NL200 : Discussiehand

• SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Zo nu en dan ga'k de interessantere handen uit mijn sessies hier posten en overlaten aan jullie om te beoordelen. De bedoeling van dit soort handen is niét dat jullie gaan spelen zoals ik ze heb gespeeld, omdat dit gaat over een andere limiet ! Het is enkel de bedoeling dat er wordt geprobeerd en gediscussieerd over de dieperliggende gedachtengang achter deze beslissingen en kan interessant zijn om op een andere manier over poker te denken.

Deze hand was een interessante. Ik heb ze misschien raar gespeeld, maar daarover later meer :)

$1/$2 No Limit Holdem
      6 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ulteri0r ($200.00)
      UTG+1 MakingJune ($264.50)
      CO ARCHI66 ($322.10)
      BTN m_marina ($221.94)
      SB BadBeat855 ($202.00)
      BB Hero ($200.00)

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is BB A:heart: Q:diamond:
      ulteri0r raises to $7, 1 fold, ARCHI66 calls $7, 1 fold, BadBeat855 calls $6, Hero calls $5

Flop: Q:heart: 7:spade: 3:diamond: ($28, 4 players)
      BadBeat855 checks, Hero checks, ulteri0r bets $18, ARCHI66 calls $18, BadBeat855 folds, Hero calls $18

Turn: J:club: ($82, 3 players)
      Hero checks, ulteri0r checks, ARCHI66 bets $46, Hero ???

Vragen voor jullie :
      1) Wat vinden jullie van de preflop call ? Liever folden of squeezen ?
      2) Wat zouden jullie doen op de flop en waarom ?
      3) Wat is de betere lijn op de turn volgens jullie ?

Na enige discussie post ik het vervolg van de hand met de resultaten en mijn gedachtengang.
  • 38 antwoorden
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ten eerste had ik pre-flop gefold, tenzij je van villain weet dat ie met middelmatige handen ook raiset...

Nu je toch meebent, zou ik op de flop check raisen voor informatie. Zou naar 54 raisen... Als hij er dan overheen knalt kan je wegleggen...
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SonicXT
      Zo nu en dan ga'k de interessantere handen uit mijn sessies hier posten en overlaten aan jullie om te beoordelen. De bedoeling van dit soort handen is niét dat jullie gaan spelen zoals ik ze heb gespeeld, omdat dit gaat over een andere limiet ! Het is enkel de bedoeling dat er wordt geprobeerd en gediscussieerd over de dieperliggende gedachtengang achter deze beslissingen en kan interessant zijn om op een andere manier over poker te denken.

Deze hand was een interessante. Ik heb ze misschien raar gespeeld, maar daarover later meer :)

$1/$2 No Limit Holdem
      6 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ulteri0r ($200.00)
      UTG+1 MakingJune ($264.50)
      CO ARCHI66 ($322.10)
      BTN m_marina ($221.94)
      SB BadBeat855 ($202.00)
      BB Hero ($200.00)

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is BB 2:heart: 7:diamond:
      ulteri0r raises to $7, 1 fold, ARCHI66 calls $7, 1 fold, BadBeat855 calls $6, Hero calls $5

Flop: Q:heart: 7:spade: 3:diamond: ($28, 4 players)
      BadBeat855 checks, Hero checks, ulteri0r bets $18, ARCHI66 calls $18, BadBeat855 folds, Hero calls $18

Turn: J:club: ($82, 3 players)
      Hero checks, ulteri0r checks, ARCHI66 bets $46, Hero ???

Vragen voor jullie :
      1) Wat vinden jullie van de preflop call ? Liever folden of squeezen ?
      2) Wat zouden jullie doen op de flop en waarom ?
      3) Wat is de betere lijn op de turn volgens jullie ?

Na enige discussie post ik het vervolg van de hand met de resultaten en mijn gedachtengang.
      FYP
      Fold preflop Sonic met 72o LOL

Even zonder gekkigheid.
      Ik weet niet of ik hier zou squeezen, wanneer je word gecalled speel je altijd uit positie. En wanneer je hier word ge4-bet moet je folden
      Op de flop had ik 1/2 2/3 pot size donkbet gemaakt om te zien waar ik sta.
      Op een raise fold ik. Met een call word ik wat voorzichtiger.
    • BrightNet
      BrightNet
      Bronze
      1:
      zonder de callers had ik 'm waarschijnlijk ge 3-bet, AQo OOP heads up wil je denk ik anders niet zo spelen, maar aangezien er reeds 2 callers zijn ga je ze waarschijnlijk er niet allemaal meer uit raisen en is het qua pott odds wel te callen. Zelf had ik 'm waarschijnlijk gefold omdat ik het uit positie lastig vind te spelen en ik de villains op een brede range heb staan waardoor ik postflop niet goed weet waar ik sta (of moet je bij een brede range juist wel callen????).

2:
      Check/call lijkt me de juiste keuze. Bij 1 tegenstander wellicht check/raise om wat meer info te krijgen, maar wederom vanwege de caller is het niet te verwachten dat ze beide folden en je hebt slechts TPTK.

3:
      Hij bet een halve pot dus wil zijn hand niet echt extreem beschermen? Ik denk bijna dat je tegen een setje 7's of 3'en aanzit. J's of Q's lijkt me minder logisch omdat die preflop waarschijnlijk ge 3-bet zouden hebben. Ik zou hier folden (maar dat is waarschijnlijk te nitty, echter ik heb de laatste tijd veel setjes tegen gekregen en zet bijna iedereen die wat tegenstand biedt op een set :D ).
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Door die check-call op de flop weet je totaal niet waar je aan toe bent en kom je voor een uiterst moeilijke situatie te staan op de turn en misschien wel river. Ik zou dus check-raisen op de flop, dat staat ook nog eens ijzersterk...
    • BrightNet
      BrightNet
      Bronze
      Yep, klopt helemaal.
      Maar als je raised, hoeveel dan? En ben je dan niet bijna pot committed?
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ik zou naar 54 raisen en op deze limiet ben je dan nog lang niet committed aangezien de stacks rond de 200 zijn...
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      ik vind hem best goed.

Preflop zonder stats call ik dit meestal. AQo is geen toffe hand om mee te squeezen uit positie, als je gecalled wordt scoor je niet goed tegen villains range plus je gaat weinig value halen als die A valt.

Flop kan je check/raisen maar die flatcall van Archi op zo'n droog bord is zorgwekkend.Als hij hier qj/q10 speelt raised hij hier volgens mij.Alleen kq of een set durf ik hier callen.Daarom geef ik hier de voorkeur aan call.

Op de turn is het lastig met initiele raiser nog achter je om dit te callen.Hij kan hier een overpair hebben. Dit is volgens mij een nipte fold.Vaak lig je hier achter tegen set en/of overpair. Alleen bij een KQ van archi en gemiste flop van ulti lig je voor.

moest ik een gokje wagen zeg ik hier 1010 voor ulti en 33 voor archi

Wel een erg interessante hand om te posten,ook omdat hij toch wel boven mijn niveau gespeeld wordt. Best nog even wachten met naar 200 door te schuiven.
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Mijn visie (Hopelijk juist, sharkking ;) )

- UTG raise range villian: AQo+, ATs+, 22+, KQo,KQs, KJs
      - Ik zou preflop folden OOP maar call kan wel met zeer goede flop
      - Op de flop heb je Medium made hand (TPTK) op redelijk droog board
      - Handen waarmee hij flop bet:33,77, JJ+,AQs+, AQo+, KQo, KQs
      - Check/call op de flop voor pot control kan.
      - Waarmee kan hij betten op de turn: 33,77, QQ+, AQo, AQs, KQo, KQs
      - We verslaan hiervan enkel KQo en KQs dus zou ik turn folden.

Grtz elrio
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Dat is dus het probleem, het is erg moeilijk ze nu op een hand te zetten aangezien je geen enkele informatie hebt...

Hij zou hier goed KQs kunnen hebben...
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      preflop call is ok IMO, Ik zelf zou hier gaan voor een squeeze, maar de call is ook een optie.

Flopline vind ik erg slecht gekozen. Als je OOP checkt, ga dan voor de c/r op die manier krijg je veel meer info dan met c/c.

Na deze flopactie speel ik op deze turn b/f. Er zijn nog genoeg handen die hier een bet callen die je verslaat, maar er is geen enkele hand waarop je voor ligt die hier zo raisen dus moet je folden als je geraised word. met deze line heb je IMO een goede combinatie tussen value uit je tptk halen en info krijgen over de hand van de tegenstander. c/f vind ik heir te zwak omdat er nog te veel ahdnen zijn die je hier gedomineerd hebt, zelfs met deze turn die een villain misschien 2 pair geeft. De andre optie is c/c, maar dan kom je op de river waarschijnlijk in de problemen.

kortom
      squeeze preflop
      bet flop of c/r flop.
      b/f turn.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Je callt preflop en daarna krijg je TPTK.
      Ik snap niet goed waarom je hierna callt op de flop.
      Er zitten nog 2 andere mensen in de pot dus denk ik dat je sowieso nog een bet op de turn mag verwachten.
      en de kans dat ze op de turn hun hand improven is groter dan de kans dat jij op de turn je hand verbeterd.
      Haal je hier een c/r boven dan toon je toch wel redelijke strength, krijg je dan een reraise kun je hem wel neerleggen denkik.

Mijn gok:
      Ulteri0r: JJ
      ARCHI66: KQ
      :P
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Preflop zou ik ook zo spelen

Flop zou ik ook zo spelen. (droog board + TPTK) en om bluffs te inducen op de turn. + je hebt een van de overcards dus vaak gaat je hand niet stuk.

Turn bet hij enkel 1/2 pot. Ik denk dat hij bang is dat je float en daarom nogeens bet. Je bent zowiezo way ahead of way behind dus turn call ik nogeens.

River is nog eens callen als er niet al te gekke dingen gebeuren...
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      handen die jouw hier kunnen beaten 33, 77, JJ+, QJ ik ga hier niet uit van handen als Q3 of J7. wanneer een van de villains JJ+ zouden hebben dan hadden ze preflop wel gereraiset en dan had je AQo OOP af kunnen leggen. TPTK is in een multiway pot niet sterk dus de check/call voor pot control op de flop is goed, ook omdat het board droog is. Wanneer het board meer draws had gegeven dan had ik 75/80% potbet gemaakt.

Wanneer jij hier beat bent heeft villain 33, 77, of QJ.
      JJ+ sluit ik uit gezien preflopplay.

Ik zou hier op de turn callen, en de river nogmaals callen tenzij er een K of een J valt, op dat moment zou ik blockbetten omdat het heel goed mogelijk kan zijn dat iemand hier KQ of AJ heeft. Wanneer je blockbet gereraised wordt kun je vrijwel zeker afleggen.
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Een verloren hand mijns inziens. Een lichte preflop raise die twee keer gecalled wordt, ik verwacht hier eigenlijk wel twee pocket pairs.

UlteriOr heeft AK of TT
      Archie heeft een setje gehit.
      Badbeat een gemiste pocket pair
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Hoe is het nou afgelopen??
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ElGladiatore
      Fold turn
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Fold turn
      :(
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Fold turn
      :(
      KK en set dus zo :( is het niet :D
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Dacht dat ze allebei gefold hadden en dat er dus geen uitslag was ;)
    • 1
    • 2