TPTK moeilijk board

• WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Preflop std. Flop call ik om de turn te raisen. Als hij mijn turn raise had gecallt had ik denk ik de river behind gecheckt. Achteraf denk ik niet dat het de beste line is om zo de hand te spelen. Kan ik hier vanaf de flop het beste downcallen? Ik weet niet waar ik sta daarom vind ik het zo moeilijk. As played is het imo wel een fold op de turn omdat hij gewoon heel veel sterkte toont en mijn TPTK niet veel waar is op dit board.

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($14.70)
      BB ($20.55)
      UTG ($6)
      UTG+1 ($17.75)
      UTG+2 ($16.65)
      MP1 ($7.30)
      MP2 ($12.15)
      Hero ($11.85)
      BTN ($7.45)

Dealt to Hero 6:diamond: A:diamond:

fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.50, fold, SB raises to $0.75, fold, Hero calls $0.25

FLOP ($1.75) 4:spade: 6:heart: 3:diamond:

SB bets $0.25, Hero calls $0.25

TURN ($2.25) 4:spade: 6:heart: 3:diamond: 2:spade:

SB bets $0.50, Hero raises to $1, SB raises to $1.50, Hero folds

SB wins $4.05
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Hoe loose was deze tegenstander pre?

Denk dat dat een erg belangrijke factor is in deze hand.

Is ie loose dan kan de 5 in zijn range zitten maar dan zou ik hem nog wel raisen op turn denk ik.

Was ie tight dan moet je echt gaan denken of je turn nog wel wilt callen. Hij 3-bet je 2x (op flop en turn) en dan moet je denk ik gaan vrezen voor QQ+.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Je kan de turn niet r/f spelen, omdat je te veel outs hebt. Je hebt 4 outs naar split pot met een 5 = 2 effectieve outs. Daarnaast heb je 5 outs naar two pair / trips, waar je vaak ook mee zal winnen op de river. Je krijgt 1/10 om te callen en daarmee dus de juiste odds om te callen voor je outs.

Hij kan de 5 natuurlijk wel hebben, maar ik denk dat hij ook vrij vaak een andere hand gaat hebben, zoals een hoog pocket pair. Daarnaast zitten er ook niet zoveel 5-en in zijn range.

Om deze redenen zou ik de turn r/c spelen. River is dan lastig, maar ik ben op deze limieten geneigd er dan nog een call tegen aan te gooien omdat ze niet altijd even redelijk zijn, de pot dan groot is en je dan ook een note kan maken van de hand die hij had.