Set tegen flush card op river

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Villain is 17-5 met AF1.4, aggr freq op river is 22%

Call of fold op river as played?

Had ik een 3e keer moeten betten op de river ipv te checken?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      Hero ($16.32)
      BB ($1.80)
      UTG ($19.38)
      UTG+1 ($6.15)
      UTG+2 ($10)
      MP1 ($10.11)
      CO ($1.85)
      BTN ($10.09)

Dealt to Hero 7:club: 7:spade:

fold, fold, fold, fold, fold, BTN raises to $0.20, Hero calls $0.15, fold

FLOP ($0.50) K:club: 9:heart: 7:heart:

Hero bets $0.47, BTN calls $0.47

TURN ($1.44) K:club: 9:heart: 7:heart: 2:spade:

Hero bets $1.34, BTN calls $1.34

RIVER ($4.12) K:club: 9:heart: 7:heart: 2:spade: J:heart:

Hero checks, BTN bets $8.08 (AI),
  • 3 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Vind je donk op de flop wel goed door lage AF van villain. Je had ook kunnen check/raisen of check/callen en dan turn donken afhankelijk van cbet en fold2raise op de flop. Check/raise denk ik dat je teveel handen eruit haalt en zo drawy is het board nu ook weer niet dat je moet gaan protecten, en check/call of donk vind ik dus prima. Nu is turnbet ook standaard maar moet je zowiezo de river gaan betten. Je kan daar nog value halen van één of andere K of J maar zowiezo kan je er niet op hopen dat villain daar zomaar behind checkt ;) Je stelt jezelf zo open om van je hand af gebluft te worden op de river trouwens. Ik bet dus wel redelijk klein en fold op een raise. Soort blockbet dus voor value van Kx handen.

Xeno
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      moet je zowiezo de river gaan betten. Je kan daar nog value halen van één of andere K of J maar zowiezo kan je er niet op hopen dat villain daar zomaar behind checkt Je stelt jezelf zo open om van je hand af gebluft te worden op de river trouwens.

Denk dat je hier 100% gelijk hebt, mijn line schreeuwt "ik protect flop en turn, maar river check ik omdat ik schrik heb van de river". Er zat idd nog value in mijn hand, de weak made hands die ik beat checken behind, maar hadden waarschijnlijk nog gecalled. Had ook het gevoel dat ik de deur wat openzette voor blufs.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon
      Vind je donk op de flop wel goed door lage AF van villain. Je had ook kunnen check/raisen of check/callen en dan turn donken afhankelijk van cbet en fold2raise op de flop. Check/raise denk ik dat je teveel handen eruit haalt en zo drawy is het board nu ook weer niet dat je moet gaan protecten, en check/call of donk vind ik dus prima. Nu is turnbet ook standaard maar moet je zowiezo de river gaan betten. Je kan daar nog value halen van één of andere K of J maar zowiezo kan je er niet op hopen dat villain daar zomaar behind checkt ;) Je stelt jezelf zo open om van je hand af gebluft te worden op de river trouwens. Ik bet dus wel redelijk klein en fold op een raise. Soort blockbet dus voor value van Kx handen.

Xeno
      +1, goed geanalyseerd Xeno!

Over de donk valt te discussiëren...maar het kan wel. Ik denk persoonlijk dat hij deze flop vaak zal c-betten en dan krijg je ook nog value van handen die gemist hebben. Als je nu donkt, mis je die value.

Op de river kan je inderdaad beter een halve pot betten en folden als hij shoved (22% agression op de river is eigenlijk nooit een bluf). Nu kan je de shove inderdaad niet callen, zeker niet tegen iemand met deze AF.