First in openingsrange op de BU

• 3 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Als je weet wat je postflop moet doen kun je best iets wijder openen hoor. De SHC is maar een richtlijn en als de spot en vooral de tegenstander zou ik het zeker niet laten. Tegen losse vissen die toch wel callen ben ik geniegd om dan sneller weg te leggen omdat je dan nooit weet waar je tegen zit als de flop niet goed is voor je.
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Oke bedankt pcbeem.

Het klinkt logisch dat je je aanpast aan de blinds. Ik had mijn vraag misschien anders moeten stellen: Is 109o en 22 niet gewoon te openen als je nog niks van de blinds weet?
      Gebruik je zelf ook standaard de openingsrange van de charts als je niks over de blinds weet?

Ik denk dat je standaard iets wijder kan openen als je spel na de flop gewoon goed is. Als beginner zal ik me dus in standaard situatie maar gewoon aan deze chart houden :)
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Alweer een tijdje geleden dat ik daar mee bezig ben geweest, maar de ranges die hier gegeven worden zijn volgens mij een combinatie van equity analyse en empirisch onderzoek op basis van miljoenen handen. Postflop playability wordt ook meegenomen geloof ik.

Hoe dan ook, 22 en T9o zijn prima te openraisen van de BU als je dat wilt. Sowieso spelen er genoeg spelers op hogere limieten een stuk losser dan de charts hier.

Feit is wel dat je meer marginalere handen gaat spelen, die postflop ook lastiger te spelen zijn. Daarnaast vergroot het ook de variantie van het spel. Om deze redenen wordt dit in principe afgeraden. Het is ook zo dat verreweg de meeste LAGs op de lage limieten eerder slechter spelen door hun losse stijl, en daarmee dus ook slechter dan de TAGs die gewoon ABC chart spel spelen.