$ 16,50 KT in SB in early fase

• kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      Villain is een winstgevende speler op de low en midstacks. Heb geen stats op hem, heb hem een handje op de flop zien opgeven en verder heeft hij alles gefold.
      Ik heb zelf helemaal nog geen hand gespeeld.

dr wordt naar ons toegefold en met KTo bet ik standaard.Hij reraised nu en achteraf gezien denk ik dat ik nu had moeten folden.
      range villain 22+, A2s+, A7o+, K9s+,KTo+,QT+,67s+ en T9o+.

Ik hit de flop vrij aardig maar besluit toch om een nitty lijn van c/c aan te gaan.
      Is dit hier verstandig of kan ik beter donk betten of c/r& ?

De turn is een blank en ik besluit weer te c/c
      De river blankt ( enige hand-en die hiermee gemaakt zou kunnen zijn is A4 en 44.)
      Handen die me nu verslaan : AA, AK,A4,KQ,KJ,33,44,55,66,77

Ik besluit weer te checken en villain maakt het me nu met zijn kleine raise erg lastig. Aan de ene kant prijst die me ontzettend in( odds) maar aan de andere kant gaan ook gelijk alle alarm bellen rinkelen.
      Mijn reraise slaat nergens op, had dus beter gewoon kunnen callen of waarschijnlijk nog beter folden.

Al met al een hand met een hoop fouten.
      Hoe zouden julie hem gespeeld hebben ??

PokerStars - $15+$1.50|15/30 NL (9 max) - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: 3,010.00
      BTN: 2,220.00
      Hero (SB): 2,940.00
      BB: 2,910.00
      UTG: 3,075.00
      UTG+1: 2,910.00
      MP: 3,780.00

Hero posts SB 15.00, BB posts BB 30.00

Pre Flop: (45.00) Hero has T:club: K:diamond:

fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to 90.00, BB raises to 240.00, Hero calls 150.00

Flop: (480.00, 2 players) K:heart: 3:spade: 7:diamond:
      Hero checks, BB bets 267.00, Hero calls 267.00

Turn: (1014.00, 2 players) 5:heart:
      Hero checks, BB bets 517.00, Hero calls 517.00

River: (2048.00, 2 players) 6:club:
      Hero checks, BB bets 678.00, Hero raises to 1,356.00, BB calls 678.00
  • 15 antwoorden
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kokkie1975
      Villain is een winstgevende speler op de low en midstacks. Heb geen stats op hem, heb hem een handje op de flop zien opgeven en verder heeft hij alles gefold.
      Ik heb zelf helemaal nog geen hand gespeeld.

dr wordt naar ons toegefold en met KTo bet ik standaard.Hij reraised nu en achteraf gezien denk ik dat ik nu had moeten folden.
      range villain 22+, A2s+, A7o+, K9s+,KTo+,QT+,67s+ en T9o+.

Ik hit de flop vrij aardig maar besluit toch om een nitty lijn van c/c aan te gaan.
      Is dit hier verstandig of kan ik beter donk betten of c/r& ?

De turn is een blank en ik besluit weer te c/c
      De river blankt ( enige hand-en die hiermee gemaakt zou kunnen zijn is A4 en 44.)
      Handen die me nu verslaan : AA, AK,A4,KQ,KJ,33,44,55,66,77

Ik besluit weer te checken en villain maakt het me nu met zijn kleine raise erg lastig. Aan de ene kant prijst die me ontzettend in( odds) maar aan de andere kant gaan ook gelijk alle alarm bellen rinkelen.
      Mijn reraise AI slaat nergens op had dus beter gewoon kunnen callen of waarschijnlijk nog beter folden.

Al met al een hand met een hoop fouten.
      Hoe zouden julie hem gespeeld hebben ??

PokerStars - $15+$1.50|15/30 NL (9 max) - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: 3,010.00
      BTN: 2,220.00
      Hero (SB): 2,940.00
      BB: 2,910.00
      UTG: 3,075.00
      UTG+1: 2,910.00
      MP: 3,780.00

Hero posts SB 15.00, BB posts BB 30.00

Pre Flop: (45.00) Hero has T:club: K:diamond:

fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to 90.00, BB raises to 240.00, Hero calls 150.00

Flop: (480.00, 2 players) K:heart: 3:spade: 7:diamond:
      Hero checks, BB bets 267.00, Hero calls 267.00

Turn: (1014.00, 2 players) 5:heart:
      Hero checks, BB bets 517.00, Hero calls 517.00

River: (2048.00, 2 players) 6:club:
      Hero checks, BB bets 678.00, Hero raises to 1,356.00, BB calls 678.00
      pre folden op 3bet, river just check/call, never get called by less. Thats how I would have played
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Wrm callde je pre? Je zit uit positie he, speelt niet echt lekker..
      Verder idd c/c as played, zoals Bay al zegt, waarvan verwacht je nog actie op je riverraise? Maar goed, dat zag je zelf ook al wel in lijkt me, al is het achteraf. Beter laat dan nooit... :D
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      ja, pre folden na 3bet.
      De river callen :f_eek: , dan hebt ge nog 650 ofzo over als ge verliest? Vind ik raar. Welke handen zou hij dan hebben waar jij van wint?
      Ik zou de river folden.
    • Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Wat Bay en Bob reeds zeiden. Fold pre, en c/c zoals je deed.
    • Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
      ja, pre folden na 3bet.
      De river callen :f_eek: , dan hebt ge nog 650 ofzo over als ge verliest? Vind ik raar. Welke handen zou hij dan hebben waar jij van wint?
      Ik zou de river folden.
      Als je op de flop en turn overtuigd was dat je voor lag, dan verandert er op de river toch niets? Dat vind ik toch.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Lamapalooza
      ja, pre folden na 3bet.
      Ik zou de river folden.
      Als je op de flop en turn overtuigd was dat je voor lag, dan verandert er op de river toch niets? Dat vind ik toch.
      Als je overtuigd bent dat je voor ligt. Waarom gn check/jam op de turn? Zit op dat moment al zoveel in pot tov stacksizes, dat villain volgens mij toch nooit opgeeft als je op turn check/3bet shove speelt. Of check je hier om meer chips in pot te krijgen door bluf te inducen.
      En als je toch overtuigd bent dat je voor ligt, zou je op river toch raisen, shoven ipv de check/call die ze hier voorstellen?

Plus, de grote van villainbet op river. Met wat zou hij deze bet plaatsen. Wetende dat bij die grote van bet, 1/3pot, bijna nooit wordt gefold?
      Kzie villain hier 2 mogelijkheden hebben die jij verslaat. K9,K8. En stuk of 9 mogelijkheden dat hij jouw beat heeft.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      ja, pre folden na 3bet.
      Ik zou de river folden.
      Flop zal hij vrijwel altijd c-betten, het is de vraag of hij de turn/river met zijn air doorbet. Zeker met deze sizing betwijfel ik dat sterk (riverbet schreeuwt echt "VALUEBET"). Desalniettemin zou ik ook c/c,c/c,c/c spelen tegen de wat meer agressievere spelers.

En denk dat een fold pre net wat beter is, KTs zou ik wel callen.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      ja, pre folden na 3bet.
      Ik zou de river folden.
      Als je overtuigd bent dat je voor ligt. Waarom gn check/jam op de turn? Zit op dat moment al zoveel in pot tov stacksizes, dat villain volgens mij toch nooit opgeeft als je op turn check/3bet shove speelt. Of check je hier om meer chips in pot te krijgen door bluf te inducen.
      En als je toch overtuigd bent dat je voor ligt, zou je op river toch raisen, shoven ipv de check/call die ze hier voorstellen?

Plus, de grote van villainbet op river. Met wat zou hij deze bet plaatsen. Wetende dat bij die grote van bet, 1/3pot, bijna nooit wordt gefold?
      Kzie villain hier 2 mogelijkheden hebben die jij verslaat. K9,K8. En stuk of 9 mogelijkheden dat hij jouw beat heeft.
      De inschattingsfout die je maakt is dat je niet overtuigd bent dat je voorligt, maar dat je denkt dat je vaak genoeg voorligt om te callen. Jammen op de turn heeft geen zin omdat je niet betaald krijgt door minder evenals een raise op de river om de zelfde reden
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Ge moet al redelijk vreemd zijn om als ge al 2.3k van uzelf in pot hebt steken, en dan nog op de river na een bet van jezelf ge3bet shoved worden. En niet gaat callen met nog 650 ( 1/4 stack) nog over? Welke fish op de $16 doet dat?

Ksnap gewoon niet dat je genoeg keer wint om te callen, maar niet genoeg keer zou winnen als je shoved? Kzie hier resultaatgewijs gewoon geen verschil in, omdat ik op de river niemand zie folden.

En wat dan als hij ipv 660 bet op river, shoved. Callen jullie dan nog?
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ksnap gewoon niet dat je genoeg keer wint om te callen, maar niet genoeg keer zou winnen als je shoved? Kzie hier resultaatgewijs gewoon geen verschil in, omdat ik op de river niemand zie folden.

En wat dan als hij ipv 660 bet op river, shoved. Callen jullie dan nog?
      All you need is a chip and a chair...
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Snap het, niks gezegd, hand licht miskeken :facepalm: :facepalm: .
      Kdacht dat kokkie's 3bet all in was.
      Als hij hier called, en verliest houdt hij niet 650 over, maar 1.3k.
      Daarom mijn verwondering. Kga dus akkoord met de rest.

Note 2 me: :rage: :rage: :rage: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :P
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Snap het, niks gezegd, hand licht miskeken :facepalm: :facepalm: .
      Kdacht dat kokkie's 3bet all in was.
      Als hij hier called, en verliest houdt hij niet 650 over, maar 1.3k.
      Daarom mijn verwondering. Kga dus akkoord met de rest.

Note 2 me: :rage: :rage: :rage: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :P
      Veranderd er niets aan. Als ie na de call 650 overhield was het net zo goed een call. Er is op de pot voor een tegenstander niet meer zoiets als pot odds als kokkie hem checkjammed als ie denkt dat ie altijd achter staan, daarom krijgt ie niet betaald van minder, daarom is een flat ook beter
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Ja, ok dan.
      Kan iemand me dan misschien wiskundig uitleggen waarom een call hier beter is dan een push of een fold?
      Want ik kan het niet begrijpen.
      Zeker niet als je stack maar het dubbel is van te callen bet.
      Kheb al wel berekend dat callen hier beter is dan folden. Maar nog niet callen tov pushen.
      vb zijn range op river is:
      Als ik kokkies selectie handen neem die hem verslaan:
      AA, AK,A4,KQ,KJ,33,44,55,66,77
      En daar alle handen bij steek die hij kan hebben die jij verslaat
      QQ,JJ,A7,AQ,K9,K8

Kdenk dat K9,K8 hier nog callen, dus 4 op 16 keren fold hij.
      Hij callt in 12 van de 16 keer. Waarbij je dan 10 van de 12 keer verliest.

Zoals stacks hier zijn
      Dus 25%(fold)+75%(16% callwinst +84% call verlies)

OF 25%(+1.6k)+ 75%(16% (+2.9k) + 84%( - 2.9k)

0.4k+3/4(0.46-2.43)
      0.4k-1.4k
      -1k

Bij een call heb je 6/16 winst of 37%
      37%(+1.6k) +63%(-1.6k)
      0.6-1=-0.4k

fold=-1k
      Als dit klopt, duidelijk een call hier.

Als je nog maar 1.2k over hebt op river, en je helft van je stack moet callen.

25%(+1.4k)+ 75%(16% (+2k) + 84%( - 2k)
      0.35-3/4(0.32-/1.68)
      0.35-1.02=-670

Bij call 37%(+1.4k) +63%(-1.4k)
      0.5-0.88=-380

fold -700

Ja, callen is 2x duidelijk het beste van de 'slechte' keuzes. Men bereking zal wel kloppen?

Natuurlijk afh van range?

Als ik hier alle blufs(FE handen) weglaat. Dan heb ik 16/84
      call 16%(1.6k) *84%(-1.6k)= 0.25-1.34=-1.09k
      shove 16%(3k) *84%(-3k)= 0.48-2.52=-2k
      fold= -1k
      Als ik hem op geen bluf zet, is folden hier het beste?

Dus de call is toch afh. van die paar blufhandjes, die hij hier miss heeft?
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Ja, ok dan.
      Kan iemand me dan misschien wiskundig uitleggen waarom een call hier beter is dan een push of een fold?
      Want ik kan het niet begrijpen.
      Zeker niet als je stack maar het dubbel is van te callen bet.
      Kheb al wel berekend dat callen hier beter is dan folden. Maar nog niet callen tov pushen.
      vb zijn range op river is:
      Als ik kokkies selectie handen neem die hem verslaan:
      AA, AK,A4,KQ,KJ,33,44,55,66,77
      En daar alle handen bij steek die hij kan hebben die jij verslaat
      QQ,JJ,A7,AQ,K9,K8

Kdenk dat K9,K8 hier nog callen, dus 4 op 16 keren fold hij.
      Hij callt in 12 van de 16 keer. Waarbij je dan 10 van de 12 keer verliest.

Zoals stacks hier zijn
      Dus 25%(fold)+75%(16% callwinst +84% call verlies)

OF 25%(+1.6k)+ 75%(16% (+2.9k) + 84%( - 2.9k)

0.4k+3/4(0.46-2.43)
      0.4k-1.4k
      -1k

Bij een call heb je 6/16 winst of 37%
      37%(+1.6k) +63%(-1.6k)
      0.6-1=-0.4k

fold=-1k
      Als dit klopt, duidelijk een call hier.

Als je nog maar 1.2k over hebt op river, en je helft van je stack moet callen.

25%(+1.4k)+ 75%(16% (+2k) + 84%( - 2k)
      0.35-3/4(0.32-/1.68)
      0.35-1.02=-670

Bij call 37%(+1.4k) +63%(-1.4k)
      0.5-0.88=-380

fold -700

Ja, callen is 2x duidelijk het beste van de 'slechte' keuzes. Men bereking zal wel kloppen?

Natuurlijk afh van range?

Als ik hier alle blufs(FE handen) weglaat. Dan heb ik 16/84
      call 16%(1.6k) *84%(-1.6k)= 0.25-1.34=-1.09k
      shove 16%(3k) *84%(-3k)= 0.48-2.52=-2k
      fold= -1k
      Als ik hem op geen bluf zet, is folden hier het beste?

Dus de call is toch afh. van die paar blufhandjes, die hij hier miss heeft?
      Er hoeft helemaal niets berekend te worden als je er vanuit gaat dat je nooit door minder wordt gecalled. Dus wat je in feite doet door te pushen is de range uitdunnen tot dat gedeelte dat je beat heeft, en dus altijd -ev is. Nu is het op deze stakes nooit zo dat je 100% door beter wordt gecalled maar als je daar gemakshalve vanuit gaat leer je het probleem snappen denk ik.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik heb de hand uitgebreid in de coaching besproken maar even nog een recap:

1) Niet callen preflop, je zit OOP te spelen met een mindere hand, zonder veel info over villain.
      2) Check/call all the way vind ik verder prima. Een fold op turn/river kan je op zich wel beargumenteren maar als je denkt dat villain op die manier speelt, moet je nogmaals eigenlijk folden preflop. Als je denkt preflop te kunnen callen moet je ook wel een top pair hand hier blijven doorspelen.
      3) De raise op de river is gewoon absurd gezien je daar echt geen value meer uit haalt, maar dat gaf je ook zelf al aan.

Om te callen krijg je toch odds? Als je called hoef je slechts % keer van de tijd de pot te winnen volgens pot odds. Hier hoeft hij om de river te kunnen callen slechts 20% van de keren de pot te winnen.

Om profitabel te shoven moet je de pot al minstens 50% van de keren winnen (als je geen fold equity hebt).

Of begrijp ik je vraag verkeerd?