0,25/0,50 lage FD op de turn

• WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Deze hand speel ik denk ik goed tot aan de turn. Ik had hier moeten folden denk ik omdat ik vrij weinig versla. Echter deed de flushdraw mij callen omdat ik hem hier vaak een hand als A7 ofzo zie spelen. (omdat hij vanaf de flop agressie toont). Omdat de river mijn flush maakte calde ik de river. Ik ben vooral benieuwd wat de beste play op de river is. Ik denk dat turn fout van mij is, maar river ben ik niet zeker van.

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($8.70)
      BB ($4.05)
      UTG ($3.80)
      UTG+1 ($15.40)
      UTG+2 ($12.10)
      MP1 ($4.65)
      MP2 ($10)
      CO ($6.70)
      Hero ($10)

MP2 posts $0.25

Dealt to Hero 4:club: 4:heart:

fold, fold, fold, fold, MP2 checks, fold, Hero raises to $0.50, fold, BB calls $0.25, fold

FLOP ($1.35) 3:club: 7:club: 3:heart:

BB bets $0.25, Hero calls $0.25

TURN ($1.85) 3:club: 7:club: 3:heart: J:club:

BB bets $0.50, Hero calls $0.50

RIVER ($2.85) 3:club: 7:club: 3:heart: J:club: 8:club:

BB bets $0.50, Hero calls $0.50

BB shows 2:spade: A:club:
      (Pre 31%, Flop 16.7%, Turn 25.0%)

Hero shows 4:club: 4:heart:
      (Pre 69%, Flop 83.3%, Turn 75.0%)

BB wins $3.70
  • 7 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Turn zou ik al folden inderdaad!!

River lijkt me nog steeds een fold of je moet echt een grote read op hem hebben dat hij doorbarrelt met minder dan de flush. En dat zal hier denk ik niet vaak het geval zijn en dan is de 4 mijns inziens gewoon te laag.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Tegen een limper wordt 66+ aangeraden op te raisen. Ik zou deze hand zelf ook niet raisen. Lage pockets kunnen lastige te spelen zijn. Zeker als zij postflop agressief zijn.

Verder speel ik deze hand hetzelfde als je ook gedaan hebt. Een donk op deze lage paired flop zegt zo weinig en zie je ze op deze limieten met van alles doen. Je ligt meestal voor.

De turn is zowel een goede als een slechte kaart voor jou. Als hij donkte met een flushdraw is die nu aangekomen en ben je beat. Echter, de extra geeft jou ook een kans op een flush op de river waarmee je bijvoorbeeld pocket pairs verslaat. Tenslotte speelt er ook nog dat ik al had gezegd dat ze zo'n flop met van alles kunnen donken en ik dus in principe gewoon naar de showdown wil.

Hiermee raad ik allicht een loosere en meer showdownbound stijl aan dat de artikelen hier suggereren, maar goed je ziet ook welke hand hij had: je lag op de turn nog altijd voor. En dat zie ik zelf tegen onbekende spelers op dit limiet vaak genoeg gebeuren.

De river is eigenlijk hetzelfde verhaal. Wederom zowel een goede als slechte kaart. Ik ga voor 1/7.5 niet folden hier, omdat je nog altijd voor ligt op pocket pairs zonder , 7x zonder en rare bluffs. Je kan dan ook een note maken van welke hand hij zo speelde en daarmee de volgende keer een betere inschatting maken van hoe hij speelt.
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Je raist hier niet preflop. Maar je kan toch wel meelimpen?

Verder is je uitleg helder :) bedankt!
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Meelimpen met 1 limper met lage pocket pairs doen we al zeker niet! Dan kan je beter raisen, dan heb je in ieder geval het initiatief. Lage pocket pairs wil je alleen meelimpen met meer spelers, om ze voor set-value te kunnen spelen. Lage pockets tegen 1 enkele tegenstander spelen gewoon niet zo super. Je loopt ook het risico dat zij met een hogere pocket pair gelimped hebben.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Waar ik vaak aan twijfel zijn die mensen die blinds posten (en dus niet kunnen wachten), in hoeverre moet je rekening houden met zulke mensen?
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom
      Meelimpen met 1 limper met lage pocket pairs doen we al zeker niet! Dan kan je beter raisen, dan heb je in ieder geval het initiatief. Lage pocket pairs wil je alleen meelimpen met meer spelers, om ze voor set-value te kunnen spelen. Lage pockets tegen 1 enkele tegenstander spelen gewoon niet zo super. Je loopt ook het risico dat zij met een hogere pocket pair gelimped hebben.
      Oke hier kan je dus zien dat ik nog niet helemaal gewent ben aan fixed limit. No limit is hierin een heel ander verhaal. Wederom bedankt!
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Waar ik vaak aan twijfel zijn die mensen die blinds posten (en dus niet kunnen wachten), in hoeverre moet je rekening houden met zulke mensen?
      Aha sorry dat had ik niet gezien en ik had er dus ook geen rekening mee gehouden dat hij een blind poster was. Dat maakt het preflop verhaal wel anders. Uiteraard zit zo'n blind poster in principe op een random hand en hier eigenlijk zelfs slechter omdat hij niet raised.

Hierdoor is je hand met 44 dan wel beter en is de raise ook goed preflop. Je hebt namelijk ook een kans dat iedereen nog fold en je preflop meteen de pot op pakt (alhoewel blind posters meestal wel callen), tegen gewone limpers is die kans ~0. Daarnaast is je equity tegen hem een stuk beter dan wanneer het een gewone limper zou zijn.

NH en WP dus. :P

Edit: Om je vraag nog even te beantwoorden.. In principe hoef je niet veel rekening met blind posters te houden en kan je gewoon dezelfde range blijven OR die ook bij je positie hoort. Eigenlijk kan je zelfs met een lossere range raisen, omdat er in feite meer potentiele "dead money" in de pot zit.