0,50/1,00 - donk turn (2x)

• Classical
      Classical
      Bronze
      1 van de Gold artikelen gaat over donken. En diezelfde avond kreeg ik twee keer de gelegenheid. Het idee is c/c flop en donk turn met een zeer sterke hand, om maximale value te krijgen. Beide keren zelfde villain. Ik vertel naderhand hoe het uitpakte, en ook wat villain in de tweede hand had. benieuwd wat jullie zeggen.

0,50/1 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with J:diamond: , T:diamond:
      2 folds, Hero raises, MP3 3-bets, 4 folds, Hero calls.

Flop: (7,50 SB) 9:diamond: , Q:spade: , K:heart: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets, Hero calls.

Turn: (4,75 BB) 3:spade: (2 players)
      Hero bets, MP3 raises, Hero 3-bets, MP3 caps, Hero calls.

River: (12,75 BB) 5:diamond: (2 players)
      Hero bets, MP3 raises, Hero 3-bets, MP3 caps, Hero calls.

Final Pot: 20,75 BB

0,50/1 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with 8:heart: , Q:spade: . CO posts a blind of $0,75.
      2 folds, MP1 calls, MP2 folds, MP3 calls, CO checks, BU calls, Hero calls, BB checks.

Flop: (6,50 SB) 8:club: , 8:spade: , K:club: (6 players)
      Hero checks, BB checks, MP1 bets, 3 folds, Hero calls, BB calls.

Turn: (4,75 BB) J:heart: (3 players)
      Hero bets, BB calls, MP1 raises, Hero 3-bets, BB calls, MP1 caps, Hero calls, BB calls.

River: (16,75 BB) J:spade: (3 players)
      Hero checks, BB bets, MP1 raises, Hero calls, BB calls.

Final Pot: 22,75 BB
  • 5 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      eerste ziet er goed uit. er is praktisch niks dat jou beat.

2) vind ik wat gewaagd, met trips. ik zou protecten
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      henne,
      Die 1e hand, praktisch niets? wat moet hem verslaan hij heeft toch de nuts, alleen split pot is mogelijk:o
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Makomar, vergeet je deze niet!? :)
    • Makomar
      Makomar
      Black
      sorry, het schijnt mij ik heb zij een keer angekeken, maar niets geschreven en daarna erop vergeten. nog een keer sorry.

C/C Flop, Donk Turn - Line. De idee van de Donk op de Turn in deze artikel is, dat jouw hand heel sterk is, en het board/de turnkaard niet gevaarlijk is - dus jij geen sterke hand "kan" representieren en de tegenspeler de turn gaat raisen en jij kan 3-betten. Een set is een heel goeie hand daarvoor, of een straat met een one/two gapper. Het is een variantie van slowplay.

1) Hier is het board wel gevaarlijk en JJ, TT, AQ gaat hier misschien allen callen op jouw donk. Als hij hier Turn en River capped (set, KQ, overplayed AA), zal hij ook de Flop gecapped hebben/naar jouw c/r Flop de Turn raisen/cappen. Dus denk ik niet, dat jij jouw value hier maximiert hebt.

2) Find ik goed. Omdat de K hier vaak nog een keer gaat raisen op jouw donk, omdat jij wel met JT :club: de flop kan callen, en de turn donken tegen een bluff (tenminste hij kan dat logisch vinden). De Riverraise callen is close, maar moet, denk ik.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Ok, dank, wederom zeer leerzaam. Dat het board niet gevaarlijk moet zijn had ik dus niet goed berepen :) maar is logisch zoals je het uitlegt.

Bizar was, dat beide handen vrij kort na elkaar op dezelfde tafel kwamen, met in beide gevallen dezelfde villain. In hand 1 verloor hij dus een grote (had wellicht nog groter kunnen zijn als ik standaard gespeeld had), en in hand 2 bleek hij... J6o te hebben. Hij capt dus de turn op second pair! Achteraf zei hij iets van: ik weet nu hoe je die handen speelt, maar kennelijk dacht hij dat ik blufte, terwijl ik in hand1 dus wel de nut straight flopte... Heel jammer van die river, anders was hij mooi slachtoffer geworden van zijn eigen "read". :)