AA en zowel pre als op flop cap

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Wist niet wat ik met deze hand aanmoest. T/m flop is ie redelijk standaard, maar wat moet ik doen op turn?

Beide tegenstanders waren aardige vissen:
      BTN: wat losser pre (qua 3-betten) met VPIP van 38, PFR van 0.6 en 3-bet van 9.1. Postflop ook niet al te aggro met AF van 0.4.

BB: VPIP 40, PFR 10 maar niet aggro met AF van 0.6 dus daar valt weinig over te zeggen lijkt me qua range behalve dat ie redelijk wijd is.

Zeker na de flop was veel in de richting van QQ+ iig voor de BTN die veel agressie toont. Op turn valt de Q en dit maakt dus set mogelijk. Moet ik hem (of misschien zelfs de BB) daar credits voor geven en downcallen of kan ik hier toch nog raisen?

River maakt straat mogelijk dus dat lijkt me gewoon een call en zeker geen raise.

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.10(BB) Replayer
      Hero ($3.73)
      BB ($1.80)
      UTG ($2.24)
      UTG+1 ($2.08)
      UTG+2 ($8.53)
      MP1 ($3.72)
      MP2 ($0.37)
      MP3 ($2.79)
      CO ($3.55)
      BTN ($3.42)

Dealt to Hero A:diamond: A:heart:

fold, fold, fold, fold, MP2 calls $0.10, fold, CO calls $0.10, BTN raises to $0.20, Hero raises to $0.30, BB calls $0.20, fold, fold, BTN raises to $0.40, Hero calls $0.10, BB calls $0.10

FLOP ($1.40) 8:heart: 5:club: T:spade:

Hero bets $0.10, BB raises to $0.20, BTN calls $0.20, Hero raises to $0.30, BB calls $0.10, BTN raises to $0.40, Hero calls $0.10, BB calls $0.10

TURN ($2.60) 8:heart: 5:club: T:spade: Q:club:

Hero checks, BB checks, BTN bets $0.20, Hero calls $0.20, BB calls $0.20

RIVER ($3.20) 8:heart: 5:club: T:spade: Q:club: 9:diamond:

Hero checks, BB checks, BTN bets $0.20, Hero calls $0.20, BB calls $0.20

BTN shows Q:diamond: Q:heart:
      (Pre 14%, Flop 10.1%, Turn 90.5%)

Hero shows A:diamond: A:heart:
      (Pre 67%, Flop 81.2%, Turn 4.8%)

BB shows K:club: K:spade:
      (Pre 19%, Flop 8.7%, Turn 4.8%)

BTN wins $3.62
  • 1 antwoord
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Dit zijn toch wel vrij typische rocks, zoals deze spelers genoemd worden. Raisen alleen met goede handen en zijn postflop zeker alleen actief met goede handen. VPIPs van ~40 zijn natuurlijk niet laag, maar ook niet extreem hoog.

Wat preflop opvalt is dat BB de 3-bet enkel called en daarna op de flop raised en dat BTN juist preflop raised en capped en in eerste instantie op de flop de bet+raise alleen called en daarna opeens capped. Dit is best wel raar, zeker van een speler met maar 0.4 AF. BTN lijkt daarmee in ieder geval wel een premium range te hebben.

Op de turn is het jammer dat de Q een slechte kaart voor je is, want op blanke kaarten kan je eigenlijk nog wel c/r spelen. Nu doe ik dat liever niet, omdat de kans op een set toch wel redelijk aanwezig is. Ik zit nu enigzins te twijfelen tussen donk/call en check/call, maar speel zelf liever donk/call hier, omdat je in principe toch nog net iets vaker voor ligt dan achter ligt.

Daar komt bij dat als het dan raise/3-bet zou zijn gegaan op de turn, ik denk dat je je hand op moet kunnen geven.