10NL A-Q, dubbel pair op river

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Limper is unknown, pf aggressor is 9-9.

Flop had ik wss moeten donken, check naar aggressor toe zodat hij zichzelf pot committed maakt door te betten, maar hij checkt behind.

Turn moet ik wel protecten tegen 2 spelers.

Wat doe ik op de river? Bet is denk ik standaard, maar fold of call ik de raise van villain?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($11.31)
      Hero ($11.65)
      UTG ($12.29)
      UTG+1 ($10)
      UTG+2 ($7.80)
      MP1 ($1.85)
      MP2 ($9.85)
      CO ($2.40)
      BTN ($9.79)

UTG+1 posts $0.10

Dealt to Hero Q:club: A:heart:

fold, UTG+1 checks, fold, fold, fold, CO raises to $0.40, fold, fold, Hero calls $0.30, UTG+1 calls $0.30

FLOP ($1.25) Q:spade: T:heart: 7:club:

Hero checks, UTG+1 checks, CO checks

TURN ($1.25) Q:spade: T:heart: 7:club: 8:heart:

Hero bets $0.92, UTG+1 calls $0.92, CO folds

RIVER ($3.09) Q:spade: T:heart: 7:club: 8:heart: A:spade:

Hero bets $2.31, UTG+1 raises to $4.62, Hero ???
  • 4 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Ik neig preflop eerder naar een fold of squeeze aangezien je hand oop wel redelijk slecht speelt en je in een wa/wb situatie in het beste geval wat value gaat halen. As played vind ik neit dat je tegen een 9 9 speler de flop moet gaan donken maar wel de cbet moet callen om dan vervolgens turn moet heravalueren. Na die check behind moet je idd de turn gaan leaden en sizing is goed. Op die river bet ik idd door en nu twijfel ik tussen en call raise en een shove.... Ik denk dat ik hier wel nog value zie in een shove aangezien villain daar veel handen kan hebben waaronder bv A10 die je nog gaan afbetalen. Overigens denk ik dat KJ wel de flop zou cbetten. En 10Q en elke Ax hand heb je natuurlijk beat. AK kan denk ik ook nog soms de turn callen en dan die A als een blessing zien.

Xeno
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik neig preflop eerder naar een fold of squeeze aangezien je hand oop wel redelijk slecht speelt en je in een wa/wb situatie in het beste geval wat value gaat halen.

Ik twijfelde om te re raisen, de reden waarom ik het niet deed zijn de stats van de villain (hij speelt niet echt positie afhankelijk, dus niet looser op de CO/button) en het feit dat villain short stack is. Als short stack is villain zelfs met A-10 of A-J committed, waardoor een hand als A-Q terug meer value krijgt.

Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het een relatief moeilijke situatie creëert, namelijk OOP tegen 2 spelers met A-Q.

Overigens denk ik dat KJ wel de flop zou cbetten.

Op de river speel ik tegen de limper, dus die kan niet Cbetten ;)
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef

Overigens denk ik dat KJ wel de flop zou cbetten.

Op de river speel ik tegen de limper, dus die kan niet Cbetten ;)
      Die geef ik nog minder credit en shove ik nog sneller eigenlijk :p zeker door zijn preflop limp call
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik zou hier preflop toch ook eerder folden of reraisen. Je kán AQ callen en verderspelen OOP, maar je hebt hier geen enkele ruimte om iets te doen. Je moet hier gewoon hitten...en dat zal niet vaak genoeg gebeuren.
      Daarnaast is de range van de CO in principe nog wijder aangezien er dead money in de pot zit en er dus een grotere kans is dat hij dat probeert op te pikken.

Als je denkt dat hij zijn range totaal niet aanpast aan de situatie, dan kan je hier gewoon folden. Tegen een 9% range heb je nog maar 45%.
      Als je denkt dat hij zijn range aanpast aan de situatie, dan kan je beter reraisen en preflop de pot oppikken.

As played...je intentie om de initial raiser te laten betten is prima. Dat zal ook vaak gebeuren en dan heb je beet.
      De turnbet is prima, alhoewel ik dit iets groter zou maken, aangezien een draw toch wel callt en je max value wil.

De river...sja, je hebt ongeveer 18% nodig om te callen en ik denk dat je dat hier wel hebt. Hij kan ook een lager two pair hebben he. Dus ik zou hier ook wel callen.