Vraagje over $50 na 90 dagen

• Revenem
      Revenem
      Bronze
      Hallo,

gelukkig heb ik al genoeg punten verzameld om mijn $50 te houden, dus zelfs wanneer het nieuwe academiejaar begint zal ik dus een kleine bankroll hebben om tijdens de vrije momenten mee te spelen.

Maar ik zou graag mijn bankroll wat uitbreiden door het Tell a Friend programma. Daarom ben ik graag over alles op de hoogte zodat ik een volledige uitleg kan geven.

Als je genoeg punten verzamelt, mag je de $50 houden. Verzamel je niet genoeg punten en is je bankroll boven de $50, dan wordt er $50 teruggeboekt. Is ze onder de $50, wordt alles teruggeboekt. Raak je ze kwijt, dan is dat maar zo, je wordt niet verplicht die terug te betalen of zo.

Maar stel nu dat je de $50 verliest, en je zelf bv $20 stort. Kan pokerstrategy het verschil zien tussen eigen geld en het startkapitaal van pokerstrategy, of zal men die $20 in beslag nemen als de periode van 90 dagen verstreken is en het minimum aantal punten niet is gehaald?

Dank bij voorbaat,

Revenem
  • 5 antwoorden
    • wafelenbak
      wafelenbak
      Bronze
      Hoeveel punten moet je verdienen op je BR te houden? :x
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Beste Revenem,

Pokerstrategy stort wanneer je je aanmeld, de quiz doet en je account invult 50$ op je account.
      Hiermee krijg je de kans om een bonus vrij te spelen van 50$ of van 100$.
      Veel sites betalen de bonus echter gedeeltelijk uit en de periode waarin je die kan vrijspelen verschilt ook.

Neem ik als voorbeeld even Full Tilt poker, de room waar ik zelf speel.
      Daar heb je 120 dagen de tijd om 50$ vrij te spelen.
      Ze betalen je bonus in stukken van 5$ uit.
      Heb je dus na 120 dagen een bonus van 17$ vrijgespeeld dan heb je op je cashier:
      ->50$ startkapitaal
      ->15$ bonus (3 stukken van 5$, de 2$ vervalt)
      -> +eventuele winsten of - eventuele verliezen

De rest van je bonus vervalt en kan niet meer worden vrijgespeeld.
      Er wordt echter niks teruggestort naar pokerstrategy!
      Dit geld staat op je cashier en daar blijft het.

Nu is het zo dat, voor je dit geld kan afhalen op je bankrekening, je dit geld eerst moet vrijspelen. Dit gaat over je startkapitaal en de ontvangen bonus. Elke winst die jij zelf maakt is onmiddelijk "vrij" en kan je onmiddelijk storten (met die verstande dat alle rooms een min. bedrag hebben om uit te cashen).
      Hoeveel punten/rake je moet genereren voor je startkapitaal & je bonus is vrijgespeeld en dus gestort kan worden verschilt van room tot room.

En natuurlijk ziet men heel duidelijk het verschil tussen wat startkapitaal, bonus, jouw stortingen & jouw winst is.
      Het geld dat je zelf stort kan je naar vrij believen opnieuw uitcashen (maar met min. bedrag in achterhoofd).

Aan je vrienden zou ik vertellen dat ze zich zeker niet hoeven aan te melden om een rappe 50$ te verdienen (op hun bankrekening dan). Dit is namelijk maar 33.45 euro op dit moment, ze zullen sowieso een heel deel handjes moeten spelen voor ze kunnen uitcashen, en als ze voor de easy money gaan is de kans groot dat er van die 50$ niks meer overblijft.

Grtz
      Elias
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Hallo Elias,

dank je voor je antwoord. Het is goed dat je mij verteld hebt dat het 120 dagen is en geen 90 dagen, ik had bijna de verkeerde informatie doorgegeven :(

Over de terugstorting naar Pokerstrategy ben ik echter wel zo goed als zeker: die vindt wel degelijk plaats als je de benodigde punten niet hebt behaald en er nog iets overschiet van je bankroll.

Zoals je gezegd hebt is de kans hiertoe nogal klein. Of wel haal je de punten, of wel speel je je BR gewoon kwijt.

Wat ik me dus afvroeg is wat er gebeurde als je je BR kwijtspeelde, besluit dat het toch best een tof spelletje is en zelf een tiental dollar stort en de termijn van 120 dagen verloopt. Als je dan de punten nog niet behaald hebt, of PS kan zien dat het je eigen centen zijn of dat die ook terug gehaald worden.

Ik zag andere vragen beantwoord worden en deze vraag niet, waardoor ik denk dat het nogal een moeilijke vraag is, waarschijnlijk wegens heel weinig voorkomend. Omdat ik maandag een kleine week op vakantie vertrek (mis ik de BoD deze week, ik moet er maandag heeeeeel vroeg uit:( ) wou ik het voor dat moment afhandelen en heb ik het ook op het Engelse forum gepost, maar daar weet men het blijkbaar ook niet zeker :P

Ik weet dankzij jouw post al een stuk meer, maar ik ben er echt zeker van dat je een aantal punten moet halen binnen de 120 dagen ofdat de $50 (of wat - indien iets - er nog van overblijft) wordt teruggehaald.

Edit: wafelenbak, die info kan ik nu niet meer bekijken, al niet meer sinds ik het startkapitaal heb ontvangen. Voor mijn pokerroom, Pokerstars, was dit 300 base FPP, voor de andere weet ik het niet :(
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Revenem
      Over de terugstorting naar Pokerstrategy ben ik echter wel zo goed als zeker: die vindt wel degelijk plaats als je de benodigde punten niet hebt behaald en er nog iets overschiet van je bankroll.
      Ok ja dit kan dan misschien wel kloppen. Ik dacht dat dit niet het geval was omdat een van m'n oude TAF maten nog altijd een stuk van z'n 50$ heeft staan hoewel ie al een tijdje niet meer speelt.

En ik heb wel degelijk willen antwoorden op je vraag maar ik was misschien niet duidelijk genoeg. Het is echt niet mogelijk dat geld dat je zelf gestort hebt teruggaat naar pokerstrategy.

Met de rest kan ik je helaas niet verder helpen ;)
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Ik vermoede al zoiets, maar wou het gewoon bevestigd zien. Het lijkt mij namelijk moeilijk voor hen om het verschil te zien tussen bv $20 die overschiet van de $50 of $20 die is gestort nadat de $50 is verloren gegaan :P

Ze weten het precies zelf niet zo goed vermits er zowel hier als in het Engelse forum niet geantwoord werd. Maar je bent heel erg bedankt voor je hulp!