AQ well played?

• WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      In mijn blog handen gepost waarvan ik dacht dat ze goed gespeeld zouden zijn. Er begon een discussie over de valuebet op de turn en river. Is deze juist? Commentaar van mij er ook maar even bij gezet.

Preflop std. flop std cbet in positie tegen 2 spelers. Na twee calls bet ik turn nog eens voor value van slechtere Ax. De raise op de turn call ik omdat de SB een vage 9x zou kunnen zitten slowplayen. Als op de river naar mij toe word gecheckt geloof ik niet in een 9x, omdat die altijd de river zou betten. Het enige wat mij beat is een onwaarschijnlijke straat of AK. Deze schrapte ik eigenlijk uit zijn range (AK zou preflop 3betten) maar door zijn raise op de river dacht ik met een 3bet mijn hand zou overplayen. Ik denk dus dat ik deze hand juist heb gespeeld en dat ik gewoon pech heb dat SB hier zo'n rare line aan neemt met AK.

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($9.75)
      BB ($9.40)
      Hero ($10.35)
      UTG+1 ($6)
      UTG+2 ($6.05)
      MP1 ($13.15)
      CO ($7.65)
      BTN ($20.15)

Dealt to Hero A:club: Q:spade:

Hero raises to $0.50, fold, fold, fold, fold, fold, SB calls $0.40, BB calls $0.25

FLOP ($1.50) 9:heart: A:diamond: 9:spade:

SB checks, BB checks, Hero bets $0.25, SB calls $0.25, BB calls $0.25

TURN ($2.25) 9:heart: A:diamond: 9:spade: 5:club:

SB checks, BB checks, Hero bets $0.50, SB raises to $1, BB calls $1, Hero calls $0.50

RIVER ($5.25) 9:heart: A:diamond: 9:spade: 5:club: 8:club:

SB checks, BB checks, Hero bets $0.50, SB raises to $1, BB folds, Hero calls $0.50

SB shows A:spade: K:club:
      (Pre 74%, Flop 82.3%, Turn 89.8%)

Hero shows A:club: Q:spade:
      (Pre 26%, Flop 17.7%, Turn 10.2%)

SB wins $6.90

• 1 antwoord
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Turn is een standaard valuebet om value te vangen van slechtere Ax. Na de raise moet je uiteraard enkel callen, omdat je alleen nog actie zal vangen van betere handen anders.

Zo'n river check is raar na zo'n turn c/r, zeker op zo'n board als dit. Ik heb ook vaak de neiging om dit als zwakte te zien. Hij heeft of 9x (die normaal de river zou moeten doorbetten) of Ax (die normaal slechter is gezien de preflop actie). Vroeger was ik ook altijd geneigd om nogmaals b/c te spelen dus.

Het nadeel hiervan is echter dat je de pot wel erg opblaast als je achter ligt. Dat BB nu in de hand zit maakt het iets gunstiger (aangezien die praktisch altijd een slechtere Ax zal hebben), maar als je alleen HU zou zitten moet je 67% van de tijd goed zijn om te betten, omdat je niet tegen een raise gaat folden terwijl hij dat normaal enkel met een betere hand zal doen.

Daar komt bij dat dit soort rare lines (c/r drawloze paired turn, check river) volgens mij vaker precies de traps zijn die ze ook lijken, dan dat het zwakte is.

En ik zie het ook zo: als hij een slechte Ax had gehad die hij enkel had gedowncalled, had je ook alleen 2 BB van hem gevangen op de turn+river. Als je nu op de river niet doorbet heb je ook 2 BB van hem gevangen.

Om die reden check ik de river dus liever behind. Kan ook een note van zijn hand maken eventueel.