NL 20: AJ met A op flop

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Gistermiddag een vervelende pot moeten spelen op NL 20.

Preflop raise met AJs....

Vervolgens 2 callers

Standaard een CBet denk ik... Is mijn betsizing oké?
      Vervolgens 1 caller

Wat doen jullie op de turn op de raise van mijn "tegenstander"
      folden? call? reraise?

Als ik call moet ik op de river all in? Dus kan ik beter op de turn volle bak?

Stats MP1: VPIP 21 PFR 9 op 1300 handen

Pacific, $0.10/$0.20 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: $29.43 (147.1 bb)
      BB: $24.35 (121.8 bb)
      Hero (UTG+2): $20.30 (101.5 bb)
      MP1: $33.35 (166.8 bb)
      MP2: $17.17 (85.9 bb)
      MP3: $10.70 (53.5 bb)
      CO: $20.46 (102.3 bb)
      BTN: $20 (100 bb)

Preflop: Hero is UTG+2 with J A
      Hero raises to $0.70, MP1 calls $0.70, 3 folds, BTN calls $0.70, 2 folds

Flop: ($2.40) 9 T A (3 players)
      Hero bets $1.80, MP1 calls $1.80, BTN folds

Turn: ($6) 6 (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $4.60
  • 7 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      AJs fold ik UTG2 :) . MP1 open ik het wel :) .

Standaard cbet inderdaad al vind ik het eigenlijk wel kut want volgens mij bet je niet voor value... Enkel tegen iets als QJd en QKd. Ze zullen vooral PP's en AQ+ hebben namelijk. En PP's folden en AK/AQ callt. Daarom vraag ik me af of je hier niet beter checkt en als ze behind checken je gewoon de turn bet (@ coach). Het voordeel is wel dat het hand makkelijker speelbaar is als je gewoon bet.

Op de turn check ik dan wel omdat het een vrij marginale hand is tegen de range van villain. Als hij daar bet is een fold wel goed :) . Ze zullen daar niet echt loose floaten.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ben het eens met Farma, buiten pf, daar mag je wel AJs openen tenzij de tafel echt loose is (denk dat je niet gezien hebt dat er maar 8 spelers aan tafel zitten, Farma?).

Denk niet dat MP1 daar loose called aangezien hij gesqueezed zit op de flop. Op de turn zit je uit positie en als hij de river nog eens bet moet je toch opgeven.

Vind het goed gespeeld...
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Nja het kan maar open hem meestal vanaf MP1 :) . Er zitten idd 8 spelers aan tafel maar hij is nog steeds UTG2 ;) .
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      AJS openen kan wel , ofsuit zou ik het niet doen.
      Verder kan je idd de hand zo wel spelen , zowieso is ch-call de slechtste line op de turn , ofwel speel je bet-fold ofwel speel je check-fold
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Stel nu dat we hier weten dat we tegen een reg spelen... Kun je als line op de turn dan ook check/raisen?

Reden hiervoor is dat hero vaak zal cbetten en villain dan dus ook vaker zal callen in de hoop dat hero op de turn opgeeft. Als je dan zou checken kun je hem veel handen uit deze range laten blufbetten omdat hij denkt dat je opgeeft. Vervolgens raise je dan eigenlijk nog steeds tegen het grootste deel van zijn preflop callingrange, waar je volgens mij redelijk op voor staat. Turn is een blank, dus weinig kans dat villain dan ineens wel gehit heeft...
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Bedankt voor de reacties...

Ik vond de hand erg lastig...

Vooral omdat je op de flop veel kan hitten...
      Ik heb de turn nog gecalld...

Op de river kwam er wederom een blank maar kreeg
      ik de all in...

Ik heb hem alsnog gefold...

Kortom Yoshiwa ik had idd op de turn al moeten folden...
      Of daar moet reraisen/shoven!
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      vind ch-raise awfull :
      1)mensen barrelen niet vaak , dus je kan gewoon ch-call spelen als je denkt dat ie vaak genoeg stabt
      2)als ie beetje capabel is shoved ie zijn draws over je ch-raise heen , en wat ben je dan vanplan , voor stacks spelen met AJ?
      3)als ie goed is en je image wat slecht is shoved hij ook met AK/AQ erover , want je line rept semiblufs