NL10 QQ utg

• hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.20(BB) Replayer
      SB ($39.36)
      BB ($23.20)
      Hero ($20.30)
      UTG+1 ($16.63)
      UTG+2 ($20.86)
      CO ($20)
      BTN ($36.71)

Dealt to Hero Q:spade: Q:club:

Hero raises to $0.80, fold, fold, fold, fold, SB calls $0.70, fold

FLOP ($1.80) 4:diamond: 8:spade: 7:club:

SB checks, Hero checks

TURN ($1.80) 4:diamond: 8:spade: 7:club: 3:heart:

SB bets $1.35, Hero calls $1.35

RIVER ($4.50) 4:diamond: 8:spade: 7:club: 3:heart: 2:heart:

SB bets $2.25, Hero calls $2.25

SB wins $8.55
      villain = 18/11
      11% call open op de sb over 3k handen
      aangezien ik utg speel zal het tighter zijn.
      de flop check ik voor potcontrol echter ik toon nu wel zwakte en zet de deur open voor zijn turnbet dus die call ik.
      Ik twijfel echter over mijn call op de river. Ik versla alleen 99-JJ (zie geen A8 in zijn range) en die zou zelf wel goedkoop naar showdown willen... dus had ik moeten folden. toch?
  • 8 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Vind het een goede call op de river, pot odds van 3 tegen 1 kan je met die hand niet laten liggen, je zal toch wel 1 keer op 4 de pot winnen hier, niet?

Zou op de flop persoonlijk wel een CB hebben gedaan. Pot control kan je nog altijd later op de hand doen, want je zit in positie. Hangt eigenlijk wat af van de aggressie van villain en van zijn fold to flop CB... Als je denkt dat hij snel fold op de flop, en denkt dat hij snel zal bluffen op de turn is het goed gespeeld natuurlijk.

Maar vind het geen slechte play. Zelfs als hij niet bet, zal hij sneller je turn bet check-callen dan de flop-bet.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      fold 2 cbet: 53%
      af: 2.6
      bet OOP turn: 34%
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Flop cbet en turn checken voor potcontrol lijkt me logischer aangezien zijn fold to cbet vrij laag is. Je wilt wel value van zijn mindere pairs. Alle low en mid pp's zitten in zijn (preflop)range dus het board is echt vervelend.
      Op de river verwacht ik meestal wel beat te zijn. Villain is ook vrij passief dus denk niet dat hij turn en river bet met alleen een pair.

Ik had river dus gefold maar misschien is dat te tight ;)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      zelf cbette

As played nh
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      As played is het inderdaad ok...maar ik zie echt geen reden om niet te c-betten op de flop.

Als je c-bet op de flop word je gecalled door:
      99/TT/JJ en waarschijnlijk ook wel door 55/66 (en natuurlijk ook door sets).
      Alle eventuele broadwaycombinaties zal hij waarschijnlijk folden, maar het kan best zijn dat hij nog een keer callt (en dan maakt hij dus een fout en verdien je geld).

Als je niet c-bet op de flop, dan geef je alle broadways een gratis kans om te hitten + als er bv. een broadway komt, dan krijg je bijna geen value meer van 99/TT/JJ. Daarnaast geef je ook 55/66 gratis de kans om te hitten.

Er zijn hier dus bijna geen kaarten die op de turn ervoor kunnen zorgen dat hij je alsnog afbetaalt. Je zou hier kunnen pleiten voor blufinduce, maar een speler met een AF van 2.6 zal toch eerder geneigd zijn te callen dan te betten.

M.a.w. c-bet flop :) .
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      allen bedankt voor de input

was in de veronderstelling dat ik hier terecht had gekozen voor potcontrol.

Stel dat ik cbet op de flop.
      Hoe speel ik dan verder:
      - na een C/R
      - na een Call en Check op turn
      - na een Call en Donkbet op de turn
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ik denk dat je na een check/raise tegen iemand met een AF van 2,6 erg vaak achter staat tegen een hoger paar of een set. Ik denk dat je dan redelijk veilig kunt wegleggen.

Deze turn is redelijk blank. Als hij dan checkt kun je denk ik nog wel een keer betten, maar dat hangt ook sterk af van zijn fold to flop cbet. (Als die namelijk laag is speelt hij op de turn met alleen goede handen verder.)

Same geldt voor als hij donkt.

Maar really not sure. :)
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He Hoedini,

ik snap aan de ene kant wel dat je wil spelen voor potcontrol, maar ik hoop dat mijn motivatie je toch heeft overtuigd dat je dan value laat liggen en gratis kaarten geeft.

Een c/r zou ik nog wel callen en de turn opnieuw evalueren. Een c/r zou hier eigenlijk niet echt logisch zijn...dat is vaak een set, maar ook soms een bluf of een overplayed overpair.

Bij een call en een check op de turn kan je bij een blank nog steeds half pot betten voor value om vervolgens de river te evalueren (eventueel behind checken) en bij een A of K zou ik gewoon behind checken.

Een call en donkbet op de turn call ik ook nog wel...gewoon omdat de kans hier nog zo groot is dat hij een overpair heeft <QQ.