Nl 5 - Ak

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      villian had een 3bet percentage van 14% (ondanks dat ik maar weinig handjes op hem heb).. kan ik hier profitable broke pf?

Known players:
      Position:
      Stack
      MP2:
      $1,81
      Hero:
      $5,48
      CO:
      $5,24

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:heart: , K:spade:
      2 folds, MP2 calls $0,05, Hero raises to $0,25, CO raises to $0,72, 4 folds, Hero raises to $5,48 (All-In), CO calls $4,52 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

Flop: ($10,60) 5:spade: , 5:club: , 4:spade:
      Turn: ($10,60) 7:spade:
      River: ($10,60) J:diamond: (2 players)

Final Pot: $10,60
  • 5 antwoorden
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Ik vind dat je snel all-in gaat. Zeker bij een hand als AK die je nog moet verbeteren. Na zijn reraise is het imo niet profitabel om verder te spelen. Hoogstens een call maar die doe ik eigenlijk nooit op een raise. Nu ga je allin en hit je niks op de flop waardoor je met overcards zit die eigenlijk niks waard zijn.

AK is mijn meest verliesgevende hand omdat ik altijd dacht dat deze als een monster gespeeld moest worden. Maar zonder een hit is het gewoon een waardeloze hand. Bij een reraise preflop zal ik deze dan ook altijd folden.
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      14% is echt suuuper veel (voer maar in 14% in, in de equilator). Dat maakt het echt een super easy allin met AK (zelfs als het sample nog niet zo groot is). Normaal zou je het wel ongeveer 2.2 keer zijn sizing moeten maken, maar ik vind, omdat je hier AK hebt en omdat je toch commited bent na een 4bet (dat komt doordat de pot al groter is omdat je 5bb geisoleerd hebt). Dit wel een ok play. Hij zal sowieso suuuuper vaak moeten folden en daarnaast heb je waarschijnlijk ook wel ok equity tegen zijn callingrange. Vind hem wel goed gespeeld dus.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Dopie het kan aan mij liggen maar volgens mij haal je de 3bet stat en de pfr stat door elkaar heen. Villain speelt 18/14 wat gewoon normaal tight-aggressive is preflop en zijn 3bet% zie ik er niet bij staan.

Ik flat AK soms wel als ik IP zit en me niet wil isoleren tegen beter. Maar omdat je hier uit positie zit is het lastiger spelen postflop idd. Na CO's 3bet shove je meteen terwijl je ook nog een kleinere 4bet hadden kunnen maken. Zelf fold ik hem vrij makkelijk op een 3bet uit positie.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      eevqq nogmaals, ik haal de stats hier niet door elkaar. zijn 3bet percentage was hier 14% (wat in elephant bij mij wel wordt meegenomen, en idd niet als je hem converteert naar ps), en toevallig is dat hier hetzelfde als zijn raise preflop percentage. met een normaal 3bet percentage van zeg 2,5% (ak + , qq+ oid) is dit natuurlijk een easy fold, maar tegen zo'n hoog 3bet percentage niet.. 4betten is hier een optie, maar dan ben je sowieso commited tegen een eventuele shove en bij een call van mijn 4bet met 50% resterende stack spelen oop lijkt me niet echt ideaal..
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ok sorry, tegen 14% kun je idd veel makkelijker broke gaan. Moet wel zeggen dat 73 handen echt een te klein sample is voor 3bet%, heb je zeker een paar honderd handen voor nodig.