie hoe gaat dat precies het in zijn werk?
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Erg mooi voorstel, Gerv!

@Costavan: een sessie opnemen is erg eenvoudig.

Je downloadt gewoon camtasia (http://www.techsmith.com/camtasia.html --> free trial voor 30 dagen) en start het programma. Het wijst zichzelf verder uit. Je kunt dan gewoon record screen doen en dan maakt het programma een video file van jouw beeld.

Dingen waar je best op let:
      1) zet het geluid af, zodat het bestand niet gigantisch groot wordt
      2) test eerst eens een paar keer alvorens meteen een uur te grinden om dan vast te stellen dat er toch iets mis was met de instellingen :P

Ik kijk al uit naar de vid!
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Ja WTSD is teveel, maar ik dach dat het komt omda ik met een MS aan tafel zit en dus ook iets meer naar de showdown ga dan iemand met een BS.

Mijn cbets zijn altijd het zelfste als de pot nu 3$ is of 3.75$ (wat het meest voorkomt) ik bet altijd 2$
      Is om paar redene, ik cbet veel en als ik moet opgeve ben ik minder kwijt:) voor reads vooral als er één of meerdere persoone maar 1tafel speelt die pikke dat dan sneller op denk ik en ik speel nie met deep stack als je klein beetje minder bet, calle folde raise moete ze toch zowiezo doen. Met een open rais zou ik ook nooit nie afwijke van 3x gewoon omwille van de reads.

en ja ik call vaak 3bet met klein PP voor de hoop een set te floppe maar daar had ik al een gedacht dat het niet profitabel is omda ik maar met een MS aan tafel zit, nu is het dus confirmed niet profitable.
      1) je gaat idd iets meer naar showdown als je MSS speelt maar dat is ook grotendeels omdat je een sterke valuerange speelt ipv een range die ook veel speculatieve handen en semibluffs bevat, bij jou is dit niet het geval vermits je VPIP/PFR BSS oriented is.

2)Dat is echt een major leak. Grootte van je cbet is veel te klein in de eerste plaats , in de 2e plaats moet je de grootte van je bets aanpassen aan board texture en villain. ALs het een drawy board is bet je meer om villain te laten betalen om te drawen, als het een droog board is (bvb je hebt AAA op Axx rainbow flop) bet je iets minder. En met villain afhankelijk bedoel ik dat er een hoop fish zijn die niet naar betsizing kijken, dikwijls maakt het voor hen niet uit of je potbet of halve pot , ze callen toch.

3) zelfs met 100bb is het niet profitabel om kleine PP te flatten op 3bets -> Zie call20 regel.

dwz je hebt 20x de hoeveelheid nodig die je nog moet callen als effective stack om voor setvalue te kunnen spelen.

Dus bvb Jij zit op BTN met 44, CO raised naar 3bb, dan heb je 60BB effective stacks nodig om een profitable call te kunnen maken.

Ander vb. Jij zit op MP2 en raised naar 3BB met 55. SB 3bet naar 9BB, dan heb je 6x20bb nodig (120bb effective stacks dwz beiden minstens 120bb) om een call profitabel te maken.
    • costavan
      costavan
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door noisecore

1) je gaat idd iets meer naar showdown als je MSS speelt maar dat is ook grotendeels omdat je een sterke valuerange speelt ipv een range die ook veel speculatieve handen en semibluffs bevat, bij jou is dit niet het geval vermits je VPIP/PFR BSS oriented is.

2)Dat is echt een major leak. Grootte van je cbet is veel te klein in de eerste plaats , in de 2e plaats moet je de grootte van je bets aanpassen aan board texture en villain. ALs het een drawy board is bet je meer om villain te laten betalen om te drawen, als het een droog board is (bvb je hebt AAA op Axx rainbow flop) bet je iets minder. En met villain afhankelijk bedoel ik dat er een hoop fish zijn die niet naar betsizing kijken, dikwijls maakt het voor hen niet uit of je potbet of halve pot , ze callen toch.

3) zelfs met 100bb is het niet profitabel om kleine PP te flatten op 3bets -> Zie call20 regel.

dwz je hebt 20x de hoeveelheid nodig die je nog moet callen als effective stack om voor setvalue te kunnen spelen.

Dus bvb Jij zit op BTN met 44, CO raised naar 3bb, dan heb je 60BB effective stacks nodig om een profitable call te kunnen maken.

Ander vb. Jij zit op MP2 en raised naar 3BB met 55. SB 3bet naar 9BB, dan heb je 6x20bb nodig (120bb effective stacks dwz beiden minstens 120bb) om een call profitabel te maken.
      Ik ga mijn betsides zeker aanpasse dan en interessant om te weten, gaat mij zeker helpen om profitabler te spelen