$1.50 turbo HU sng

• D4rkDud3
      D4rkDud3
      Bronze
      Dit was de 5e hand in een hu sng die ik net speelde, Villain was voor mij onbekend dus geen history ofzo. Is dit een standard stack-off of folden we.
      In geval van fold op river hebben we nog 790 behind en de blinds zijn nog heel laag dus is op zich nog heel werkbaar. Langs de andere kant zie ik hem hier ook wel een paar Kx handen spelen of een geslowplayde AA, maar nooit echt een bluff. Daarnaast natuurlijk ook 98 en misschien K8, wat ons beat heeft.
      Is mijn analyse hier correct? ik heb namelijk niet zoveel ervaring in hu sngs en vroeg me af of dit nu een fout is of niet.

No-Limit Hold'em Tournament, 10/20 Blinds (2 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (SB) (t1450)
      BB (t1550)

Hero's M: 48.33

Preflop: Hero is SB with 8, 2
      Hero bets t50, BB calls t40

Flop: (t120) 8, 4, 2 (2 players)
      BB checks, Hero bets t60, BB calls t60

Turn: (t240) K (2 players)
      BB checks, Hero bets t140, BB calls t140

River: (t520) 9 (2 players)
      BB checks, Hero bets t400, BB raises t800, Hero raises t790 (All-In), BB calls t390

Total pot: t2900
  • 3 antwoorden
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Ten eerste denk ik dat 82o openen al iets te loose is, maar as played flop iets meer zou zelf 80-100 betten. 2p op zo'n droog board wil je er zsm in krijgen.
      Turn is nog geen vervelende kaart ik zie hem de flop callen met 2 overcards of een geslowplayde overpair. Ook hier zou ik iets meer doorbetten.
      De river is vervelend, hij kan hier heel veel hebben met ook een aantal kaarten die je beat. Ik denk dat ik hier behind zou checken gewoon om de pot niet op te blazen. Als hij zou uitbetten dan zou ik tot op zekere hoogte nog callen.
    • D4rkDud3
      D4rkDud3
      Bronze
      Over het openen van 82o: in het begin van een sng open ik de eerste paar handen meestal gewoon ATC, om een beetje de speelstijl van mijn tegenstander te achterhalen. Het wordt zo vrij snel duidelijk of hij te tight is, veel gaat 3betten, heel veel uit positie flops wilt zien etc. Misschien is 82o wel wat te junky, zal ik zeker in het achterhoofd houden vanaf nu.

In de betsizing kan ik me ook wel vinden, goede opmerking.
      Ik cbet vaak 1/2 pot, maar met valuehanden kan het wrs geen kwaad om groter te betten, meeste tegenstanders achterhalen het toch niet.

Door de river behind checken laten we toch value liggen, denk ik.
      Dit is de enige pot die ik postflop met hem speelde, maar uit zijn line hier kunnen we wel afleiden dat hij vrij passief is.
      Als hij een Kx, een pocket pairtje TT-QQ of AA heeft, of misschien zelf een verdwaalde 9 of 8, kan hij toch ook gecheckt hebben, en hiermee kan hij wel check callen, lijkt mij. Misschien zou mijn river bet dan weer iets kleiner mogen, om lichtere calls te inducen.

Wat ik het lastigste vond was zijn check minraise op de river. Hij doet dit duidelijk voor value (denk niet dat een passief speler hier zal bluffen), maar ik weet niet goed hoe ik de value c/minraise range van villain moet inschatten.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi D4rkDud3,

Ik vind dit best een lastige hand om te beoordelen, omdat het er hier op lijkt alsof je HU aan het spelen bent tegen een totale fish, het is erg lastig natuurlijk, om hem op een hand te zetten, aangezien fishes een nogal random manier van spelen kunnen hebben.

Ten eerste vind ik preflop niet zo verkeerd. Zelf vind ik 3bb's wat te veel om in positie te raisen, aan de andere kant is er niks mis mee als villain uit positie nog loose blijft callen, je krijgt dat grotere potten in positie wat op termijn winst zou moeten opleveren.

De hand zou je kunnen folden, echter, het spelen van handen in positie is nooit echt fout in HU, dus het is zeker niet verkeerd om het wel te openen. Je kunt sowieso tegen dit soort tegenstanders niet meer dan 10-20% van je handen in positie folden, en dan weet je dat je sowieso wel trash moet gaan spelen, of je dan 82o of j2o hebt maakt dan ook weer niet heel veel uit.

Postflop hangt veel af van de vraag of villain de flop kan callen met K high. Als villain de flop gehit heeft slaat het namelijk totaal nergens op voor hem om eerst 2x te callen en vervolgens de river alsnog agressie te tonen. Het kan natuurlijk, als villain een fish is (en laten we eerlijk zijn, de kans daarop is toch niet bepaald verwaarloosbaar als je op deze limiet HU speelt), maar zelfs een fish zou dat nog wel begrijpen waarschijnlijk, dat 8 10o niet op deze manier gespeeld dient te worden.

Het probleem is, dit is 1 van de eerste handen, en mijn vraag over of villain Khigh op deze flop called is voor jou net zo'n mysterie als voor mij. Ik denk dat je hier toch wel vaker achter ligt op de river dan voor, dus ik denk dat spelen alsof het de nuts is (die raise naar 790 dus) lijkt me sowieso niet nodig.

Ik denk dat het echte probleem hier is, de betsizing. Als villain 1 paar heeft, gaat hij de 400 op de river niet callen. Ik zie echter wél value op de river, ik zou flink minder dan half pot betten (200 ofzo) zodat villain met showdownvalue (een K, een 9, maar met name een 8 of 4 of 2) zal callen. Met een bet van 400 zie ik zelfs een fish niet gauw met A8 of A4 callen op zo'n grote bet op de river. Het is belangrijk als je een valuebet plaatst, te kijken welke range je moet gaan callen, en daar je betsizing op aan te passen. Ik denk dat je hier te groot hebt gebet, en het zou me verbazen als je dan nog voor ligt na die sterke miniraise op de river.

Of je op de river de reraise moet callen vind ik dus een erg lastige vraag, aan de ene kant krijg je 400 to call voor een pot van ~1700, aan de andere kant zou toch zelfs een fish hier niet reraisen met totale air, juist omdat zijn bet ook makkelijk gecalled kan worden met die odds. Ik denk dat een herofold daar nog niet eens zo slecht is. Maar nogmaals, je zet jezelf er eigenlijk voor op, omdat je zo'n grote riverbet maakt die eigenlijk niet meer gecalled kan worden door 1 pair handen. Wellicht dat als je 200 oid gebet had, villain een relatief grotere valueraise had gemaakt, waardoor de fold makkelijk is.

Ik kan over HU handen maar zoveel zeggen, ik vind het lastig om een soort perfecte lijn te geven, omdat het in HU nu eenmaal veel meer om dynamiek e.d. draait dan in een gewone sng. De riverbet, dat weet ik wel, is sowieso veel te groot, zelfs een fish called dat niet af met maar 1 paar. Ik denk dat een check behind value laat liggen, zeker op deze limiet, maar een bet/fold voor bijvoorbeeld 200 zou wat mij betreft wel beter zijn.