Nl2 Aa

• Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Is mijn fold hier correct of was een call/herevalueer river beter geweest?

PartyGaming - $0.02 NL - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (MP): $2.00
      CO: $3.20
      BTN: $2.08
      SB: $4.00
      BB: $2.00
      UTG: $2.00
      UTG+1: $0.98

SB posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: ($0.03) Hero has A:club: A:spade:

fold, fold, Hero raises to $0.08, CO calls $0.08, fold, fold, fold

Flop: ($0.19, 2 players) T:heart: 7:spade: Q:heart:
      Hero bets $0.16, CO calls $0.16

Turn: ($0.51, 2 players) 2:spade:
      Hero bets $0.38, CO raises to $0.76, fold

CO wins $1.21
  • 6 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Prima fold! Ik ga er vanuit dat dit tegen een standaard speler was en eigenlijk loop je hier enkel nog voor tegen KK (die hij preflop zou 3betten) of AQ. Turnraise is vaak nuts, en zeker op dit board.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Prima fold! Ik ga er vanuit dat dit tegen een standaard speler was en eigenlijk loop je hier enkel nog voor tegen KK (die hij preflop zou 3betten) of AQ. Turnraise is vaak nuts, en zeker op dit board.
      Alright bedankt, is soms een fine line tussen raise all in turn en bet/fold turn afhankelijk van board ;) Had dus ff twijfels...
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Zijn er standaard spelers op 2NL? Wat is "de nuts" voor een 2NL speler?

Vind een fold hier toch tight, niet?
      Tenzij hij natuurlijk "goede stats" had, maar toch een unknown op 2NL gooi ik het er toch in...
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik ga niet ontkennen dat het een tighte fold is, maar met welke handen verwacht je dat hij dit doet? Als je hier all-in gaat...door welke handen wil je hier dan gecalled worden?
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Op 2NL: K-K, A-Q, K-Q, soms Q-J en heel soms J-J.

Volgens mij zijn we veel te dikwijls geneigd om 2NL spelers als strategische denkers te zien die weten waar ze mee bezig zijn. Imo weet de meerderheid op 2NL dit niet, en moet je je speelstijl er ook aan aanpassen. Tenzij je bv stats hebt die aangeven dat het een beter dan gemiddelde 2NL speler is...
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik snap je punt Moneystef, maar er zitten op NL2 ook normale TAG regulars. Er is een groter aandeel fish, maar betekent niet dat je standaard unknowns als fish kunt beschouwen.

Ik denk dat je KK wel kunt schrappen uit de lijst. Die zal 90% van de spelers gewoon 3betten. Daarnaast zal hij dit ook niet doen met JJ, daar is totaal geen reden voor.
      De enige handen die dus overblijven zijn AQ/KQ en misschien ook QJ. Maar waarom zou hij daarmee op de turn minraisen? Waarom raist hij dan niet op de flop?

Je zou hier ook kunnen callen als je reads hebt dat hij agressief is op de turn en passief op de river. Anders zou ik een unknown hier nog gewoon credit geven en (tight) folden.