nl€50 - 74s vs reg

• Fabuleuss
      Fabuleuss
      Bronze
      Vs tag-ish 22/19/59% f23b reg. 4handed kan ik dit pré wel 3betten denk ik.
      Flop is std denk ik. Turn pik ik tonnen equity op en ik besluit Crai te spelen om aces of kings te reppen... Spewy of wp?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (4 handed)

Known players:
      BU:
      $50.00
      SB (Hero):
      $57.75
      BB:
      $52.10
      CO:
      $56.75

Preflop: Hero is SB with 7, 4.
      CO folds, BU raises to $1.50, Hero raises to $5.00, BB folds, BU calls $3.50.

Flop: ($10.5) 6, Q, 4 (2 players)
      Hero bets $6.00, BU calls $6.00.

Turn: ($22.5) 8 (2 players)
      Hero checks, BU bets $11.50, Hero raises to $46.75, BU calls $27.50(All-In).

River: ($108.25) 3 (2 players)

Final Pot: $108.25.
      Results follow:

Hero shows a pair of fours(7 4).
      BU shows a pair of aces(A A).

Hero wins with a pair of fours(7 4).
      BU wins with a pair of aces(A A).
  • 11 antwoorden
    • Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Fold pre, hij fold weinig tegen 3bets.. waarom dan zulke crap 3betten OOP?

As played, tsja... ik vind t wel nice
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Dit soort kerels wil je toch eerder gaan 3betten oop met goeie floppers, SC's ofzo waarmee je in case he calls nog wat moois kan floppen en je redelijk wat implied odds krijgt. As played neem je op de flop je bluff door maar moet je je toch wel gaan afvragen wat voor handen een 22/19 speler met toch relatief lage fold 2 3bet daar gaat flatten op de button. Zijn flat komt in mijn ogen daar dus relatief sterk over. En dan ga ik wss neit meer die flop gaan cbetten. Nu cbet je dus wel en callt hij, dan kan je hem wel op QQ AA KK AQ zetten denk ik en daar kan je met je checkraise op de turn die AQ (weinig combo's tho) er proberen uithalen maar denk niet dat dit mega +EV is want als hij daar AQ had, en doordat jouw preceived range toch wel redelijk sterk is en dus niet de drawing hand wat je hebt, zou hij een AQ wel behind checken. Dus kan je hem op AA KK QQ zetten en die ga je er nooit uitfolden.

Daar heb je dus niet genoeg FoldEq of normale Eq om er vanuit te gaan dat je je hand daar als 'made hand' kan spelen met die check raise AI

Xeno
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Fold pre inderdaad. Aangezien hij nu in positie zit op je 3bet gaat hij ook nog meer callen dan die 59%. As played ligt het eraan hoeveel hij float (als hij weinig fold op cbets float hij wss veel). Als hij veel float vind ik het echt super goed, omdat je het nooit terrible doet tegen zijn getting it in range maar je hebt wel massas FE. Als hij veel fold op cbets en hij dus vaak een sterke hand heeft denk ik dat ik voor een passieve check/call ga. Je hebt een heeeel klein beetje sd-value, maar je wil vooral niet geraised worden hier (75 komt ook aan). Het belangrijkste op deze turn is vooral dat deze kaart zijn flopcallingrange alleen maar sterker maakt, dus dat ik heel weinig FE verwacht. Je cbet op de flop is uiteraard prima.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 09024875
      Fold pre inderdaad. Aangezien hij nu in positie zit op je 3bet gaat hij ook nog meer callen dan die 59%. As played ligt het eraan hoeveel hij float (als hij weinig fold op cbets float hij wss veel). Als hij veel float vind ik het echt super goed, omdat je het nooit terrible doet tegen zijn getting it in range maar je hebt wel massas FE. Als hij veel fold op cbets en hij dus vaak een sterke hand heeft denk ik dat ik voor een passieve check/call ga. Je hebt een heeeel klein beetje sd-value, maar je wil vooral niet geraised worden hier (75 komt ook aan). Het belangrijkste op deze turn is vooral dat deze kaart zijn flopcallingrange alleen maar sterker maakt, dus dat ik heel weinig FE verwacht. Je cbet op de flop is uiteraard prima.
      Kan je ff uitleggen hoe die turn zijn calling range daar sterker maakt aub? :)
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Stel hij called die flop met een gutshot of 65s oid, dan heeft hij nu veel pair+draws die ze soms nog eens gaan chasen. Daarnaast is het ook geen scarecard voor alle Q's, waardoor ik weinig FE verwacht.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Stel hij called die flop met een gutshot of 65s oid, dan heeft hij nu veel pair+draws die ze soms nog eens gaan chasen. Daarnaast is het ook geen scarecard voor alle Q's, waardoor ik weinig FE verwacht.
      En met 59% fold 2 3bet zal hij dat soort handen preflop niet folden uit de button?
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      He might, he might not. Waarschijnlijk ligt het eraan hoe hij zich voelt op dat moment. Ik zou handen als 65s en 87s niet helemaal uit kunnen sluiten als iemand zo weinig fold op 3bets. Ik ga er namelijk vanuit dat hij IP nog meer called (wss fold hij dan nog maar 45% oid) en dat hij ook handen als K4s enzo opent, dus dat hij zulk soort handen zeker fold. Om aan 55% te komen (van handen die hij nog verder speelt op een 3bet) dan denk ik dat zulk soort handen er toch regelmatig bij gaan zitten.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      He might, he might not. Waarschijnlijk ligt het eraan hoe hij zich voelt op dat moment. Ik zou handen als 65s en 87s niet helemaal uit kunnen sluiten als iemand zo weinig fold op 3bets. Ik ga er namelijk vanuit dat hij IP nog meer called (wss fold hij dan nog maar 45% oid) en dat hij ook handen als K4s enzo opent, dus dat hij zulk soort handen zeker fold. Om aan 55% te komen (van handen die hij nog verder speelt op een 3bet) dan denk ik dat zulk soort handen er toch regelmatig bij gaan zitten.
      Oké that makes sense :)
      bedankt

xeno
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Nog een bekomende vraag, je zegt daar te willen check callen als zijn turnrange daar sterk is door hoge fold23bet, op wat verwacht je dan nog voor te staan? Is zen range dan niet te sterk en moet je niet gewoon check folden?

Xeno
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Goed dat je doorvraagt! Turn check folden lijkt me eigenlijk de minste optie, want:
      :diamond: soms heb je nog de beste hand (en hij je niet altijd op de river van deze hand af zal bluffen)
      :diamond: als je niet de beste hand hebt, heb je 9 flush (meestel +5 two pair outs) outs

Door argument twee krijg je dus eigenlijk al directe odds om bijna elke turnbet te kunnen callen. Reken daar nog wat implied odds bij voor je flushdraw en dat maakt dat een turncall absoluut veel beter is dan een turnfold.

Daarnaast bedoelde ik ook niet dat zijn range super sterk is. Ik bedoelde dat die turnkaart een kaart is die hem meer pair+draws en dergelijke gaf, waardoor hij minder vaak de turn zal folden. Hij foldde juist weinig op 3bets, dus ik schat zijn range niet eens super sterk in. Maargoed, ik verwacht dus wel weinig folds op deze turn. Op de river verwacht ik dan wel redelijk wat foldequity, omdat alle pair + mist draws dan ineens waardeloos zijn.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Goed dat je doorvraagt! Turn check folden lijkt me eigenlijk de minste optie, want:
      :diamond: soms heb je nog de beste hand (en hij je niet altijd op de river van deze hand af zal bluffen)
      :diamond: als je niet de beste hand hebt, heb je 9 flush (meestel +5 two pair outs) outs

Door argument twee krijg je dus eigenlijk al directe odds om bijna elke turnbet te kunnen callen. Reken daar nog wat implied odds bij voor je flushdraw en dat maakt dat een turncall absoluut veel beter is dan een turnfold.

Daarnaast bedoelde ik ook niet dat zijn range super sterk is. Ik bedoelde dat die turnkaart een kaart is die hem meer pair+draws en dergelijke gaf, waardoor hij minder vaak de turn zal folden. Hij foldde juist weinig op 3bets, dus ik schat zijn range niet eens super sterk in. Maargoed, ik verwacht dus wel weinig folds op deze turn. Op de river verwacht ik dan wel redelijk wat foldequity, omdat alle pair + mist draws dan ineens waardeloos zijn.
      Begin je idee te snappen, bedankt! :)
      Je wil daar eigenlijk gewoon nog hitten en je implieds nuttigen of missen en ervanuitgaande dat villains range dan ook veel mist veel foldequity genereren. En dit spreekt voor een call op de turn.
      Wat ik me dan wel nog ff afvraag is, als je zegt dat villains range daar vaak draws zijn, en in case je hit...(buiten dan je 2 pair wat ideaal zou zijn op niet toegekomende flush river) ga je daar niet vaak gecalled worden door net zo'n hogere draw? As in hogere FD? Of zie je meer straightdraws in zijn range, waardoor je je implieds hoog inschat? Ik zou namelijk verwachten dat een straightdraw de turn behind checkt in de meeste gevallen.

Want een Qx hand speelt het board anders, idem met een set...

Xeno