NL 10: JJ standaard raise gevolgd door kleine reraise

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Lastige handje met de flop die valt... (JJ vind ik sowieso lastig)

Ik raise preflop met 1 caller en een reraise van de Button.

Villain: VPIP 15 PFR 5 (110 handen) Agressiefactor 2.0
      CBet 100% (3 handen) WTSD 38% (21 handen)

Kortom: omdat hij raist op de button kan zijn range vrij groot zijn.
      (Kan ik dit zo zeggen?)

Een aantal vragen:

Kiezen jullie voor een call preflop?
      Flop? hoe verder?
      Op het bord liggen geen plaatjes.....
      Alle combo's sta je op voor...
      Ik krijg de standaard Cbet.... moet ik hier reraisen? of is de call voldoende?

De turn speel ik wederom check

De river is de Koning --> Ik check met de bedoeling om te folden
      Ik heb gelijk het gevoel dat ik misschien niet goed heb gespeeld

Help ;)

Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
      <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Tools[/url] Powered By <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Holdem Manager[/url] - The Ultimate <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Software[/url] Suite.

MP2: $12.14 (121.4 bb)
      MP3: $6.05 (60.5 bb)
      CO: $11.45 (114.5 bb)
      BTN: $11.02 (110.2 bb)
      SB: $1.90 (19 bb)
      BB: $15.40 (154 bb)
      UTG+2: $21.83 (218.3 bb)
      Hero (MP1): $10 (100 bb)

Preflop: Hero is MP1 with J J
      UTG+2 folds, Hero raises to $0.35, MP2 folds, MP3 calls $0.35, CO folds, BTN raises to $1.16, 2 folds, Hero calls $0.81, MP3 folds

Flop: ($2.82) T 9 5 (2 players)
      Hero checks, BTN bets $1.41, Hero calls $1.41

Turn: ($5.64) 2 (2 players)
      Hero checks, BTN checks

River: ($5.64) K (2 players)
      Hero checks
  • 4 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Of zijn range wijd is kun je aan z'n 3bet stat zien, maar na 110 handen kun je daar nog niet veel over zeggen. Ik ga er op deze limiet niet van uit dat mensen ineens een stuk wijder 3betten op de button. Als hij maar 5% raised preflop dan denk ik dat hij alleen premiums 3bet. Ik zou daarom alleen callen om te setminen, maar daar krijg je niet de juiste odds voor. Imo is het dus een fold. Je zit ook uit positie dus hij speelt lastig verder.

Flop call ik ook, raisen is niet handig want dan isoleer je jezelf alleen maar. Neem aan dat je niet broke wilt gaan op deze flop en raise-fold met een made hand wil je ook niet.

Turn check ik ook en villain checked daarna denk ik niet behind met QQ-AA aangezien er een FD op tafel ligt. Zou hem hier op AK zetten.

Op de river speel ik door de K check-fold.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Eerst even een antwoord op je vraag: "omdat hij raist op de button kan zijn range vrij groot zijn"

Nee... in dit geval niet. Bij sommige spelers zeker wel, dat zie je ook aan hun 3bet stats, die zijn dan heel hoog vanaf de CO en BU. Maar bij een speler die maar 5% preflop raist...daar zal dat niet vaak zo zijn.

Persoonlijk denk ik dat hij hier ongeveer 2-3% zal 3betten...tegen zo'n heb je ongeveer 36%. Je krijgt hier niet de prijs om te setminen, dus ik zou hier gewoon preflop folden.

As played kan je de flop nog callen aangezien hij nog steeds Ak kan hebben. De check op de turn zou dat wel eens kunnen bevestigen...en de river...sja...daar beat je niks meer he, dus dat is een fold.
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Bedankt Darko,

Ik neem aan dat je de turn ook checkt? Omdat je aangeeft door de check dat hij maybe AK heeft...

of... is het check/fold?
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      De turn zou ik best kunnen folden tegen deze speler, mocht hij weer betten. Tenzij je al stats hebt dat hij vaak second barrelt, want dan zou AK wel nog in zijn range kunnen zitten.

En ja, de turn hier donken zou eigenlijk nergens op slaan, dus die check ik ook :)