$3,50 180 mans finaletafel Q7 op SB

• RelyonLuuk
      RelyonLuuk
      Bronze
      Nog 14 BB's, maar raise wordt hier snel afgestraft denk ik. Folden dus? of All-in?

o Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      3 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.19+$0.31

Stacks:
      BTN dhilton12 (306k)
      SB RelyonLuuk (225k)
      BB Revengaa (370k)

Blinds: 8k/16k Ante 1.6k

Pre-Flop: (29k, 3 players) RelyonLuuk is SB Q:diamond: 7:heart:
  • 6 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi RelyonLuuk,

Laten we eerst de makkelijke optie pakken, all in, ik laat gewoon zien waar het breakeven punt ligt (dus met welke range villain moet callen, wil de push hier BE zijn), dan weten we of we hier kunnen pushen (omdat we denken dat hij tighter called dan dat) of iets anders (omdat we denken dat hij looser called).

Het break even punt is als villain called met A4o, A2s, KQo, KTs, 33. Ik denk dat, omdat jouw shove schreeuwt dat je geen AA hebt, deze range misschien iets te loose, maar zeker niet veel te loose is. Je zou hier ook nog edge moeten hebben, dus eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n goede optie.

Dan is de vraag of je hier raised of fold, voor mij hangt dat van meer af dan alleen mijn hand en mijn tegenstanders. Heb je de vorige hand geraised? Heb je vorige keer dat je op de sb zat geraised? Hoe spelen je tegenstanders, 3betten ze veel, of zijn het misschien nits? 3handed is tafeldynamiek erg belangrijk geworden, en als je de afgelopen 3-4 handen geraised hebt, is het natuurlijk veel waarschijnlijker dat je actie krijgt dan als je veel gefold hebt (bijvoorbeeld omdat je slechte handen kreeg en/of niet vaak first in zat in de sb).

Ik vind dus raisen en folden allebei goede opties, alleen heb ik hier veel meer informatie nodig om zoiets te kunnen beslissen. Als ik in deze fase van een MTSNG zit, dan speel ik meestal nog maar een paar tafels, stuk of 4 hooguit, zodat ik dat ook goed in de gaten kan houden. Het zou me al helpen als je de laatste 5 handen erbij zou posten, nog makkelijker is het als je een beetje historie kan geven over wat er de afgelopen 2-3 orbits heeft plaatsgevonden, wat voor reads je tegenstanders op jou zouden kunnen hebben, hoe jij denkt dat je tegenstanders spelen (zijn ze nits of 3betten ze hier erg loose), etc. Ik kan puur op basis van deze geposte hand heel weinig zeggen over of raise of fold hier beter is, dat hangt van tig variabelen af die mij nu volkomen onbekend zijn. Zou je hier nog wat over kunnen zeggen? BVD
    • RelyonLuuk
      RelyonLuuk
      Bronze
      Hallo Helemaalnicks,

Hier zijn de 5 handjes voorafgaand aan Q7
      Eerder verloop van finaletafel:
      In de eerste hand op de finaletafel verdubbelde ik met AK tegen A10 en werd daarmee de chipleader. Revengaa en dhilton hadden beide ook grote stacks en waren erg actief. Ik kreeg weinig speelbare handen of er was al teveel actie voor mij. Mijn stacksize wel stabiel gehouden. Op het moment dat we nog met 3 spelers waren, wilde ik agressie opvoeren om van tight image gebruik te maken en om van shortstack af te komen. Q7 was pas 40ste hand van de finaletafel.

mijn stats
      18/18/ 3bet: 9,5

stats dhilton: 26/26/10,7
      stats Revengaa: 30/26/8,7

Beide villains vermoedelijk regs want beide zijn supernova
      Ik geraak bijna nooit op zo'n spot en dit was eerste keer dat ik dit format speelde en vreesde toch wel outplayed te worden door deze ervaren spelers.

1e hand hier QQ. Spijt dat ik niet geraised had voor 3bet-induce. Met all-in kans op actie wel erg klein. Zonde van zo'n mooie hand.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      3 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.19+$0.31

Stacks:
      BTN RelyonLuuk (216k)
      SB Revengaa (372k)
      BB dhilton12 (314k)

Pre-Flop: (29k, 3 players) RelyonLuuk is BTN Q:heart: Q:diamond:
      RelyonLuuk goes all-in 214k, Revengaa folds, dhilton12 folds

Stacks:
      BTN dhilton12 (367k)
      SB RelyonLuuk (225k)
      BB Revengaa (310k)

Pre-Flop: (29k, 3 players) RelyonLuuk is SB 4:club: 3:club:
      dhilton12 raises to 32k, RelyonLuuk folds, Revengaa goes all-in 308k, dhilton12 folds

Final Pot: 353k

Revengaa wins 353k (net +43k)

dhilton12 lost 34k
      RelyonLuuk wins 243k (net +27k)

b]Stacks:[/b]
      BTN Revengaa (362k)
      SB dhilton12 (297k)
      BB RelyonLuuk (243k)

Pre-Flop: (29k, 3 players) RelyonLuuk is BB A:spade: 10:spade:
      Revengaa raises to 34k, dhilton12 raises to 51k, RelyonLuuk folds, Revengaa calls 18k

Flop: 7:spade: Q:diamond: 7:diamond: (123k, 2 players)
      dhilton12 bets 49k, Revengaa folds

Final Pot: 172k

dhilton12 wins 172k (net +70k)

Revengaa lost 53k

Stacks:
      BTN RelyonLuuk (216k)
      SB Revengaa (353k)
      BB dhilton12 (333k)

Pre-Flop: (29k, 3 players) RelyonLuuk is BTN 7:heart: K:club:
      RelyonLuuk goes all-in 214k, Revengaa folds, dhilton12 folds

Final Pot: 243k

RelyonLuuk wins 243k (net +27k)

b]Stacks:[/b]
      BTN Revengaa (343k)
      SB dhilton12 (316k)
      BB RelyonLuuk (243k)

Pre-Flop: (29k, 3 players) RelyonLuuk is BB 3:club: 4:heart:
      Revengaa raises to 34k, dhilton12 folds, RelyonLuuk folds

Final Pot: 62k

Revengaa wins 62k (net +27k)
    • RelyonLuuk
      RelyonLuuk
      Bronze
      dhilton12 is David Hilton, o.a. winnaar van de super Tuesday op Pokerstars wat volgens mij een erg hoog aangeschreven toernooi is. Wtf doet zo'n vent in mijn micostakesgame?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door RelyonLuuk
      dhilton12 is David Hilton, o.a. winnaar van de super Tuesday op Pokerstars wat volgens mij een erg hoog aangeschreven toernooi is. Wtf doet zo'n vent in mijn micostakesgame?
      3.5r is geen microstakes, het staat wel onder die tab op stars, maar wat brm betreft moet je het als een 10-12$ game beschouwen, en dat is met name overdag gewoon een prima limiet voor mensen die mtt's spelen, en genoeg bankroll.

Over de hand, op zich shove je K7o ook al wat loose, aan de andere kant zullen zij jou wellicht als unknown en dus als fish zien, waardoor een push met Q7o zo gek nog niet is. Je moet als doorgewinterde reg maar eens callen daar met A3s, 33 of A2o, ze zullen waarschijnlijk hun edge wel hoger inschatten.

Op langere termijn is dit natuurlijk geen oplossing, en kun je hier misschien het beste 'gewoon' naar 2.5bb openen. Als hij dan foldt, heb je gewoon de pot opgepakt, foldt hij niet, dan is dit wel een spot waar je iets als QTo gewoon af kunt callen.

Een shove is denk ik dus, gezien de zieke profit van de tegenstanders, niet eens zo'n gek plan, anders vind ik op zich 'gewoon' openen ook niet slecht, omdat als ze loose 3betten, je gewoon een stuk looser moet callen.
    • RelyonLuuk
      RelyonLuuk
      Bronze
      dank je wel Helemaalnicks!

Misschien dat ik voorlopig toch nog maar even $3,50 18 mans blijf spelen, dan heb ik ws wel een edge op mijn tegenstanders...
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door RelyonLuuk
      Misschien dat ik voorlopig toch nog maar even $3,50 18 mans blijf spelen, dan heb ik ws wel een edge op mijn tegenstanders...
      Ik zou niet durven beweren dat ik op 3.5r geen edge hebt hoor, die limiet is relatief fishy, mede omdat hij onder de microtab staat. Het is alleen wel zo dat 100BI downswings in dit soort formats prima voor kunnen komen, ook voor hard winnende spelers, en dan heb je het dus over 1000-1200$.