Do not tell a friend?

• ssacr
      ssacr
      Bronze
      Beste Pokerstrategen,

Na een begin vol goede moed baal ik behoorlijk van een hoop dingen hier en ik zou graag horen of dat aan mij ligt, want dan geven we het nog een kans. Als dat niet het geval is , jammer.

Ik heb diverse mensen aangemeld, maar dat stuit op de ID-check.Voor de goede orde, het maken van een kopie van een legitimatiebewijs is wettelijk niet toegestaan.Het mag gebruikt worden om te identificeren, verder niets.Dit heeft een reden. In de VS is identiteitsfraude een groeiend probleem.Dat is hier ook al het geval. Als je dit niet geloofd, Youp van 't Hek weet er alles van, net zoals Sony. Zelf hou ik het simpeler.Vroeger lachten we om zoveel dikke Amerikanen en de grote verpakkingen. Kijk maar eens om je heen en probeer een literfles cola te kopen (vroeger normaal), wat ik wil zeggen, je legitimatie opsturen is gewoon riskant.

Een van de mensen die ik aangemeld heb, heeft na lang twijfelen wel een legitimatie opgestuurd. Nog niet in orde, want willen ook de achterkant zien (...)
      Dat is nogal wat om te vragen, officieel niet eens legitiem. Als daar nou een enorm risico tegenover stond... Zoek je naar een manier die wel legitiem is en die zijn er zat. Maar wat is het risico als ik hier een dubbele account aanmaak of iemand is niet wie hij zegt?

PS leert mensen in mijn ogen in de eerste plaats om niet te verzuipen in de pokerwereld, belangrijk. Zo kun je met die 50$ genoeg spelen om in principe dat via rake terug te betalen en er zijn inkomsten aan reclame waar een bepaald % aan inkomsten uit komt. Het is dus een investering, door verschillende partijen die de winst verdelen. Hier is niets op tegen, alle partijen, ook jij, worden hier beter van. Maar is alles wat gevraagd wordt voor een bruto investering van 50$ door verschillende partijen wel in verhouding tot de risico's die er wel degelijk zijn. Let wel, goede bedoelingen zijn niet hetzelfde als een garantie.Sony wilde ook niet gehackt worden, maar er zijn veel meer voorbeelden te noemen. Zelf heb ik me nooit hoeven te legitimeren overigens. Het feit dat men dit vraagt (ook de achterkant, waarom?) staat niet in verhouding volgens mij.

Waarom zou dit dan toch gebeuren? Mijn idee is dat een hoop mensen hun startkapitaal er doorheen knallen. Een onverwachte meevaller als het ware zonder weinig waarde.

Uit eigen ervaring, je weet feitelijk niet waar je voor kiest als je een site kiest en bovendien heb je vaak al een eerste liefde. Waarom zijn daar niet meer mogelijkheden. Dit alles resulteert in spelen op een site die je niet kent. Ik geloof dat er tijd voor nodig is om je ergens thuis te voelen, ook op een pokersite.Geld snel weg, PS onder druk omdat de opbrengst tegenvalt.Waarom krijg ik geen punten voor sites die ik al had? Omdat Ps ook zijn geld verdient met de content. In deze opzet win je alleen geen vaste klanten voor sites, iets wat in principe the nuts is voor PS, maar zeker ook voor jou!

Je kan ook zonder je goedgekeurde legitimatie een account aan maken via PS om toch te profiteren van de content. Voor wie het nog niet weet, alle content van hier is ook te vinden op internet, tot antwoorden op de quiz aan toe. Dat is dus geen argument.Volgens mij probeert men nu een probleem op te lossen met verkeerde middelen. Je krijgt nu mensen die heel ver gaan voor 50$ maar die als ze verder kijken ook weer verder zullen gaan.

Waarom verder gaan? Als iemand die hier enthousiast begon, ben ik toch vrij snel afgehaakt. De sites waar ik mijn startkapitaal had bevielen niet, als ik deelnam aan coaching kreeg ik het gevoel van een buitenstaander in een incrowd wereldje. Wat ik hier ook mis is topspelers. Waarom nemen die geen deel, of zij ze alleen toegankelijk via een bepaalde status? Het echte bespreken van handen gebeurt hier niet. Ik vergelijk dit met 2+2, waar ook jullie content volop te vinden is. Het meeste wat ik hier lees is gezeur over een verlies of over winst per uur.

Een ding is dat als je wil leren pokeren volgens mij de lol belangrijk zijn, ervaring opdoen, het omgaan met tegenslag en veel meer dingen.Wat ik hier vooral hoor is mensen die kijken hoeveel per uur, leuk maar het begint volgens mij met het hebben van plezier en hoeveel per uur komt als we eerlijk zijn voor de meeste mensen nooit ter sprake omdat er dan sprake is van zoveel meer factoren.

Hier wordt wel op ingespeeld in mijn ogen door mensen een niveau te laten kopen, iets waar actief op gestuurd wordt.Men suggereert hier dat men met het kopen van "materiaal" een bepaald resultaat bereikt. Poker is leren en ervaring. Dat kost tijd. Alleen de opzet is commercieel - niks op tegen- maar dat kan leiden tot teleurstellingen.

Als laatste wil ik nog vragen waarom er software aangeboden wordt, regelmatig, die zonder uitzondering stoort. Krijg bijna medelijden als ik weer lees wat voor problemen er zijn, iedere keer. Registratie speelt ook hier vast een rol.Als je iets doet, doe het goed, anders niet zou ik willen zeggen.

Voor wie dit allemaal te veel leeswerk vindt, een samenvatting:

1- Ik heb problemen met TAF/ ID- check
      2- De sfeer is nogal incrowd
      3- Inhoudelijk geen community ( in letterlijke zin)
      4- het verkopen van punten ( ondermijnt principieel de idee van een community)
      5- De irritante software
      6- Het niet tracken van sites niet aangemaakt via PS.

Lang verhaal, als je de moeite hebt genomen , schiet maar! Dit is mijn gevoel. Ooit durfde ik de quiz niet te maken voordat ik goed alles geleerd had. Ik nam het dus serieus. Nu ik het ken zeg ik de moeite was het niet waard en soms zeg ik nog wel eens tegen iemand dat ze hier 50 kunen krijgen, vraag alleen nooit meer omdat via mij te doen.

De reden dat ik toch zoveel woorden hier aan besteed is omdat ik het leuk zou vinden als er een goede Nederlandse community zou zijn. Aan de andere kant, poker is internationaal en PS kent te veel regels die verkocht worden als een bonus.Zeker niet als je bedenkt dat alle aanbod en mogelijkheden overal te vinden zijn.
  • 10 antwoorden
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Hey ssacr,

Eerst en vooral: hartelijk bedankt voor jouw feedback. We stellen die zeer op prijs, want het stelt ons in staat om ons product te verbeteren en optimaal af te stemmen op de wensen van de gebruiker. Ik ben dan ook heel erg blij dat je naar dit forum bent gekomen om jouw feedback te geven en niet gewoon teleurgesteld bent afgehaakt.

Het grootste punt van jouw post draait om de ID-check. Heel begrijpelijk en ook heel wat mensen vinden het niet leuk om hun ID door te sturen naar een derde partij. Ik kan me best voorstellen, als actief gebruiker van ons TAF-systeem, dat dat tot frustraties leidt. Je brengt immers nieuwe leden aan, die dan afhaken op het moment dat we hen om hun ID vragen.

Eerst en vooral, zoals je ook zelf al aanhaalt, is het belangrijk om er op te wijzen dat de ID-check enkel nodig is voor spelers die een gratis $50 startkapitaal willen ontvangen. Wanneer een speler gebruik wil maken van een van onze bonusaanbiedingen bij een partnerroom, is een ID-check niet nodig.

Gaan ze toch voor het startkapitaal, dan voeren we steekproefsgewijs een ID-check uit. Niet iedereen hoeft die te ondergaan, maar het kan zeker voorvallen. Bij een ID-check bewijs je door middel van een officieel document (bijvoorbeeld je paspoort), dat je daadwerkelijk die persoon bent die zich heeft aangemeld. Dit is noodzakelijk om fraude te voorkomen.

Het gaat hier niet zozeer om mensen die het startkapitaal éénmalig verspeeld hebben en het een tweede keer ernstiger willen proberen. Het gaat meer om grootschalig bedrog, dat in het verleden helaas al voorgekomen is. Nadat er pogingen ondernomen werden om het startkapitaal duizenden keren te ontvangen, zag PokerStrategy.com zich genoodzaakt de ID-check in te voeren. Dat valt helaas niet te veranderen, aangezien dit model niet blijft werken als mensen voor $50.000 trachten te frauderen.

Wat ik je echter wel kan verzekeren, is dat de gegevens enkel gebruikt worden om de identiteit van mensen te bevestigen. Ze worden nooit voor andere doeleinden gebruikt. We hebben een heel strikte Privacy Policy, waar niet van afgeweken wordt. Je kunt die er hier op nalezen.

Voorts vind ik het jammer om te horen dat je je buitengesloten voelt tijdens coachings. Dat is echt niet de bedoeling en het zou echt niet zo mogen aanvoelen. We hebben hier echt een leuke community, die erg tolerant is voor nieuwkomers en hen snel in de groep opneemt. Iedereen is hier ooit als nieuweling aangekomen, veel mensen zijn blijven hangen.

Om het communitygevoel te bevorderen, organiseren we ook vaak zaken waaraan de hele community kan deelnemen. Zo staat er deze zondag zelfs een straddle op het programma. Misschien is het wel een leuk idee om daar zelf aan deel te nemen en zo de community wat beter te leren kennen? In deze thread houden we elkaar dan op de hoogte en kun je ook praten over handjes of opvallende gebeurtenissen aan tafel.

Handbeoordelingen vinden plaats in de subfora die je onderaan dit forum vindt. Hier praten we bijvoorbeeld over No-Limit: http://nl.pokerstrategy.com/forum/board.php?boardid=1557 maar er zijn ook boards voor MTT's, SnG's, PLO,... Dagelijks posten daar heel wat mensen hun handen en worden ze vooruit geholpen door onze coaches. Deze coaches hebben allen bewezen over de nodige pokervaardigheden te beschikken om die bepaalde limieten te coachen. Onze coaches zijn overigens best toegankelijk, ze staan zeker niet boven de community.

Ik hoop hiermee wat duidelijkheid geschept te hebben en wil je nogmaals hartelijk danken voor jouw feedback. Als je zelf concrete zaken wil voorstellen om het communitygevoel te verbeteren of om jouw verblijf - en dat van andere nieuwe PokerStrategen - hier aangenamer te maken, dan horen we die heel erg graag.
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Nog even dieper ingaan op de puntjes die je zo net hebt toegevoegd:

Het verkopen van punten (ondermijnt principieel de idee van een community)

PokerStrategy.com heeft inderdaad een visie: we willen jou gratis leren pokeren, omdat we aan succesvolle pokerspelers op onze beurt ook geld verdienen. Het is een win-win situatie, voor alle partijen.

We stellen onze content volledig gratis ter beschikking en geven alle oprechte leden een gratis $50 startkapitaal om mee te leren pokeren. Op die manier hoeven ze zelf niet te storten en riskeren ze zelf geen geld. In ruil voor het spelen op een pokerroom ontvangen ze StrategyPoints, waarmee ze doorstijgen in het statussysteem en na verloop van tijd al onze content gratis en voor niets kunnen bekijken. Dat is best uniek en we zijn daar dan ook best trots op.

Echter zijn er ook heel wat leden die niet tracked spelen (daar ga ik zo dadelijk op in), maar ook onze content willen bekijken. Om ook rekening te houden met de wensen van die personen, hebben we deze extra service aangeboden en is het mogelijk om punten te kopen in de points shop.

Dit is echter enkel bedoeld voor die bepaalde doelgroep en iemand die gratis wil profiteren van onze content, kan dat nog steeds. We maken het hen écht niet moeilijker, omdat we nu ook een points shop hebben. Net integendeel: we geven tijdens de winter heel wat bonuspunten weg, zodat het makkelijker wordt om door te groeien in het statussysteem. Een overzichtje van alle onze winterpromoties (met in bepaalde weken dubbele StrategyPoints bij alle rooms!) vind je hier.

5. De irritant software

Welke software bedoel je precies? Gaat het over de PokerStrategy.com software, zoals de Elephant, de PokerStrategy.com SideKick en Equilab?

6- Het niet tracken van sites niet aangemaakt via PS.

PokerStrategy.com zou zijn leden dolgraag toestaan zich te laten retracken zodat ze StrategyPoints kunnen verdienen. Wij zouden hier geen énkel probleem mee hebben. Echter, helaas, staat de pokerroom zulke zaken niet toe.

We zijn ook niet de enige affiliate. Als iemand zich bv. aanmeldt via een andere affiliate, dan ontvangt die affiliate een deeltje van de rake. Als wij hem dan zouden retracken, nemen we zomaar de inkomsten van dat andere bedrijf af en dat kunnen we jammer genoeg niet maken.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Overigens vind ik het retrackgedeelte wel een probleem. Ik als klant mag toch zelf wel bepalen wie aan mij verdient? Ik vind gewoon dat er een standaard termijn (zegge: een jaar) moet zijn dat een affiliate profiteert van de doorverwijzing en dat als die is afgelopen een klant zelf mag bepalen wie aan hem gaat verdienen?
      Doet de klant niks of vraagt niet om een verwijzing door een ander: dan blijft affiliate A verdienen... Als hij wil verhuizen mag hij zonder "opzegtermijn" weg.

Dat is in ieder geval in verzekeringsland ook zo: als een klant over wil stappen naar een andere tussenpersoon dan vervalt op een gegeven moment de commissie voor de eerste tussenpersoon.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      @ seth:

Op zich zou dit wel een idee zijn, omdat de affiliates zo ook weer gedwongen worden om een goede service/content te bieden voor de leden. Iets wat het meerendeel van de affiliates niet doet. Voor ons zou dit dan uiteraard goed zijn.

Anderzijds verplicht je de affiliates dan ook weer om een prijzenslag aan te gaan, waardoor ze minder investeren om nieuwe spelers aan te trekken, maar meer om hun grote klanten te belonen. Dit zorgt weer voor risico's met illegale rakeback en affiliates/skins die daardoor broke gaan waardoor spelers hun hele bankroll verliezen -> Slecht voor de speler -> slecht voor het image van poker in general.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Solid answers!
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Enige punt wat ik wil aandragen is....

De mensen die jij aangedragen hebt en die het vreemd vinden dat hun ID gecontroleerd wordt zodat het niet 1 persoon is die 20 x 50 dollar ontvangt. Maar zodra ze iets leuks gewonnen hebben op zo'n site gaan ze a la minute hun ID uploaden om te kunnen cashen. Wat is het verschil tussen een pokerclient vertrouwen en deze site? Ook daar kunnen mensen gegevens doorspelen of gehackt worden.

Als je naar sites als (zal de namen iets vermommen) 'rakebackbros' of 'mypokercash' en hen als affiliate neemt zal je toch ook echt je ID moeten uploaden. Soms zelfs door er een handgeschreven nummer wat in je scherm komt naast je ID te leggen en er een foto van te nemen. Dus wat dat betreft is het hier makkelijker.

Snap het probleem niet zo. Of je nu online CD's koopt met een creditcard waar iedere medewerker daar je pasnummer, naam en adres kan achterhalen met betreffende security code. Het is het internet. Je vertrouwt iets of niet.

Als mensen een site die al vele jaren bestaat en goede recensies heeft niet eens je naam, straat, woonplaats en ID nummer door kan geven dan kan je beter van het net afblijven.

edit: De rest van je punten zijn drogredenen omdat jij je geld niet krijg omdat al die mensen die je verwijst teveel problemen zien.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door mvd1978
      edit: De rest van je punten zijn drogredenen omdat jij je geld niet krijg omdat al die mensen die je verwijst teveel problemen zien.
      Het is niet omdat je niet akkoord bent met iets dat het een drogreden is hé. Ik ben het ook niet met alles eens wat ssacr zegt maar wat punt 4 betreft zit ik ook met wat weerstand. Als het nu positieve of negatieve feedback is, ik apprecieer het wel als iemand hiervoor tijd neemt.

@ssacr, onderaan van je tekst schrijf je "voor wie dit allemaal te veel leeswerk vindt, een samenvatting...". Ik vind dit een goed initiatief maar dan start je best met de samenvatting :P
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Kwist niet dat het illigaal was om kopie van je identiteitskaart te nemen.
      Gisteren nog een kopietje naar gemeentehuis moeten opsturen :P

Even dieper ingaan zonder teveel trollen.

1. Taf-systeem. Niks aan te doen. Anders massaal misbruik.
      2.Sfeer. Meer moeite doen om 'ingeburgerd' te geraken. Je doet zoveel moeite als jezelf wil.
      3.Snap ik niet. Wat versta je dan onder een community?
      4.Who cares, juist of der al veel mensen die status gekocht hebben. En in community praten ze ni meer met nen daimond dan met ne silver/brons. Behalve als ge wa fans wilt hebben :tongue:
      5.Irritante software? Huh, wat dan? Kvind alles wat strategy aanbiedt ok.
      6.Achja, speel dan op andere site, als je goed genoeg bent lijkt me dat geen probleem.

Wat wel zo is, en wat ik zo beu ben. Is de 'wij wassen onze handen in onschuld' antwoord .
      PokerStrategy.com zou zijn leden dolgraag toestaan zich te laten retracken zodat ze StrategyPoints kunnen verdienen. Wij zouden hier geen énkel probleem mee hebben. Echter, helaas, staat de pokerroom zulke zaken niet toe.

Want ze zouden ook gewoon afspraak kunnen maken met de pokersite dat ze niks verdienen als persoon speelt op site, maar dat site wel de punten doorgeeft zodat jij wel punten verdient op pokerstrategy, maar pokerstrategy niks aan jouw verdiend. Maar dit is natuurlijk niet commercieel voordelig.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
      Want ze zouden ook gewoon afspraak kunnen maken met de pokersite dat ze niks verdienen als persoon speelt op site, maar dat site wel de punten doorgeeft zodat jij wel punten verdient op pokerstrategy, maar pokerstrategy niks aan jouw verdiend. Maar dit is natuurlijk niet commercieel voordelig.
      1) Laat ik beginnen met te zeggen dat dit uiteraard ook het commerciële oogpunt een factor is (een belangrijke factor zelfs, want iedereen die hier bij PokerStrategy.com werkt wil ook graag zijn/haar huur betalen aan het einde van de maand. :s_cool: ). Daarnaast gebruiken we deze inkomsten voor het creëren van allen content/software/website etc.

2) Daarentegen weet ik bijna zeker (ik ken de letterlijke contracten niet), dat een pokerroom niet zomaar JOUW rake gegevens mag doorgeven aan allerlei affiliates. Van de pokerrooms waar jij gekoppeld bent krijgen we deze gegevens, omdat je door het linken hier "automatisch mee instemt". De pokerroom mag echter niet zomaar alle gegevens over hoeveel jij raket, op welke dagen je speelt etc doorgeven aan een andere partij.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      antw 1 was meer dan genoeg :P
      antw 2 is technisch zever die als men wil, te overbruggen valt. 'Als jij als speler je akkoord geeft' (kwats-reden) Dit doe je nu bij tracken toch ook?

Ps. Hoor mij zagen, terwijl ik master of retracken ben :coolface: :coolface:
      ssssstttttt