NL2 AKs

• Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Preflop en flop is standaard denk ik.
      Nu vroeg ik me af of mijn play hier, de check/raise nog genoeg fold equity en normale equity heeft om het +EV te maken. Want zijn stack daar is toch redelijk committed na die bet...
      Enja ik dacht om daar door te gaan betten, maar dan zou ik quasi moeten overshoven want daar zou ik na een bet toch broke moeten gaan met men resterende equity. Dus een check/raise is daar dan toch beter?

PartyGaming - $0.02 NL - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: $1.80
      BTN: $2.00
      SB: $2.02
      Hero (BB): $2.08
      UTG: $2.37
      UTG+1: $0.67
      MP: $2.34

SB posts SB $0.01, Hero posts BB $0.02

Pre Flop: ($0.03) Hero has A:diamond: K:diamond:

fold, fold, fold, CO raises to $0.06, fold, fold, Hero raises to $0.20, CO calls $0.14

Flop: ($0.41, 2 players) 8:diamond: T:club: J:diamond:
      Hero bets $0.30, CO calls $0.30

Turn: ($1.01, 2 players) 2:club:
      Hero checks, CO bets $0.48, Hero raises to $1.58 and is all-in
  • 4 antwoorden
    • darko163
      darko163
      Bronze
      He Xenophon,

heb je hier ook informatie over villain zelf? Dat scheelt namelijk wel wat om zijn range te bepalen en om ook te bepalen of er kans is dat hij gaat floaten en bluffen op de turn. (dan heb je nog FE)

Ik denk dat ik hier vaak 0.40 zou betten op de flop en de turn zou shoven. Je hebt dan behoorlijk wat FE en je hebt zat outs.

Op de flop:

Equity Gewonnen GelijkspelVerloren Hand
      Speler 1: 48,854 % 48,240 % 1,227 % 50,533 % AdKd
      Speler 2: 51,146 % 50,533 % 1,227 % 48,240 % QQ-TT, 88, AJs, KJs, AJo, KJo

Op de turn heb je nog maar 36% tegen deze range, maar, je hebt daar dan ongeveer 33% equity nodig om het profitabel te maken. En dat heb je wel tegen zijn range (je hebt ook nog FE).

As played kan je de turn wel c/r, maar die 2:club: verandert natuurlijk niet veel. Dus je hebt daar eigenlijk weinig/geen FE. Ik zou eerder turn overbetten dan.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      He Xenophon,

heb je hier ook informatie over villain zelf? Dat scheelt namelijk wel wat om zijn range te bepalen en om ook te bepalen of er kans is dat hij gaat floaten en bluffen op de turn. (dan heb je nog FE)

Ik denk dat ik hier vaak 0.40 zou betten op de flop en de turn zou shoven. Je hebt dan behoorlijk wat FE en je hebt zat outs.

Op de flop:

Equity Gewonnen GelijkspelVerloren Hand
      Speler 1: 48,854 % 48,240 % 1,227 % 50,533 % AdKd
      Speler 2: 51,146 % 50,533 % 1,227 % 48,240 % QQ-TT, 88, AJs, KJs, AJo, KJo

Op de turn heb je nog maar 36% tegen deze range, maar, je hebt daar dan ongeveer 33% equity nodig om het profitabel te maken. En dat heb je wel tegen zijn range (je hebt ook nog FE).

As played kan je de turn wel c/r, maar die 2:club: verandert natuurlijk niet veel. Dus je hebt daar eigenlijk weinig/geen FE. Ik zou eerder turn overbetten dan.
      Heb eigenlijk mijn HUD afstaan voor wat ik nu speel aangezien ik er teveel begon fancy door te doen :p Dus nee, is eigenlijk 'standaard' speler. Je hebt wel gelijk over die overbet turn op n blank, kan beter dan shoven. Maar vraag me ook af hoe je redeneert over villains range, neem je die niet wat breed? Of is dat puur omdat het nl2 is? :D

Wat bedoel je met die 33 equity, bedoel je dat als de equity die je hebt om een shove profitabel te maken? (na 0.40$ op de flop te betten)
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Sja, de range is misschien wat wijd indien het een standaard TAG is. Dan kan je KJ en zo er best uithalen. Maar goed, iemand die niet full-stacked aan tafel zit beschouw ik toch al iets sneller als iemand die geen standaard TAG is.

Met die 33% bedoel ik het volgende: stel dat je op de flop 0.40 bet en hij callt, dan is de pot op de turn 1.2 (ongeveer). Hij zal dan nog ongeveer 1.2 over hebben in zijn stack dus dat betekent als je daar c/c zou spelen dat je 1.2 moet callen in een pot van 2.4, dan heb je 33% nodig.

Als je nu zelf shoved heb je nog een paar% extra equity, aangezien je met een shove zeker nog fold equity hebt.

Ik kan je trouwens aanraden de hand ook eens in de Pokerstrategy-equilator te bekijken. Dan kan je zelf een beetje puzzelen met de ranges, en dan zie je zelf ook goed wat de juiste beslissing is.

Mocht je daar hulp bij nodig hebben, dan mag je me altijd adden op skype (Darko1631)
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Sja, de range is misschien wat wijd indien het een standaard TAG is. Dan kan je KJ en zo er best uithalen. Maar goed, iemand die niet full-stacked aan tafel zit beschouw ik toch al iets sneller als iemand die geen standaard TAG is.

Met die 33% bedoel ik het volgende: stel dat je op de flop 0.40 bet en hij callt, dan is de pot op de turn 1.2 (ongeveer). Hij zal dan nog ongeveer 1.2 over hebben in zijn stack dus dat betekent als je daar c/c zou spelen dat je 1.2 moet callen in een pot van 2.4, dan heb je 33% nodig.

Als je nu zelf shoved heb je nog een paar% extra equity, aangezien je met een shove zeker nog fold equity hebt.

Ik kan je trouwens aanraden de hand ook eens in de Pokerstrategy-equilator te bekijken. Dan kan je zelf een beetje puzzelen met de ranges, en dan zie je zelf ook goed wat de juiste beslissing is.

Mocht je daar hulp bij nodig hebben, dan mag je me altijd adden op skype (Darko1631)
      Oké snap het! thnx
      Daar geen hulp bij nodig, toch wordt u geadd sir ;)