Nl 5 - Aa

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      pf standaard. flop moet ik denk ik wel +/- potsize betten gezien de vele draws. wat doe ik hier trouwens als villian raised? fold ik hier dan al? turn brengt me een set, dus ik besluit nog een keer te betten. mijn shove op zijn 3bet lijkt me vrij standaard? enige hand die me beat is een geflopte straat of flush.. anderzijds denk ik, welke hand raised hier op de turn mijn bet. advies graag!

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,02
      BB:
      $5
      MP1:
      $4,22
      CO:
      $1,04

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:heart: , A:diamond:
      UTG2 folds, MP1 calls $0,05, 2 folds, CO calls $0,05, BU folds, Hero raises to $0,30, BB calls $0,25, 2 folds.

Flop: ($0,70) T:club: , 8:club: , 7:club: (2 players)
      Hero bets $0,6, BB calls $0,60.

Turn: ($1,90) A:spade: (2 players)
      Hero bets $1,55, BB raises to $3,45, Hero raises to $4,12 (All-In), BB calls $0,65 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

River: ($10,10) 3:club: (2 players)

Final Pot: $10,10

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Ah Ad)
      BB shows een flush, vrouw high (Qc 9c)

BB wins with een flush, vrouw high (Qc 9c)
  • 6 antwoorden
    • darko163
      darko163
      Bronze
      He Dopiejopie,

deze hand heb je goed gespeeld hoor. Hij kan je c-bet hier callen met een A:club: hand of met de k :club: of met straightdraw. Ik denk dat hij overpairs of sets wel zou moeten reraisen (overpairs zal hij trouwens niet/nooit hebben).

Op de turn kom je ook niet meer weg, dus gewoon...goed gespeeld!
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      bedankt voor je post! waar ik nog wel benieuwd naar ben.. wat doe ik hier bij een raise op de flop? enige optie is denk ik shove of fold. waar kies ik hier voor, en waarom? denk dat er nog wel redelijk wat draws in zijn hand zitten, eventueel overpairs idd, maar ook setjes. kan je hier profitable broke?
    • darko163
      darko163
      Bronze
      He Dopiejopie,

als hij op de flop raist heb je inderdaad een keuze tussen shove of fold.

Je geeft zelf al aan waarom een shove hier zou kunnen. Hij zal hij vaak shoven met een FD met de A:club: en bv. een hit, of met JJ/QQ/KK.

Het feit dat er nog zoveel zwakkere handen in zijn range zitten, die ook broke zullen gaan, zorgt ervoor dat je hier wel profitabel broke kan gaan.

Deze speler in kwestie lijkt wel erg passief, maar dan nog...
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      He Dopiejopie,

als hij op de flop raist heb je inderdaad een keuze tussen shove of fold.

Je geeft zelf al aan waarom een shove hier zou kunnen. Hij zal hij vaak shoven met een FD met de A:club: en bv. een hit, of met JJ/QQ/KK.

Het feit dat er nog zoveel zwakkere handen in zijn range zitten, die ook broke zullen gaan, zorgt ervoor dat je hier wel profitabel broke kan gaan.

Deze speler in kwestie lijkt wel erg passief, maar dan nog...
      Equitywise kan je daar toch op de flop niet broke gaan zonder :club: A?
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Equitywise flip je tegen zijn range:

Equity Gewonnen GelijkspelVerloren Hand
      Speler 1: 49,577 % 47,623 % 3,908 % 48,469 % AhAd
      Speler 2: 50,423 % 48,469 % 3,908 % 47,623 % KK-TT, 88-77, AcKc, AcQc, AcJc, KcQc, KcJc, QcJc, AQo+

Maar er zit ook al geld in de pot he, dus je kan hier wel nipt broke gaan.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Equitywise flip je tegen zijn range:

Equity Gewonnen GelijkspelVerloren Hand
      Speler 1: 49,577 % 47,623 % 3,908 % 48,469 % AhAd
      Speler 2: 50,423 % 48,469 % 3,908 % 47,623 % KK-TT, 88-77, AcKc, AcQc, AcJc, KcQc, KcJc, QcJc, AQo+

Maar er zit ook al geld in de pot he, dus je kan hier wel nipt broke gaan.
      Nuja daar gaat villain ook niet broke met heel die range, bv JJ-KK gaat hij niet broke zonder een :club: en idem met AQo. Denk je dat je daar nog kan profitabel shoven? Hij gaat daar enkel sets + made flushes en goeie pair + :club: daar callen. Vind het wat raar, maar je kan ergens wel gelijk hebben ook hoor ;)

Xeno