[45man SnG $3.50] A7s

• TheErwin
      TheErwin
      Silver
      PokerStars - $3.19+$0.31|600/1200 NL (9 max) - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: 10,597.00
      Hero (BTN): 16,025.00
      SB: 1,870.00
      BB: 8,945.00
      UTG: 3,570.00
      UTG+1: 12,448.00
      MP: 11,350.00
      MP+1: 2,695.00

CO posts ante 75.00, Hero posts ante 75.00, SB posts ante 75.00, BB posts ante 75.00, UTG posts ante 75.00, UTG+1 posts ante 75.00, MP posts ante 75.00, MP+1 posts ante 75.00, SB posts SB 600.00, BB posts BB 1,200.00

Pre Flop: (2400.00) Hero has 7:club: A:club:

fold, fold, fold, fold, CO raises to 2,400.00

Wat kan ik hier het beste doen? Het is de bubble van een 45mans en ik ben de chipleader. Ook zitten er drie shorties in. Voor mij zijn er twee opties, fold of shove.

Als ik shove, zijn er vele scenario's die hierna kunnen gebeuren. Ik wil natuurlijk niet allin komen tegen de OR. Daarom ben ik gaan rekenen hoe tight hij hier moet callen.

Als SB en BB folden, heeft CO twee opties: callen en folden. Als hij callt en verliest, is hij de bubbleboy.

Als hij callt en wint is dit de ICM verdeling:

Als hij fold is dit de ICM verdeling:

P = kans dat hij wint van mij
      P*21.57+(1-P)*0 = 13.83
      P = 0,6412

Dit betekend dat als hij me op een range zet, met bepaalde handen kan callen.

100%-range: 77+, ATs+,AQo+
      60%-range: 99+,AQs+,AKo
      30%-range: JJ+,AKs

Ik vind het zelf al lastig met welke range ik hier zou shoven, maar ik denk dat een 30%-range aardig in de buurt zit. Het komt er sowieso op neer dat hij zeer tight moet callen.

Als de SB callt, veranderd het wel iets en zal CO losser kunnen callen. Als de SB de actie voor zich ziet, verwacht ik dat hij ook vrij tight zal callen (denkt: misschien klapt de bubble). Prima spot om te shoven zou ik dus zeggen.

Nu heb ik nog helemaal nog niet naar de fold optie gekeken. Echter ben ik er tot nu toe van uitgegaan dat me tegenstanders (ook:P ) perfect spelen. Als de tegenstanders niet zo goed spelen, zullen ze waarschijnlijk losser callen en dat is dan ook meteen de rede waarom ik misschien beter kan folden.

En nu twijfel ik dus alsnog of ik hier het beste kan shoven of folden?
  • 4 antwoorden
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Ik fold deze, had eigenlijk er zo nog nooit over nagedacht :facepalm:
      Maar ik denk dat puur wiskundig dit een shove is.
      Of je moet de FE van villain zeer klein inschatten, of zijn 'foutieve minraise' interpreteren als een 'commited to pot raise'.
    • PhantomR32
      PhantomR32
      Bronze
      Waarom heb je niet berekend wat jij aan ICM wint als hij je shove callt en hij degene is die verliest? Want je wilt ook weten of die ICM "winst" het risico waard is, ook al speel je de shove in de hoop dat hij fold.

Ik zou lekker folden hier en de shorties pesten ipv diezelfde shorties blij te maken door als bigstacks onderling te vechten.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door PhantomR32
      Waarom heb je niet berekend wat jij aan ICM wint als hij je shove callt en hij degene is die verliest? Want je wilt ook weten of die ICM "winst" het risico waard is, ook al speel je de shove in de hoop dat hij fold.

Ik zou lekker folden hier en de shorties pesten ipv diezelfde shorties blij te maken door als bigstacks onderling te vechten.
      Omdat je dan weer een extra variabele hebt, namelijk de kans dat CO callt.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Besproken tijdens coaching, ik shove dit als CO enigszins wijd opent