$0.10 sat to world record AJo flopshove?

• LexerZz
      LexerZz
      Bronze
      To cbet or not cbet?
      Sorry voor de lage stakes btw,
      maar heb me geblockt van de MTT's, dus moest wel sats spelen.
      UTG zit hier zeer ondiep, kunnen we hier de flop shoven?

PokerStars No-Limit Hold'em, 0.1 Tournament, 25/50 Blinds (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP (t2315)
      CO (t520)
      Hero (Button) (t3565)
      SB (t995)
      BB (t1950)
      UTG (t655)

Hero's M: 47.53

Preflop: Hero is Button with A, J
      UTG calls t50, 2 folds, Hero bets t200, 2 folds, UTG calls t150

Flop: (t475) Q, 9, 2 (2 players)
      UTG checks, Hero ?
  • 5 antwoorden
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver

Iedereen moet spelen waar hij of zij zich fijn bij voelt. :)

Ik zelf zou op deze flop wel een c-bet maken. Maar als ik dan ga denken, begin ik hieraan te twijfelen. Er zijn een paar mogelijkheden om te betten: voor value, om betere handen te laten folden (bluf) of ter protectie.

Met A high hoef je denk ik niet te betten voor value. Als je bet zullen Qx handen niet folden, 9x handen misschien, maar voor de rest zal je denk weinig laten folden wat beter is dan jouw hand. En protectie hoeft ook niet op deze flop.

Dus dan kom ik weer tot conclusie dat behind checken beter is.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi LexerZz,

Ten eerste, excuses voor de late beoordeling, normaal gesproken beoordeling ik sneller.

Ik zou hier altijd cbetten eigenlijk. Je preflop raise is sowieso goed, omdat je in positie zit en voorligt, dus dat lijkt me vrij duidelijk, zeker in een sat waarin ICM niet echt een rol speelt (tenzij er meerdere tickets uitgegeven worden, dat zou het veel ingewikkelder maken).

Je hebt 455 chips over, en de pot is al 475. Als je de flop behind checked, zul je op de turn vaak moeten folden tegen een bet. Dit terwijl je op de flop meestal nog voorligt. Met Ahigh heeft je tegenstander echter sowieso 6 outs, en je kunt hem hier wat mij betreft niet gratis laten drawen. Als villain hier all in gedonked had dan kan ik nog wel folden (vaak spelen tegenstanders zo straightforward dat ze hier de flop zouden shoven met een Q, en checken met de rest, maakt het spel natuurlijk een stukje gemakkelijker).

Maar villain heeft nog heel veel lage pockets en gemiste broadwaycombo's die hij wel kan folden, maar die nog decent equity heeft tegen jouw AJ. Ik shove dus gewoon all in, als semibluff. Naar als villain de Q heeft, maar hij speelt dermate slecht dat dat op langere termijn ook niet echt meer een probleem is.
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin

Iedereen moet spelen waar hij of zij zich fijn bij voelt. :)

Ik zelf zou op deze flop wel een c-bet maken. Maar als ik dan ga denken, begin ik hieraan te twijfelen. Er zijn een paar mogelijkheden om te betten: voor value, om betere handen te laten folden (bluf) of ter protectie.

Met A high hoef je denk ik niet te betten voor value. Als je bet zullen Qx handen niet folden, 9x handen misschien, maar voor de rest zal je denk weinig laten folden wat beter is dan jouw hand. En protectie hoeft ook niet op deze flop.

Dus dan kom ik weer tot conclusie dat behind checken beter is.
      Ik bet denk ik 90% van mijn PFR...
      Wat jij zegt TheErwin is dat de rest weinig zal laten folden. Maar er zitten ook handen tussen die jij niet opnoemt. AX,KX,JX. En dan nog denk ik dat villain hier niet kan wegleggen met elke missed hand waardoor je dus redelijk voor staat op zijn range
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Zelf zou ik die line nooit nemen als UTG maar in zo'n soort situatie als UTG zit schuif ik het er zelf meestal in als ik mis en check ik als ik toppair hit in de hoop op een c-bet (behalve als tegenstander niet veel c-bet maar wel graag called). Is dat verstandig?
    • LexerZz
      LexerZz
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Hi LexerZz,

Maar villain heeft nog heel veel lage pockets en gemiste broadwaycombo's die hij wel kan folden, maar die nog decent equity heeft tegen jouw AJ. Ik shove dus gewoon all in, als semibluff. Naar als villain de Q heeft, maar hij speelt dermate slecht dat dat op langere termijn ook niet echt meer een probleem is.
      +1, thanks a lot :)